PS5 PlayStation Portal

Michster

Well-known member
Sony komt met een nieuwe controller met ingebouwd scherm.
Overal waar je WiFi hebt kun je verbinding maken met je PS5 en de games spelen die geïnstalleerd staan.

PlayStation Portal is the perfect device for gamers in households where they might need to share their living room TV or simply want to play PS5 games in another room of the house. PlayStation Portal will connect remotely to your PS5 over Wi-Fi**, so you’ll be able to swiftly jump from playing on your PS5 to your PlayStation Portal. PlayStation Portal can play supported games that are installed on your PS5 console and use the Dualsense controller. It also includes a 3.5mm audio jack for wired audio.


 
Ik wil nu niet overkomen als een sarcastische snul.... :unsure:
maar hun handheld kost minder dan die overpriced Edge controller die nauwelijks 4 uur batterij kan houden. :rofl: :rofl:

Allez, strikt genomen is de prijs dus niet zo erg als we dachten, maar toch... Een controller met een volledig lcd-scherm erop geplakt kost MINDER dan uw fancy elite-gamer controller? 😅
 
Ik was aan het twijfelen tussen deze Project Q en de Steam Deck maar ik zie geen enkele reden om de Playstation Remote te kopen behalve dan het scherm. Maar de Steam Deck kan meer en zou via Chiaki4Deck zelfs remote play beter spelen en je kan werkelijk alles streamen naar de Steam Deck.
 
Ik was aan het twijfelen tussen deze Project Q en de Steam Deck maar ik zie geen enkele reden om de Playstation Remote te kopen behalve dan het scherm. Maar de Steam Deck kan meer en zou via Chiaki4Deck zelfs remote play beter spelen en je kan werkelijk alles streamen naar de Steam Deck.

Daar zou ik zelf niet over moeten twijfelen. Steam deck all the way, kan je veel meer uithalen.
 
Die portal remote player, daar zit nu toch echt geen kat op te wachten?
Als de tv moet gedeeld worden zet ik nog liever een extra scherm of verhuis ik naar een andere ruimte dan dat ik remote play op een extra toestel zou gaan doen. Heb dat zelfs nooit met de vita gedaan.
 
Die portal remote player, daar zit nu toch echt geen kat op te wachten?
Als de tv moet gedeeld worden zet ik nog liever een extra scherm of verhuis ik naar een andere ruimte dan dat ik remote play op een extra toestel zou gaan doen. Heb dat zelfs nooit met de vita gedaan.
Je kan de portal ook gebruiken terwijl je aan de andere kant van de wereld zit. Zolang je verbinding maar sterk genoeg is. Op afstand kan je dan uw PS5 op en afzetten. Dat maakt het wel interessanter. Mijn broer zit bijvoorbeeld een paar dagen per week in Gent. Kan hij daar via wifi zijn PS5 spellen spelen. Ideaal voor hem dus.
 
Je kan de portal ook gebruiken terwijl je aan de andere kant van de wereld zit. Zolang je verbinding maar sterk genoeg is. Op afstand kan je dan uw PS5 op en afzetten. Dat maakt het wel interessanter. Mijn broer zit bijvoorbeeld een paar dagen per week in Gent. Kan hij daar via wifi zijn PS5 spellen spelen. Ideaal voor hem dus.
Ik geloof niet dat dit mogelijk is. Het is gemaakt voor local play op hetzelfde netwerk.

Absoluut bagger product. Dan koopt toch niemand? Zelfs geen Bluetooth voor headset op aan te sluiten..
 
Ik geloof niet dat dit mogelijk is. Het is gemaakt voor local play op hetzelfde netwerk.

