Moet dit echt een apart topic worden? https://www.beyondgaming.be/threads...wordt-bij-terreuraanslagen.22466/#post-947015
Ik snap dat je geen ellenlange discussies wil in het topic Algemene nieuws & achtergronden, maar na 3 posts afsplitsen is toch nogal snel. En waarom moet dat altijd een nieuw topic te zijn? Waarom nog eens een nieuw topic creëren dat na 10 posts weer doodbloedt? We hebben al twee verschillende topics over de processen, verschillende topics over religie, integratie, migratie, racisme, ... keuze genoeg om die 3 posts in onder te brengen.
FAQ
Wat zijn waardering (reaction) en punten? Waardering (reaction) is het vroegere repje. Alleen zijn de reacties iets uitgebreider. De punten zijn gekoppeld aan milestones in het forum. Die kunnen gaandeweg nog veranderen, maar zijn nu "x aantal posts", "x aantal reacties gekregen/gegeven"...
Waarom worden megathreads opgesplitst?
Omdat (nieuwe) mensen het een pak moeilijker vinden om in een thread te stappen waarin over duizend-en-een verschillende dingen gepraat wordt, om dan terecht gewezen te worden dat iets tien pagina's terug al besproken is geweest. En voor de overzichtelijkheid voor de bestaande users: Je hoeft geen 4 pagina's over koerstenues te lezen voor die ene post over Milaan-San Remo. Soms is het ook fijn om meerdere posts door te kunnen gaan over één onderwerp, zonder daarbij het hoofdhonderwerp te verdringen.
Een tweede reden is dat het opsplitsen van topics zorgt voor een groter aanbod van zoekwoorden, waardoor nieuwe mensen ons via zoekmachines sneller gaan terugvinden (het zogenaamde SEO). Als iemand "NFT" googelt, is de kans klein dat hij ons vindt als we alleen Het Grote Cryptotopic hebben. Die Google instroom is belangrijk om niet telkens in onze eigen vijver te blijven vissen, en de actieve community te laten groeien.
Ik heb de thread afgesplitst, eerst en vooral om bovenstaande twee redenen. Dat hij niet in een bestaand topic zit, past ook wel in die twee redenen, omdat het hier om een specifieke discussie met een goed uitgewerkte openingspost gaat, die net een andere kant van de discussie belicht. Ik vond het wel specifiek genoeg, waardoor de bestaande topics "bijna" passen.
In 98% van de gevallen groeit zo'n topic uit tot een volwaardig topic. In 2% niet, en dan zakt het vanzelf weer weg. Er is geen extra kost verbonden aan het openen van een topic (gelukkig!). Ik wil het nu ook al in één van de topics gooien, misschien kan @KnightOfCydonia zelf aangeven waar hij hem het liefst zou zien.

.
Wie wil er nu niet voor de eeuwigheid in naam verbonden zijn met "maandverband gratis?"