Politiek & Actualiteit

Als het geen vakantieperiode was, hadden we het vast al klaar, maar het is ook geen hoogdringende feature.

Je zou net denken dat vakantieperiode net wil zeggen meer vrije tijd, dus meer tijd voor het forum.
Dat het door het jaar net heel druk is met je normaal werk, en je het werk voor het forum er misschien niet altijd kan bijnemen.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat er uit de bus gaat komen. Maar de hoofdzaak lijkt mij wel te blijven dat het om te beginnen al niet kapot was, het is deels kapot gemaakt.
Dat je nu moet werken om het terug te repareren op een manier lijkt me vooral zelf gezocht. En ik herhaal het nog eens, het blijft hier voor de ontspanning, stel u voor dat je naar hier komt vanuit een "wij vs zij" houding. Dan ben je toch echt wel verkeerd bezig.
Neem jezelf toch een beetje minder serieus...

Je zou net denken dat vakantieperiode net wil zeggen meer vrije tijd, dus meer tijd voor het forum.
Dat het door het jaar net heel druk is met je normaal werk, en je het werk voor het forum er misschien niet altijd kan bijnemen.

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat er uit de bus gaat komen. Maar de hoofdzaak lijkt mij wel te blijven dat het om te beginnen al niet kapot was, het is deels kapot gemaakt.
Dat je nu moet werken om het terug te repareren op een manier lijkt me vooral zelf gezocht. En ik herhaal het nog eens, het blijft hier voor de ontspanning, stel u voor dat je naar hier komt vanuit een "wij vs zij" houding. Dan ben je toch echt wel verkeerd bezig.
Neem jezelf toch een beetje minder serieus...
Ahja, ik zal in het vervolg zeker meegeven aan crewleden dat hun gezinsvakanties op de tweede plaats komen, na het testen van niet-dringende updates op een forum dat maar voor de ontspanning is. Ja, m’n jongens…

We moeten niks repareren, we moeten evalueren. En gaan dat ook doen. En daarnaast zijn we nog bezig met andere features.

Is er eigenlijk al een einde van de proefperiode in zicht voor het verwijderen van de likes? Ik heb daar nu met een open instelling naar gekeken en mee gedaan in P&A en ik vind het nog steeds helemaal niks.

[Edit] Ik begin hoe langer hoe meer te beseffen hoe belachelijk het eigenlijk is dat ik me hier zo druk maak over likes en regels op een forum vol anonieme vreemdelingen. De gematigde stemmen worden hier minder en minder. Elke dag maar in discussie gaan met extreme figuren, trolls, enzovoorts: wat heeft het eigenlijk voor nut. Ik win er niets bij, anderen winnen er ook niets bij (want gematigde stemmen blijven meer en meer weg en de extremisten zijn toch te blind om ooit hun mening zelfs maar een beetje te overwegen) en ik vraag me om de zoveel weken af waarom ik dit nu eigenlijk nog doe. En dan heb ik het -opnieuw- niet over harde woorden gebruiken, maar over stropoppen, constant borderline racistisch offtopic geneuzel, fake news, ...

En daarmee zeg ik niet dat iedereen die een andere mening heeft een troll is of weet ik veel; ik heb hier veel geleerd en vaak van standpunt veranderd, maar het is niets meer voor mij tegenwoordig, omdat ik toch echt de indruk heb dat het hier meer en meer op een soortement uitgebreidere Twitter begint te lijken. En nogmaals: linkse bias mijn reet. Schrijf mij maar bij in het rijtje van users die zijn vertrokken omdat hier veel te veel extreemrechtse/racistische ongefundeerde en soms zelfs rechtuit verzonnen zever mag gepost worden zonder iets van formele interventie. Misschien helpt dat bij de volgende discussie binnen een paar maanden dat het hier een links bastion is.