Dat is absoluut wel mogelijk, net zoals je dat op een PC of iPad kan met de Remote Play app. De lag zal wel navenant zijn.
Wat blijkbaar niet kan, is streamen vanaf de PS+ Premium streaming service. Wat een kortzichtigheid van Sony, want dan zouden ze het zelfs kunnen verkopen aan mensen die geen PS5 hebben. Idem ook voor streamen vanaf PS4 (wat wel kan met Remote Play). Ik heb thuis zowel PS4 als PS5 dus als de kinderen op de PS5 bezig zijn, ben ik nog altijd niets met de Portal.
 
Dat is absoluut wel mogelijk, net zoals je dat op een PC of iPad kan met de Remote Play app. De lag zal wel navenant zijn.
Wat blijkbaar niet kan, is streamen vanaf de PS+ Premium streaming service. Wat een kortzichtigheid van Sony, want dan zouden ze het zelfs kunnen verkopen aan mensen die geen PS5 hebben. Idem ook voor streamen vanaf PS4 (wat wel kan met Remote Play). Ik heb thuis zowel PS4 als PS5 dus als de kinderen op de PS5 bezig zijn, ben ik nog altijd niets met de Portal.
Is inderdaad toch mogelijk. Of het in de praktijk doenbaar is, is nog maar de vraag.

Begrijp nog altijd niet voor wie dit product is. Remote play is vandaag al mogelijk op verschillende devices die de users geen extra geld kosten en of de technologie om buitenshuis te streamen zo verbeterd is betwijfel ik. Geen integratie met PS+ streaming is ook inderdaad enorm bizar. Je zou denken dat dat toch niet zo moeilijk is om erbij te zetten.
 
Je kan gewoon uw games spelen die geïnstalleerd staan op je PS5. Dus download gewoon je plus games en je kan ze spelen he.
 
Je kan gewoon uw games spelen die geïnstalleerd staan op je PS5. Dus download gewoon je plus games en je kan ze spelen he.

Connectiviteit naar cloud services zal beter zijn dan connectiviteit naar jou thuis. En al zeker in België waar abonnementen asymmetrisch zijn met veel lagere upload dan download snelheden. Want vergeet niet dat je in deze use case vooral upload nodig hebt (video wordt van bij jou thuis naar buitenaf gestreamd).
 
Ik zou dit wel tof vinden om vb in de zetel te spelen als mijn vrouw/dochter naar tv kijken buitenshuis zou ik dat toch niet gebruiken.
 
Doe dat dan met je tablet, telefoon of laptop…
Denk persoonlijk wel dat de ps portal veel handiger is. Je hebt effectief een dual sense vast met een scherm tussen, handiger kan niet :p. Plus sony zei ook dat men nu 'playstation link' heeft op zowel ps5 als de portal, waardoor je onmiddellijk connectie hebt en een veel betere stabiele connectie behoudt dan bv via telefoon. Kan je hier zien op 2:40.
Nu, voor mij is deze niet. Maar ik ben nooit voor handheld gaming geweest. Maar ik ben toch benieuwd naar de reviews voor deze. Ik begrijp dat Sony niet meer komt met een natieve handheld. Zij willen gewoon alles mooi in elkaar laten vloeien. Alleen was het nog beter geweest met rechtstreeks plus games te kunnen streamen. Zou dit achteraf mogelijk zijn via update? We shall see...
 
En je kan je PS5 toch niet op zetten vanop afstand met je phone of tablet, toch? Met de portal wel. Ma ok, benieuwd hoe goed de verbinding uiteindelijk echt gaat zijn, noem maar op.
 
Met een prijs van €200 vind ik dat nieuwe toestel wel wat duur inderdaad. Anderzijds die controller addons voor ne gsm of die opzetstukjes blijven in mijn ogen het meest dwaze ding aller tijden. Als ik mijn enige optie is om via remote op mijn gsm te spelen dan speel ik tbh veel liever niet. Dat andere zou ik legit nog overwegen, alleen is het gewoon te duur, maar wie weet waar dat ding eindigt in prijs binnen x aantal tijd.
 
Terug
Bovenaan