Politiegeweld in België

Je kan ook reageren dat je niet op de hoogte bent van de huidige zaak.
Nee, je moeit u en weet er dus blijkbaar weer maar eens nul de botten van. Echt kerel. Je profileert je keer op keer anti de instelling en gemeenschap die uw leven betalen, zelfs zonder enige kennis van zaken. Denk daar eens over na.
Ik profileer me anti-covid maatregelen en anti-covid toepassing van de maatregelen en ik profileer ik mij ook tegen anti-gen z sentiment of anti-jeugdsentiment. Ik profileer me niet anti-instelling en gemeenschap. Ik stem voor een partij die voor een uitbreiding van de instelling en voor een uitbreiding van het maatschappelijk element in de samenleving. Ik ben dus zeker niet anti-politie, maar wel qua lichte drugsfeiten en coronamaatregelen.

En dit specifiek verhaal heb ik niet gevolgd, klopt. Maar ik word hier gementioned. En het enige dat ik wel weet is dat dit geen lichte drugsfeit (aka wiet) of niets te maken heeft met corona. Toch maakt MEN hier de BRUG naar de feiten van vorige week, terwijl het er niets mee te maken heeft, en ik jullie voor de rest volledig gelijk zou geven zoals elke normale mens.

Ik ken de werkzaamheden van de politie onvoldoende. Dat het in de grootsteden uit de hand loopt, daar kan ik inkomen. Dat lijkt mij zo. Waarom het in uw zone uit de hand loopt, weet ik niet. Maar is dan een verandering tegenover vroeger opgetreden en waar ligt dat dan aan? Is coronamoeheid een reden van de vele interventies enzovoort. Of is dat al langer gaande en dan in bepaalde "stadsgebieden" meer dan andere?
Het is toch al langer geweten dat een deel van de bevolking(bij de Pvda-kiezer zal er ook een deel van zijn) hoe langer hoe minder respect heeft voor de politie en overheid . Dat is al jaren aan de gang .

Ik ken de werkzaamheden van de politie onvoldoende. Dat het in de grootsteden uit de hand loopt, daar kan ik inkomen. Dat lijkt mij zo. Waarom het in uw zone uit de hand loopt, weet ik niet. Maar is dan een verandering tegenover vroeger opgetreden en waar ligt dat dan aan? Is coronamoeheid een reden van de vele interventies enzovoort. Of is dat al langer gaande en dan in bepaalde "stadsgebieden" meer dan andere?
Het probleem ligt langs beide kanten. Langs de ene kant teveel jonge gasten bij interventie die geen ervaring hebben. Om het met een vb duidelijk te maken:

Een zatlap op café die lastig doet. Als ze toekomen en zeggen dat hij zijn bek moet houden dan gaat het escaleren en liggen de binnen de minuut op de grond ermee.
De meer ervaren agent gaat er eens tegen beginnen zeveren en zeggen komaan maat, kom eens mee met mij en dat zal zonder slag of stoot gaan en ze hebben hem mee. Dat is het grote verschil dat ik wel zie.

Langs de andere kant ben ik er niets lang genoeg om die evolutie te zien, maar dat er geen respect meer is en kinderen totaal verkeerd opgevoed worden in bepaalde milieus is gewoon een feit. En vroeger leerden die hun lesje door de matrak tegen hun kop te krijgen want het is maar die taal dat die verstaan. Maar dan was niet alles gefilmd en in de ( social) media uitgesmeerd.

En dan heb je nog het parket die totaal hun werk niet doet waardoor er een soort van straffeloosheid is. Kloppen op een agent? Goh ja doe een paar uur werkstraf en je bent ervanaf. Doe dat eens in andere landen en je ziet de andere kant van de tralies nooit meer.

Ik zeg het dikwijls. Als je iemand niet af kan kun je hem beter een kopje kleiner maken. Na een 5tal jaar ben je weer vrij en je bent ervan af en anders moet je je nog heel je leven ergeren eraan.

Is Peer zo een probleemregio (of die school)?

Er zijn al vier mensen die rare dingen doen? 12-jarig meisje geeft 13-jarige jongen een mes. Over welke mes hebben we het dan? Zij wist niet wat hij ermee zou doen.. Maar... ik heb nooit messen zien uitgewisseld worden op school.