Ik heb echt geen behoefte meer om me keer op keer mee in het modderbad te begeven en dan zelf volledig vol stront te hangen, dus laat maar zo. Bedankt aan alle (normale) reguliere posters, ook posters waar ik het heel vaak niet mee eens was maar die wel vaak moeite deden om hun posts te onderbouwen, zoals KoC, kay-gel, ... Zelfs al was ik het vaak niet eens met die onderbouwing. Alle posters die zich aangevallen voelen door mijn beschrijvingen over trolls en andere onnozelaars kunnen mijn rug op.

Laatst bewerkt:
Is er eigenlijk al een einde van de proefperiode in zicht voor het verwijderen van de likes? Ik heb daar nu met een open instelling naar gekeken en mee gedaan in P&A en ik vind het nog steeds helemaal niks.
Los van of ik het beter of slechter vind nu, denk ik wel dat een proefperiode van enkele zomerweken niet zo'n geweldige test is.

Ahja, ik zal in het vervolg zeker meegeven aan crewleden dat hun gezinsvakanties op de tweede plaats komen, na het testen van niet-dringende updates op een forum dat maar voor de ontspanning is. Ja, m’n jongens…

We moeten niks repareren, we moeten evalueren. En gaan dat ook doen. En daarnaast zijn we nog bezig met andere features.
Dat is helemaal niet wat ik bedoelde, en dat weet je zelf ook wel natuurlijk.

Het punt is dat je een perfect systeem om interessante en gelijkgezinde meningen, en een vorm om deel te nemen aan discussies zonder een geschreven post te schrijven, verwijderd terwijl de grote merendeel van de populatie hier daar geen voorstander voor is.
Voor uiteindelijk een reden die maar gaat over een probleem bij een zeer klein deel van de populatie, een probleem dat misschien ook op een andere manier kon opgelost worden.
Dat je argument dan is "ja maar we zijn bezig aan iets wat veel beter is, maar het is vakantie dus wacht nog even", dat is iets repareren dat niet kapot was. De strategie had beter geweest het huidige systeem behouden en op termijn, na testen en bij voldoende tijd, de uitrol van het verbeterde systeem.
Je pakt een kind zijn eten af met het voorwendsel dat hij op termijn een zak snoep krijgt, maar dat kind blijft momenteel wel honger hebben.

Dat wat er MOGELIJK bij komt, heeft NIKS te maken met de likes :D Niks. Ongeacht de beslissing over de likes (je weet niet hoeveel voorstanders er zijn), gaan we sowieso die bookmarking bekijken. Wanneer we tijd vinden.

We hebben nog even verder afgestemd:

We willen er een proefperiode van 4 weken van maken, zonder likes, en dan na afloop herevalueren met een poll.

Dat geeft ons de mogelijkheid om de verschillende opties in de praktijk te vergelijken.
(met als toevoeging dat we al gezegd hebben dat de periode mogelijk wat kan ingekort worden)

Laatst bewerkt:
Ben weer bij de laatsten om ergens achter te komen, maar soit. Ik wil toch even aangeven dat ik het spijtig vind dat de like knop weg is.
Ik gebruikte dat niet om te zien wie mij nen toffe vond, of om mijn ego te vergroten (dat is toch al oneindig groot), maar wel om iemand een duimpje te geven voor een goed onderbouwde post, een angry face voor een bij de haren getrokken post die net niet report zou moeten worden, of een schrik face voor een eerlijke mening die ik zelf niet zou kunnen hebben, maar toegestaan is.

Dat het zo ineens weg was, was verwarrend. Was een pop-up niet mogelijk de eerste keer dat je terug naar het subforum gaat?

Dat allemaal gezegd zijnde, het is gemakkelijk om op vrijwilligers te k*kken, dus toch bedankt aan de mods om dit mooie forum recht te houden! Merci.

Ik had het zelf ergens niet verwacht, maar het wegvallen van likes is meer en meer een verademing op p&a.

Misschien een subtiele '+1'.
Want de duim wordt blijkbaar dikwijls gebruikt in een andere betekenis dan 'vind ik ook'.

Dat wat er MOGELIJK bij komt, heeft NIKS te maken met de likes :D Niks.
Je hebt net letterlijk gezegd dat er iemand bij u heeft komen reageren dat hij de likes gebruikt om te filteren welke posts hij wil lezen.
Ik heb gereageerd op een user die likes gebruikte om een overzicht te hebben van belangrijkste/interessantste/leeswaardigste posts, om aan te geven dat we daarvoor nog een andere manier sowieso aan het onderzoeken zijn.
Tis dan wel heel toevallig dat hetgeen je mee bezig bent dus NIKS te maken heeft met likes, maar wel in directe relatie staat met het wegnemen van de likes en de frustraties die daar uit voortkomen.

Heb je de likes weggenomen om een platform te bieden voor uw idee met het sneller filteren naar de zogenaamde "hoogwaardige/leewaardige content"?

Zijn de vier weken nog niet voorbij?
Volgende week donderdag.
Je hebt net letterlijk gezegd dat er iemand bij u heeft komen reageren dat hij de likes gebruikt om te filteren welke posts hij wil lezen.

Tis dan wel heel toevallig dat hetgeen je mee bezig bent dus NIKS te maken heeft met likes, maar wel in directe relatie staat met het wegnemen van de likes en de frustraties die daar uit voortkomen.

Heb je de likes weggenomen om een platform te bieden voor uw idee met het sneller filteren naar de zogenaamde "hoogwaardige/leewaardige content"?
Nee.

Over die reacties, het grootste argument dat aangehaald wordt als een gemis is de mogelijkheid om "de poster een hart onder de riem te steken" "mijn appreciatie te uiten" etc, en niet zozeer het strelen van het ego of de mogelijkheid tot clanvorming of "filtering op hoogwaardige content".

De mods hebben danweer vooral werk met troll likes, emoticon likes etc.

In dat geval kan je ook gewoon de ontvangen likes enkel zichtbaar maken voor de poster zelf.
2 vliegen in 1 klap en iedereen content.

En technisch mogelijk. Er zijn nog forums die dat gebruiken.
HTML:
<xf:if is="$xf.visitor.user_id == $content.user_id">
<xf:if is="$reactionIds">
<xf:macro template="reactions_summary" name="summary" arg-reactionIds="{$reactionIds}" />
</xf:if>
<span class="u-srOnly">{{ phrase('reactions:') }}</span>
<a class="reactionsBar-link" href="{{ link($link, $content, $linkParams) }}" data-xf-click="overlay" data-cache="false">{$reactions}</a>
</xf:if>

Over die reacties, het grootste argument dat aangehaald wordt als een gemis is de mogelijkheid om "de poster een hart onder de riem te steken" "mijn appreciatie te uiten" etc, en niet zozeer het strelen van het ego of de mogelijkheid tot clanvorming of "filtering op hoogwaardige content".

De mods hebben danweer vooral werk met troll likes, emoticon likes etc.

In dat geval kan je ook gewoon de ontvangen likes enkel zichtbaar maken voor de poster zelf.
2 vliegen in 1 klap en iedereen content.

En technisch mogelijk. Er zijn nog forums die dat gebruiken.
Dat lijkt me echt geen fijne oplossing, omdat je zo mogelijk nog altijd die clanvorming hebt, en er een schimmigheid bij komt kijken. Plus het probleem van de mods wordt dan natuurlijk nog altijd niet aangepakt, en er kan net veel makkelijker oneigenlijk gebruik worden gemaakt van die reactions.

Technisch gezien is het ook geen zuivere oplossing, zoals in de thread staat, maar ik geef het door aan de admins.

Edit: het is meer dan geen zuivere oplossing, en daardoor voor ons geen optie.

Terug
Bovenaan