Strijkijzer
Redactiechef
Van mij mogen ze eigenlijk ook afgezet worden in P&A.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik like ook posts waar ik het niet mee eens ben om de user in kwestie zelfvertrouwen te geven.
En ik geef er dan nog een derde interpretatie aan. Komt nog bij dat sommige van de emotes reeds verboden zijn omwille van hoe ze kunnen geïnterpreteerd worden. Om maar te zeggen dat je in woorden veel meer nuance kan leggen dan in een duimpje.Dat is toch niets meer of minder dan een 'agree' knop voor veel mensen?
Als de inhoud belangrijker is dan wat er onder staat, lijkt me dat gewoon een argument om ze weg te laten.Ik ben het op dit vlak eens met @nestorius. Mensen zouden beter gewoon eens kijken naar de inhoud in plaats van heel de tijd met dat wij-vs-zij gedoen bezig te zijn.
Gelijkaardag aan het Reddit systeem dan bv? Dat lijkt me nog interessant om te zien of een post door anderen als waardevol wordt beschouwd zonder dat er allerlei interpretaties aan gelinkt moeten worden.Moest het kunnen om die anoniem te maken (eventueel enkel aan de 'frontend' als dat technisch te moeilijk is) zou het misschien een goede middenweg kunnen zijn.
Dit vind ik een heel goed idee. Vroeger was dat zo nog wel op fora waar ik zat. Gewoon een aantal upvotes dat je te zien krijgt en je weet niet van wie het komt. Ben ervan overtuigd dat er nu vaak is "aja Loser, JPV, ... en die andere mods" hebben het geliked, dus ik ga dat ook liken! En "Aja Trump, Whateverthefuck..." hebben dit geliked, dus ik ga dit zeker niet liken en een weird smiley bij zetten! Zeker in een pol en actua zou dat imo wel een meerwaarde zijn om enkel aantal upvotes te zien en verder niks, ook geen huilgezichtjes of whatever, zelfs zonder mogelijkheid om uw upvote terug in te trekken. Downvotes zoals op reddit is dan weer niet nodig, om de sfeer positief te houden.Eventueel alternatief: anonieme likes. Zo kan je nog steeds je steun uiten aan een idee maar ga je clan-vorming tegen door de namen weg te laten. Moet technisch wel mogelijk zijn uiteraard.
Sowieso is het in P&A de bedoeling dat je reageert met een iets uitgebreidere post, dus hoewel het langs de ene kant inderdaad de participatie misschien wat drukt, kan het die ook misschien wat vergroten doordat je nu een post maakt om uit te drukken dat je het ergens mee eens bent. In plaats van dat er zo gefocust wordt op verschillen, is dat misschien ook nog een mooi neveneffect.Maar een niet-of nauwelijks geargumenteerde +1-post is nog altijd niet toegelaten. Als het zou blijken dat het resulteert in stilte, kunnen we hier nog altijd op terugkomen. Het is onder andere gebaseerd op de feedback hier, waar de meerderheid wel degelijk zich uitsprak in het voordeel van het weghalen van de likes. Maar er is ook gekeken naar de overlast die het misbruik van die reactions met zich meebracht voor de mods én naar de reden waarom mensen ertegen waren. En als het helpt om het idee van clanvorming of polarisatie tegen te gaan, zal het misschien ook zorgen voor meer postbereidheid en net drempelverlagend zijn.Feedback van 5 man, terwijl een veelvoud aan leden die feature gebruikt. Er komt niets goed van die sub nog meer te gaan gatekeepen, en nog hogere drempels op te werpen. Ook 10 keer liever gewoon een duimpje op een post dan niet of nauwelijks geargumenteerde +1 posts, of nog erger: stilte.
Specifiek voor die reden hebben we binnenkort mogelijk een nieuwe aankondiging die we nu nog aan het uitwerken zijn. Maar daar komt nog iets over. Dat is iets wat uit nog andere feedback is teruggekomen.Wat een spijtige move is dit toch @Loser
Ik gebruik het like systeem veelvuldig omdat het mij een idee geeft van waar een bepaalde post zich bevindt op het politieke spectrum. Ik weet ruwweg waar de gekende posters zich bevinden en hun reacties helpen mij om een post beter te plaatsen.
Ik heb ook de tijd niet meer om de vootbije 10 pagina's in detail door te nemen. Het like systeem helpt me om er de essentiële posten uit te halen.
Goed idee! Maar dan eerder om wat mee te krijgen over wie wat vindt, niet echt om te beslissen of het zal blijven. Anders verliest de kant van verandering altijdWellicht handig om bij dergelijke ingrijpen een poll te houden in het betreffende forum die polst naar de mening over de verschillende opties? Dan heb je een beter zicht op hoe een idee gedragen wordt door de hele ledengroep i.p.v. de beperkte subgroep die zich uitdrukt in de feedbackthread. In dit geval kun je dat misschien doen na een proefperiode van een week/maand/...van het nieuwe systeem.

Dus jij baseert je op posts die door bepaalde mensen geliked worden en de rest negeer je? Dat lijkt me nu niet de ideale manier om tot een genuanceerde discussie te komen. Zou het niet gewoon toffer zijn om in elk topic een meer open discussie te ambiëren ipv met oogkleppen door de thread te skimmen en dan onderaan iets bij te typen? Misschien wordt er zo ook iets minder naast elkaar gepraat?Ik gebruik het like systeem veelvuldig omdat het mij een idee geeft van waar een bepaalde post zich bevindt op het politieke spectrum. Ik weet ruwweg waar de gekende posters zich bevinden en hun reacties helpen mij om een post beter te plaatsen.
Ik heb ook de tijd niet meer om de vootbije 10 pagina's in detail door te nemen. Het like systeem helpt me om er de essentiële posten uit te halen.
Nog wat nadelen:Versus de nadelen:
Dan vind ik het toch spijtig dat er hier zo drastisch wordt ingegrepen.
- Misbruik van lach emoji's
- Sommige leden voelen zich blijkbaar benadeeld omdat hun mening niet zo populair is als die van de tegenstander?
Dikke second.Hier ook absoluut geen fan van het verwijderen van die likes. Ik heb daar mijn mening al over neergeschreven maar ik vind toch ook dat die ingreep bijzonder snel is gebeurd, gewoon op basis van enkele ontevreden mensen en de zoveelste discussie over een ingebeelde bias op het forum. Ik begrijp ook niet goed waarom hier onmiddellijk gehoor aan wordt gegeven en aan andere (even 'breed' gedragen) feedbackrondes in het verleden vrij weinig wordt gedaan.