Moeder filmt het incident, waarom zou je dat doen? Van zover dan nog eens

17-jarige wordt aangesproken over een verkeerssituatie. Advocaat reageert dat hij in een wurghouding werd gehouden??? 12-jarige steekt hem dan in zijn rug (ik heb wel de video gezien). 17-jarige stond al gekend bij het gerecht en had al begeleiding verder.

Ik vind het maar een heel raar verhaal, maar dit kan absoluut niet ongestraft geworden blijven, en zoals het ernaar uitziet zal het zo goed als ongestraft blijven. 3-maanden in een instelling en overdag naar school (zeer zware straf voor dat soort krapuul en ik ben sarcastisch hier) ofwel intensieve(re) begeleiding voor de 17-jarige

Omdat ik zelf bij de politie werk en alle interventies in een dagverslag moet zetten. En ik zelf de eerste maand met alle verschillende diensten mee geweest ben tijdens mijn stage.

Momenteel zijn er bij ons 6 thuis die werkonbekwaam zijn door 1 of andere interventie.

En onze zone is dan nog het hol van pluto. Die gasten in die grootsteden mogen het hebben.

Wat gebeurt er daar allemaal :p? Ik weet wel dat er keer gevochten wordt aan een treinstation daar of in de lokale cafés.
Nu, ik weet wel dat er in die streek ook meer en meer drugslabo's ontstaan.

Ook typisch dat je nu volk zoals @Lakigigar nu niet ziet reageren. Net zoals al degene die op Facebook die beelden van in Oostende vrolijk met de nodige commentaar zaten te delen hoor je nu ook nergens.

Je kan ook reageren dat je niet op de hoogte bent van de huidige zaak.
Nee, je moeit u en weet er dus blijkbaar weer maar eens nul de botten van. Echt kerel. Je profileert je keer op keer anti de instelling en gemeenschap die uw leven betalen, zelfs zonder enige kennis van zaken. Denk daar eens over na.

ik vind dit uiteindelijk wel grappig, zonder verder standpunt in te nemen...
Eerst wordt iemand verweten dat hij niets reageert (op vraag van de mods, blijkbaar), en als hij dan reageert wordt hem verweten (door iemand anders) zich te moeien om zichzelf te profileren...

Wat gebeurt er daar allemaal :p? Ik weet wel dat er keer gevochten wordt aan een treinstation daar of in de lokale cafés.
De laatste weken eigenlijk regelmatig ergens 1 die onder drugs of alcohol niet wil stoppen en hen gewoon bewust wil aanrijden.

Maarja meestal altijd dezelfde natuurlijk die politie klop geven, 3 dagen binnen zitten en er weer uit komen en gewoon weer hetzelfde doen.

Qua drugs scoren we daar erger dan Brussel. We hebben daar overlaatst uitleg mogen over geven waarom wij meer drugstests nodig hebben dan in Brussel zelf.

In onze streek zullen drugslabo's wel niet zo frequent zijn gok ik. Migranten en grenscriminaliteit des te meer.
De cafegevechten en dergelijke zullen wel niet meer of minder zijn dan op een ander.

ik vind dit uiteindelijk wel grappig, zonder verder standpunt in te nemen...
Eerst wordt iemand verweten dat hij niets reageert (op vraag van de mods, blijkbaar), en als hij dan reageert wordt hem verweten (door iemand anders) zich te moeien om zichzelf te profileren...
Mja dat van de mods kon ik niet weten natuurlijk 😁

De laatste weken eigenlijk regelmatig ergens 1 die onder drugs of alcohol niet wil stoppen en hen gewoon bewust wil aanrijden.

Maarja meestal altijd dezelfde natuurlijk die politie klop geven, 3 dagen binnen zitten en er weer uit komen en gewoon weer hetzelfde doen.

Qua drugs scoren we daar erger dan Brussel. We hebben daar overlaatst uitleg mogen over geven waarom wij meer drugstests nodig hebben dan in Brussel zelf.

de locals of passanten?

Allezja, alcohol verbaast me niet daar :p. Drugs wel eigenlijk of zijn dat al die mensen die in de jumpstyle-periode zijn blijven steken?

de locals of passanten?

Allezja, alcohol verbaast me niet daar :p. Drugs wel eigenlijk of zijn dat al die mensen die in de jumpstyle-periode zijn blijven steken?
Ja locals maar inwijkelingen die al gekend zijn van waar ze komen.

Drugs toch wel veel jonge gasten hoor. Zeker evenveel als alcohol, als het niet meer is.

Wel komisch. Ik heb zo een beeld dat daar alle marginalen samen zitten omdat ik natuurlijk alleen maar zulke shit hoor (ik wou zelfs onze kleine daar niet naar school sturen) en jij ziet het dan helemaal anders.

Terwijl waar ik woon (zone ieper) dan denk dat het hier zo niet is, maar moest ik bij Ieper werken dan dacht ik wss net hetzelfde 😁

In onze streek zullen drugslabo's wel niet zo frequent zijn gok ik. Migranten en grenscriminaliteit des te meer.
De cafegevechten en dergelijke zullen wel niet meer of minder zijn dan op een ander.
In de polders zitten er veel hoor omdat ze denken dat ze er niet gevonden gaan worden. Mijn eerste week daar hadden ze daar een bende opgerold die over heel het land verspreid zat. Ze hebben daar 1 ton drugs gevonden.

Ja locals maar inwijkelingen die al gekend zijn van waar ze komen.

Drugs toch wel veel jonge gasten hoor. Zeker evenveel als alcohol, als het niet meer is.

Wel komisch. Ik heb zo een beeld dat daar alle marginalen samen zitten omdat ik natuurlijk alleen maar zulke shit hoor (ik wou zelfs onze kleine daar niet naar school sturen) en jij ziet het dan helemaal anders.

Terwijl waar ik woon (zone ieper) dan denk dat het hier zo niet is, maar moest ik bij Ieper werken dan dacht ik wss net hetzelfde 😁

Goh, Als ik de verhalen van vroeger mag geloven, heb je altijd een paar losgeslagen psychopaten gehad in die streek. Maar ik vermoed ook dat het overal is.

Iemand die een auto heeft gecarjacked en in het water ermee is gereden omdat de ander een racistische opmerking gaf;
Iemand die willekeurig mensen in mekaar sloeg omdat hij wou bewijzen dat hij de grootste krapul is van het dorp. (Wat niet bepaald een ambitieuze doelstelling is als je dorp maar 1.000 inwoners heeft.)
Dan de jumpstyle periode waar je de jeugdbendes had die ook willekeurig mensen in mekaar sloeg.
Neonazi's
"Eigen Kweek" :p
Overtuigd dat daar een rijbewijs intrekken absoluut geen zin heeft. Die mensen rijden daar gewoon verder. Ook omdat je nauwelijks anders kan. Geen auto hebben daar is de hel.

Die streek voelt voor mij soms aan als de plaats waar de ambitie eindigt. Je verhuist ernaartoe omdat het één van de laatste goedkope plaatsen is in West-Vlaanderen, waar je nog een huis met drie slaapkamers kan huren voor 600euro, je hebt al een voorgeschiedenis met justitie dus je zit waarschijnlijk te ploeteren met een laagbetaalde job dus je kan het je niet permitteren om ergens anders te wonen.

Nuja, ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk een te pessimistische visie heb van de streek. :D

Nuja, ik weet ook wel dat ik waarschijnlijk een te pessimistische visie heb van de streek. :D
Je kan ook niet heel ambitieus zijn als je woont in een streek waar geen werk is en enkel maar marginaliteit. Probeer daar maar eens uit te klimmen.
Je gaat naar de lagere school en krijgt les van zatte Rita en Pierre. Je moet dan met een serieuze achterstand naar het middelbaar waarna je na 3 maanden op leercontract moet gaan.
En dan is de cirkel al rond want dat leercontract is vooral goed voor uw skills op vlak van drinken en hoeren en boeren.

Het is alsof de ijzer een kweekvijver voor marginaliteit is.

Omdat ik zelf bij de politie werk en alle interventies in een dagverslag moet zetten. En ik zelf de eerste maand met alle verschillende diensten mee geweest ben tijdens mijn stage.

Momenteel zijn er bij ons 6 thuis die werkonbekwaam zijn door 1 of andere interventie.

En onze zone is dan nog het hol van pluto. Die gasten in die grootsteden mogen het hebben.

Ik vraag me toch af waar dat anti-politie klimaat naartoe gaat.
Gisteren nog op IG foto's gezien van de begrafenis een gestorven agent.

Stuk of 30 comments met ACAB in gereport. Was geen hate speech volgens IG. Tja...

De anti-politie retoriek zit er voor een deel ingebakken bij een deel.

Ik vraag me toch af waar dat anti-politie klimaat naartoe gaat.
Gisteren nog op IG foto's gezien van de begrafenis een gestorven agent.

Stuk of 30 comments met ACAB in gereport. Was geen hate speech volgens IG. Tja...

De anti-politie retoriek zit er voor een deel ingebakken bij een deel.
Moet juist passen dat onze korpschef gisteren een interview gaf over politiegeweld ook binnen onze zone. En dat hij zijn politiemensen op ieder vlak steunt en zich altijd bij iedere vorm burgerlijke partij zal stellen.

Het is al veel dat je goed gesteund wordt door je KC, maar zolang het parket zo laks blijft zal er nooit iets veranderen, integendeel. Nu weten die minderjarigen maar al te goed dat ze niet gestraft worden. Er zijn er zelfs die express als ze 17 zijn nog rap enkele winkels overvallen omdat ze weten dat ze dan nog onder de minderjarigheid vallen.

Als ik die leeftijd had dacht ik dat je dan ook in 1 of andere bak kon vliegen.

Afgaande van het krantenartikel gaat dit ook niet gewoon om amokmakerij of caferuzies, maar is het gedrag blijkbaar een stuk ernstiger. "gewapende overval op 14-jarige", "pestgedrag", "jongeren op het slechte pad brengen, hen laten kiezen tussen geld aftroggelen of een gevechtsfilmpje voor YT of TikTok", als de vader niet meer wilt dat zijn zoon met die gasten rondhangt hem stalken, of ook in elkaar slaan. Dat soort mensen kennen maar één taal, en dat is inderdaad de zeer harde aanpak. Dat krijg je nooit op het rechte pad meer.

Dat is geen geval een domme stoot begaan, of amok maken in een café als zatlap, het is nog vele graden erger dan dat. Noem het maar het terroriseren van de buurt.

Moet juist passen dat onze korpschef gisteren een interview gaf over politiegeweld ook binnen onze zone. En dat hij zijn politiemensen op ieder vlak steunt en zich altijd bij iedere vorm burgerlijke partij zal stellen.

Het is al veel dat je goed gesteund wordt door je KC, maar zolang het parket zo laks blijft zal er nooit iets veranderen, integendeel. Nu weten die minderjarigen maar al te goed dat ze niet gestraft worden. Er zijn er zelfs die express als ze 17 zijn nog rap enkele winkels overvallen omdat ze weten dat ze dan nog onder de minderjarigheid vallen.

Als ik die leeftijd had dacht ik dat je dan ook in 1 of andere bak kon vliegen.
De minderjarigheidswet is ook debiel. Alsof je op de leeftijd van 18 jaar en 2 dagen oud volwassener bent dan op de leeftijd van 17 jaar en 350 dagen bijvoorbeeld (of omgekeerd). Voor zware feiten moet dat zeker afgeschaft worden: ook voor overvallen v. winkels enzovoort. Als je het lef hebt of slim genoeg bent om dat te doen, dan ben je "volwassen" genoeg om ook te zitten en op te draaien voor jouw daden.

Men kan beter de minderjarigheidswet afschaffen, men kan nadien nog altijd beslissen om rekening te houden met je leeftijd. En ja blijkbaar zijn er meer jeugdinstellingen nodig.

De minderjarigheidswet is ook debiel. Alsof je op de leeftijd van 18 jaar en 2 dagen oud volwassener bent dan op de leeftijd van 17 jaar en 350 dagen bijvoorbeeld (of omgekeerd). Voor zware feiten moet dat zeker afgeschaft worden: ook voor overvallen v. winkels enzovoort. Als je het lef hebt of slim genoeg bent om dat te doen, dan ben je "volwassen" genoeg om ook te zitten en op te draaien voor jouw daden.

Men kan beter de minderjarigheidswet afschaffen, men kan nadien nog altijd beslissen om rekening te houden met je leeftijd. En ja blijkbaar zijn er meer jeugdinstellingen nodig.
Dat is wettelijk al wat voorzien in de vorm van de "uithandengeving". Als je vanaf 16 jaar ernstige feiten begaat kan de rechter oordelen dat je als volwassene berecht moet worden en niet als minderjarige.

"smerige buffel"... ja dan ga je als agent in de fout.

Dat is altijd C4 of een tuchtsanctie.
Het is en blijft een 14-jarig kind.
Gebalde vuist is ook geen tik mannen...
Net goed, dan moet ze ook maar niet in zijn gezicht spuwen in volle Corona tijden. Van mij hadden ze haar gerust nog heel wat harder mogen aanpakken.

Terug
Bovenaan