Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm denk dat je er toch een paar jaar naast zit dan, want 20 jaar geleden zat ik in Leuven mijn eerste jaar burgerlijk te falen en dan was een 12 een B en als je meer dan 6 buispunten had ( 9 -> 1, 8-> 4, 7 -> 6, etc) moest je alles <12 herdoen. Ik weet dat nog goed dat mijn hoop 11'en en die ene 6 leuk waren20y geleden was een 14 een B. 1 onder de 10 was een C en je mocht al je Bs herdoen. Het aantal studenten dat 6 7 8y over zijn studies deed was op 1 hand te tellen.
In theorie kon je blijven proberen, maar je zat redelijk snel vast met 10 studiepunten in 1 jaar omdat je de vakken erna niet mocht doen. En dan meestal boeken toe.
Tweede keer 1e jaar er door met een 7 en 8 want dan moest uw percentage - (4+6)% in mijn geval hoger dan 56 zijn ofzoiets. Een 7 en 8 en dan 6-7 vakken boven de 15Ik geef voornamelijk mastervakken dus de meest hopeloze gevallen zijn er dan vaak al uit. Destijds wel nog enkele uitzonderingen gehad die toch op de ene of de andere manier aan een master mochten beginnen zonder voor heel de bachelor geslaagd te zijn, en ik denk niet dat daarvan iemand zijn diploma heeft gehaald.Soms = meestal.
Als lesgever kregen we de interme geheimen.
Meer dan 18 studiepunten overdoen of 4 vakken overdoen in jaar1 en je had 50% minder kans om diploma te halen. Meer dan 40 stp en je kans was zo goed als 0.
De meeste lopen uiteindelijk vast in het 3e jaar omdat ze hun master niet mogen starten zonder alle bachelor vakken gedaan te hebben.
Subtiele advies om deze studenten gently te negeren...
Wat wil dat dan zeggen, "ze negeren"? Behalve tijdens de thesis is er voor de meeste studenten toch niet echt veel reden om interactie te hebben met de assistenten/professor ?Subtiele advies om deze studenten gently te negeren...
- Praktische oefeningen/labo's (verplicht maar zie vorig bericht: ze hebben wel iets anders verplicht tegelijkertijd)Wat wil dat dan zeggen, "ze negeren"? Behalve tijdens de thesis is er voor de meeste studenten toch niet echt veel reden om interactie te hebben met de assistenten/professor ?
Naast OVLD is er ook een golf van vernieuwing bij Vooruit:
Blij te zien dat rede en
- Connor Rousseau heet voortaan Connor Rousseau
- Terugkeer van Caroline Gennez
- Terugkeer van Freya Van Den Bossche
logischvooruit denken terug hun intreden maken in de politiek
Is het terughalen van oude bekenden vernieuwing?Naast OVLD is er ook een golf van vernieuwing bij Vooruit:
Blij te zien dat rede en
- Connor Rousseau heet voortaan Connor Rousseau
- Terugkeer van Caroline Gennez
- Terugkeer van Freya Van Den Bossche
logischvooruit denken terug hun intreden maken in de politiek

volgens OVLD, vooruit (FVDB) allesinds welIs het terughalen van oude bekenden vernieuwing?![]()
Een beetje een moeilijke vraag maar wat voor soort actie zou je graag zien van de politiek? Ik denk af en toe dat dit toch een probleem is bij de mentaliteit van de bevolking maar ik kan mij misschien ook wel vinden in het feit dat de overheid een pak intrusiever mag handelen.![]()
"Overschakelen op crisismodus": wereld raakt achterop met klimaatinspanningen, alleen elektrische wagens op schema | VRT NWS Nieuws
In de aanloop naar de VN-klimaatconferentie hoopt een team van onderzoekers de wereldleiders te inspireren tot ambitieuzere klimaatbeslissingen. In een nieuw rapport analyseren ze de vooruitgang die de wereld maakt met 42 klimaatmaatregelen. Alleen de uitrol van hernieuwbare energie en...www.vrt.be
Toch wel heel jammer om dit te lezen. Ik zal aandachtig kijken hoe onze politiekers zullen reageren op het volledige rapport dat 30 november zal uitgebracht worden. Als het allemaal niet serieus genomen word zal ik misschien op Europees vlak op Groen stemmen zodat er toch een grote druk blijft voor dit verder te zetten.
Ze zijn nochtans de bezieler geweest achter de sluiting van de kerncentrales wat aangeduid wordt als één van de problemen in dat artikel. Sinds we begonnen zijn met CO2 reductie is dat de politieke beslissing die op zijn eigen de zwaarste impact zal hebben onze CO2 uitstoot en het is niet in de positieve richting.Toch wel heel jammer om dit te lezen. Ik zal aandachtig kijken hoe onze politiekers zullen reageren op het volledige rapport dat 30 november zal uitgebracht worden. Als het allemaal niet serieus genomen word zal ik misschien op Europees vlak op Groen stemmen zodat er toch een grote druk blijft voor dit verder te zetten.
Wat wil dat dan zeggen, "ze negeren"? Behalve tijdens de thesis is er voor de meeste studenten toch niet echt veel reden om interactie te hebben met de assistenten/professor ?
Een beetje een moeilijke vraag maar wat voor soort actie zou je graag zien van de politiek? Ik denk af en toe dat dit toch een probleem is bij de mentaliteit van de bevolking maar ik kan mij misschien ook wel vinden in het feit dat de overheid een pak intrusiever mag handelen.
Ze zijn nochtans de bezieler geweest achter de sluiting van de kerncentrales wat aangeduid wordt als één van de problemen in dat artikel. Sinds we begonnen zijn met CO2 reductie is dat de politieke beslissing die op zijn eigen de zwaarste impact zal hebben onze CO2 uitstoot en het is niet in de positieve richting.
Nee da's idd niet Europees, maar ik vind het een wat bizarre redenering dat als andere partijen dit rapport over de ernst en het acute karakter van de klimaatopwarming niet ernstig genoeg nemen, je op een partij gaat stemmen die net heel concreet aangetoond heeft dat ze klimaat geen topprioriteit vindt en bereid is klimaat op de lange baan te schuiven als ze hiermee andere politieke doelstellingen kan binnenhalen.Ja en over die beslissing ben ik zeker niet akkoord en daarom dat ik nooit voor hen zou stemmen op Vlaams en Federaal vlak. Maar zover ik hoor is de kernuitstap op Europees vlak geen gesprek? Of is dit nog iets waar ze voor ijveren?