Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt dringend tijd dat NVA samen met VB een coalitie vormt indien ze meer dan 50% hebben. En dan zien we wel wat er gebeurt. Kan het veel slechter zijn dan de afgelopen decennia? Ik betwijfel het.
Een kwart van de NVA kiezers is gekant tegen een VB regeringsdeelname, de kans dat ze in zo'n scenario samen nog 50 halen is klein. Het is niet alsof ze stemmen zouden winnen met zo'n samenwerking, ze kunnen alleen maar verliezen.

Het wordt dringend tijd dat NVA samen met VB een coalitie vormt indien ze meer dan 50% hebben. En dan zien we wel wat er gebeurt. Kan het veel slechter zijn dan de afgelopen decennia? Ik betwijfel het.

Een kwart van de NVA kiezers is gekant tegen een VB regeringsdeelname, de kans dat ze in zo'n scenario samen nog 50 halen is klein. Het is niet alsof ze stemmen zouden winnen met zo'n samenwerking, ze kunnen alleen maar verliezen.
Op een paar standpunten zijn ze mss gelijk of gelijkaardig maar op heel veel standpunten zijn ze dat niet
Logische samenwerking voor N-VA is met CD&V en OpenVld maar helaas hebben die 2 voor Vivaldi gekozen

Kan het veel slechter zijn dan de afgelopen decennia? Ik betwijfel het.

Ik vraag me dikwijls af of dit effectief zo is of dat het deels perceptie is - all together valt het hier nog wel mee om te leven, maar anderzijds denk je toch steeds: het kan nog beter - dat laatste wordt dan ook nog eens benadrukt dat we van crisis naar crisis en van discussie naar discussie gaan, van eendracht of gerichte gecoördineerde communicatie is al helemaal geen sprake, als kers op de taart krijgen we dan nog wat fait divers en diverse feiten (plassen, onterechte beschuldigingen, pensioenen, fraude).

Je kan het haast niemand meer kwalijk nemen dat die zegt kust nu eens mijn kl****

Op zich zou ik absoluut geen bezwaar hebben tegen regeringsdeelname van het VB/PVDA - ons land is het perfecte land om dat te doen, elk voorstel wordt per definitie verdund met bakken water.

Toch wel een (voorlopig) opvallend resultaat inderdaad. Zeker omdat hier in P&A vaak een klein links clubje het hoge woord komt voeren alsof ze de brede massa vertegenwoordigen. De cijfers spreken hen alvast fors tegen.
Mensen doen hier helemaal niet alsof ze de massa vertegenwoordigen, dus dat je moet je er niet zitten bij betrekken. Mensen mogen hier hun standpunten komen beargumenteren zonder dat die door de meerderheid van de bevolking worden uitgedragen.

Toch wel een (voorlopig) opvallend resultaat inderdaad. Zeker omdat hier in P&A vaak een klein links clubje het hoge woord komt voeren alsof ze de brede massa vertegenwoordigen. De cijfers spreken hen alvast fors tegen.
Het is natuurlijk niet zo dat al wie op die partijen stemt dit doet om dezelfde reden natuurlijk: willen die allen een onafhankelijk Vlaanderen? Willen die allemaal alle vreemdelingen buiten? Hoeveel stemmen er op die partij als dikke FU naar de traditionele partijen?

Als je spreekt met die kiezers hoor je vaak een onderliggend probleem dat vaak gepaard gaat met een politieke onmacht in een systeem waar ze veel bijdragen maar wel financieel steeds meer in de problemen komen.

Dat bepaalde partijen dat gebruiken op gratuit te scoren en zich beperken tot oneliners in plaats van echte oplossingen zorgt voor een gigantische uitdaging na de verkiezingen op een regering te vormen.

Het is natuurlijk niet zo dat al wie op die partijen stemt dit doet om dezelfde reden natuurlijk: willen die allen een onafhankelijk Vlaanderen? Willen die allemaal alle vreemdelingen buiten? Hoeveel stemmen er op die partij als dikke FU naar de traditionele partijen?

Als je spreekt met die kiezers hoor je vaak een onderliggend probleem dat vaak gepaard gaat met een politieke onmacht in een systeem waar ze veel bijdragen maar wel financieel steeds meer in de problemen komen.

Dat bepaalde partijen dat gebruiken op gratuit te scoren en zich beperken tot oneliners in plaats van echte oplossingen zorgt voor een gigantische uitdaging na de verkiezingen op een regering te vormen.
Laten we wel wezen: als je effectief veel bijdraagt en in financiële problemen komt dan kan je gewoon uw financiën niet beheren en dan ben je zoals linkse partijen want die kunnen ook geen geld beheren 😉

Laten we wel wezen: als je effectief veel bijdraagt en in financiële problemen komt dan kan je gewoon uw financiën niet beheren en dan ben je zoals linkse partijen want die kunnen ook geen geld beheren 😉
Als je ouders die heel hun leven gewerkt hebben met hun pensioen niet rondkomen om een rusthuis te betalen dan snap ik dat diezelfde mensen op de extremen stemmen als ze dat antwoord krijgen van de traditionele partijen.

Bedankt om mijn punt te onderstrepen.

Als je ouders die heel hun leven gewerkt hebben met hun pensioen niet rondkomen om een rusthuis te betalen dan snap ik dat diezelfde mensen op de extremen stemmen als ze dat antwoord krijgen van de traditionele partijen.

Bedankt om mijn punt te onderstrepen.
Pensioen dient ook niet om rusthuis te betalen
Je hebt 50 jaar ervoor om te sparen voor die paar jaren te betalen

Bedankt om mijn punt te onderstrepen

Je bedoelt de Vlaamse regering die zijn begroting niet op orde krijgt ondanks volledig te bestaan uit centrum of rechtse partijen?

We gaan richting een verkiezingsjaar en de peilingen beginnen langs alle kanten te vallen.

Het nieuwsblad heeft een peiling gedaan voor alle grootsteden en wie de stemmer wel als burgemeester wilt en wie niet.

En de gazet van Antwerpen heeft ook nog een peiling gedaan voor Antwerpen zelf

Amai als deze peiling zou uitkomen zal De Wever het niet gemakkelijk krijgen voor zijn coalitie te vormen voor Antwerpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan