Strijkijzer
Redactiechef
Is toch helemaal geen uitval? Gewoon een mening over het idee van 5-7?
Ik zie het niet, sorry.
Ik zie het niet, sorry.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar waar zie jij in die post van Killalot een agressieve uitval of flame?Als je ziet dat dit soort uitvallen een duimpje krijgen

Pls enlighten us?Het is altijd makkelijk om spoken te zien als je ze wil zien, maar ik denk dat er véél terechtere punten van kritiek over P&A en de moderatie zijn dan dit, hoor.
Ik vind dat er wat proactiever en (vooral) strenger mag opgetreden worden tegen fake news en alles dat daarbij hoort. Maar goed, ik snap evenwel waarom dat niet altijd mogelijk/wenselijk is, dus daar heb ik mij al bij neergelegd. En laat mijn vorige post ook zeker niet het idee wekken dat ik vind dat de mods dat hier niet goed doen, P&A is geen cadeau.Pls enlighten us?
Als je vindt dat er ergens fake news staat, gelieve dat te reporten.Ik vind dat er wat proactiever en (vooral) strenger mag opgetreden worden tegen fake news en alles dat daarbij hoort.

Kan je even toelichten over welke thread dit gaat?Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat er binnen P&A een thread wordt afgesplitst en gestart in een discussie op basis van een valse voorstelling van de feiten van intussen meer dan een jaar geleden, waarbij er perfect bij het afsplitsen een noot zou geplaatst mogen/moeten worden bij de openingspost dat die informatie niet accuraat was, zeker wanneer anderen in die thread een label op hun post kregen met gebrekkige argumentatie/onderbouwing.
Ik besef ten volle dat ik daar de minder populaire en koele mening heb, maar feiten zijn feiten, ze vals voorstellen binnen P&A zou zeker en vast een label mogen opleveren.
Kan je even toelichten over welke thread dit gaat?
![]()
Investeren in Buitengewoon Onderwijs
Damn wat een ongelofelijke wereldvreemdheid in deze thread. Ik ken zowel mensen met kinderen in buitengewoon onderwijs als leerkrachten daar. Je mag echt van geluk spreken als je daar nooit mee te maken krijgt hoor. Alle steunmaatregelen ten spijt (en dat m-decreet heeft daar absoluut geen goed...www.beyondgaming.be
Zie gele tekst. Het lijkt me eerder dat iemand zijn ongenoegen wou ventileren en een voorbeeld zocht, en hieruit de discussie over het bredere probleem van buitengewoon onderwijs (en transport ernaar) volgende, in plaats van dat we op één voorbeeld moeten inzoomen maar goed.
Het is heel terecht dat de discussie is afgesplitst. Voor jou gaat de discussie misschien niet over het leerlingenvervoer, maar de eerste twee pagina's op z'n minst, gaan over de post van SomeDude die zegt dat ze moeten verhuizen, en volgende posts die aangeven wat de problemen zijn. Eigenlijk niemand heeft het over dat artikel specifiek. Afsplitsen zonder die eerste post, zou maken dat de discussie op twee plaatsen gevoerd zou worden.Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat er binnen P&A een thread wordt afgesplitst en gestart in een discussie op basis van een valse voorstelling van de feiten van intussen meer dan een jaar geleden, waarbij er perfect bij het afsplitsen een noot zou geplaatst mogen/moeten worden bij de openingspost dat die informatie niet accuraat was, zeker wanneer anderen in die thread een label op hun post kregen met gebrekkige argumentatie/onderbouwing.
Ik besef ten volle dat ik daar de minder populaire en koele mening heb, maar feiten zijn feiten, ze vals voorstellen binnen P&A zou zeker en vast een label mogen opleveren.
In theorie eens met het eerste stuk. In een ideale wereld zou dat altijd kunnen.Is het een idee om bij het afsplitsen van topics en bij het gebrek aan een goeie openingspost, de mod eerst zelf een topic laten starten met neutrale openingspost? En dan de userposts daaronder te schuiven? Of is dat té veel werk? Ik ben het er wel mee eens dat sommige van die afgesplitste topics nu wel heel 'vuil' starten.
Daarnaast, het afdoen van andere gebruikers hun argumenten als zijnde irrationeel en emotioneel, alsof enkel jij de ratio in pacht hebt, mag gerust bestraft beginnen worden voor op de man spelen. Het helpt een discussie voor geen meter vooruit, en het versterkt er de argumentatie langs beide kanten niet op. Integendeel.
Is het een idee om bij het afsplitsen van topics en bij het gebrek aan een goeie openingspost, de mod eerst zelf een topic laten starten met neutrale openingspost? En dan de userposts daaronder te schuiven? Of is dat té veel werk? Ik ben het er wel mee eens dat sommige van die afgesplitste topics nu wel heel 'vuil' starten.
Daarnaast, het afdoen van andere gebruikers hun argumenten als zijnde irrationeel en emotioneel, alsof enkel jij de ratio in pacht hebt, mag gerust bestraft beginnen worden voor op de man spelen. Het helpt een discussie voor geen meter vooruit, en het versterkt er de argumentatie langs beide kanten niet op. Integendeel.
Die gelden ook voor iedereen, en ik zie niemand pleiten voor eenzijdig toepassen. Daar zouden we trouwens ook nooit naar luisteren.En tegelijkertijd ga je posts waarin wordt gestrooid met woorden als "wereldvreemd" en "bladieblabla" ongestraft laten? Of lees ik dat verkeerd?
Er staan in diezelfde thread again labels op sommige mensen hun posts met "gelieve onderbouwing/bronvermelding te voorzien", dan kan je het niet maken dat anderen gewoon even vanuit persoonlijke verontwaardiging komen bashen denk ik dan, vanaf dat zo'n labels geïntroduceerd worden, dient die standaard voor iedereen te gelden.
Die gelden ook voor iedereen, en ik zie niemand pleiten voor eenzijdig toepassen. Daar zouden we trouwens ook nooit naar luisteren.
Bij zo'n neutrale openingspost denk ik maar aan iets heel sec hoor, in het geval van het topic over het buitengewoon onderwijs bijvoorbeeld al gewoon "Topic over het buitengewoon onderwijs in Vlaanderen". Als je wat meer tijd hebt: "Topic over het buitengewoon onderwijs in Vlaanderen. Moeten we er meer in investeren? Wat met de lange busritten? Bespreek het hier". Basically niet veel meer dan een wat langer uitgeschreven titel eigenlijk, dan vermijd je ook om zelf inhoudelijk te gaan als mod. Je zou daar dan ook wat info kunnen meegeven uit welk topic het is afgesplitst, dan hoeft dat ook niet in rode tekst bij de eerste post (zoals hier: https://www.beyondgaming.be/threads/sluiting-audi-vorst.33745/)In theorie eens met het eerste stuk. In een ideale wereld zou dat altijd kunnen.
Er zijn een paar dingen die het tegenwerken: zoals je zegt de tijd en het werk, maar daarbij komt vooral ook het idee van 'wat is een neutrale openingspost'. Het is heel gevaarlijk om inhoudelijke posts te maken als moderatie en die dan te bestempelen als neutraal vertrekpunt. Onze moderatie zou dat kunnen, maar niet iedereen gaat het ermee eens zijn. En dat mag natuurlijk.
Een ander puntje is dat dan alle topics gestart lijken door moderatoren. Dat ziet er ook uit als een dood forum, dat hebben we al eens geprobeerd.
En als laatste: vaak zijn het gesprekken die organisch groeien. Zoals hier ook: die discussie over (het vervoer naar) buitengewoon onderwijs, komt uit een gesprek over de Vlaamse Regeringsvorming. Die eerste post maakt op zich nog weinig uit, het zijn de daaropvolgende posts en antwoorden waar de eigenlijke discussie rond ontstaan is. Echter kunnen we niet afsplitsen zonder die eerste ook mee te nemen, oa omdat anders de discussie op 2 plaatsen ontstaat, maar ook omdat dat het properste is.
Ik denk dat het geen slecht idee is om in sommige (veel) gevallen een openingspost van een afgesplitst topic wat te stofferen en kadrering te geven, desnoods in het rood toegevoegd. Maar om dat voor elk topic te kunnen doen, dat lijkt me heel veel gevraagd.
Je kan dat niet verkeerd lezen, want ik heb daar niets over geschreven. En dat is verder wel een heel ferm whataboutisme hé.En tegelijkertijd ga je posts waarin wordt gestrooid met woorden als "wereldvreemd" en "bladieblabla" ongestraft laten? Of lees ik dat verkeerd?
Het is zo duidelijk als heldere hemel dat in het pol gedeelte enkel maar één narratief mag worden verkondigd en die is voornamelijk links.
Onder leiding van Loser kan er daar gewoon geen serieuze discussie meer worden gevoerd. Veel mensen ook dat een andere mening dan hem hebben lopen op eieren om toch maar geen belachelijke strafpuntjes of zoveelste ban aan het been te krijgen.
Trouwens ook al met andere leden over gehad maar die liefst zwijgen wegens angst om hun account te verliezen of een zoveelste target te worden van Loser en co die ook vrezen voor hun pol post rechten.
Heb trouwens al een privé bericht gestuurd naar Loser om dit aan te kaarten maar heb geen reactie terug gehad, wat natuurlijk geen verrassing was.
Loser probeert ook de rol van "fact checker" te spelen ipv neutrale moderator te zijn, als hij het niet eens is krijg je strafpuntjes wegens "gebrekkige argumentatie" en een mogelijke ban, zeer triest allemaal. Gevolg een echo kamer van gelijkgestemden maar de naam forum niet waardig.

Je privébericht (gedateerd vandaag om 11:41) was naar mij, en ik had daar niet op geantwoord omdat je bericht geen vraag bevatte en het geen zin heeft om voor de honderdste maal dezelfde dingen tegen te spreken. Jij hebt jouw visie op moderatie hier die wij niet ga kunnen veranderen. Als je wil dat iets wordt herbekeken, kan je de ombuds aanschrijven.Het is zo duidelijk als heldere hemel dat in het pol gedeelte enkel maar één narratief mag worden verkondigd en die is voornamelijk links.
Onder leiding van Loser kan er daar gewoon geen serieuze discussie meer worden gevoerd. Veel mensen ook dat een andere mening dan hem hebben lopen op eieren om toch maar geen belachelijke strafpuntjes of zoveelste ban aan het been te krijgen.
Trouwens ook al met andere leden over gehad maar die liefst zwijgen wegens angst om hun account te verliezen of een zoveelste target te worden van Loser en co die ook vrezen voor hun pol post rechten.
Heb trouwens al een privé bericht gestuurd naar Loser om dit aan te kaarten maar heb geen reactie terug gehad, wat natuurlijk geen verrassing was.
Loser probeert ook de rol van "fact checker" te spelen ipv neutrale moderator te zijn, als hij het niet eens is krijg je strafpuntjes wegens "gebrekkige argumentatie" en een mogelijke ban, zeer triest allemaal. Gevolg een echo kamer van gelijkgestemden maar de naam forum niet waardig.