Nieuws PS5 PS4 PlayStation "State of Play" show | 31 januari 23.00u

Post-apocaliptische rpg?
Als ik eens 1 zou oppikken, welke zou je aanraden? Volgen die op elkaar qua story of allemaal stand alone?
Ik zou de metro games geen RPG's noemen tbh, toch die eerste twee al zeker niet. Ze zijn ook vrij linear, maar je hebt wel soms de keuze hoe je een level aanpakt, stealth/knalleeeuh. De nieuwste game is dan weer wel meer open dan de eerste twee. Ze volgen alle 3 wel een verhaal ( gebaseerd op boeken als ik me niet vergis ) en beginnen met de eerste gaat sowieso wel een meerwaarde hebben op vlak van algemene lore en world kennis. Maar als je meer interesse hebt in die laatste game die meer open is, kan je misschien ook gewoon korte story recaps zien van deel 1 & 2 en dan meteen in deel 3 stappen ( Exodus ). Zelf is het al lang geleden dat ik ze gespeeld heb en kan me niet herinneren dat het heel ingewikkelde verhalen waren... :p
 
Post-apocaliptische rpg?
Als ik eens 1 zou oppikken, welke zou je aanraden? Volgen die op elkaar qua story of allemaal stand alone?
Metro is in de verste verte niet te vergelijken met Fallout, beide goeie spellen, maar compleet anders.
Als ge echt een rpg zoekt met die vibe, Wasteland 3 al gespeeld?
 
Kga niet liegen, ik heb een klein beetje geweend bij de Death Stranding 2 trailer.

Ik kan niet wachten tot we 2025 zijn:
- PoE2
- GTA VI
- Death Stranding 2
- Monster Hunter: Wilds
- Marvels: Wolverine

Wtf voor een jaar ga da worden :p
 
Die trailer van Death Stranding 2 was zo intrigerend en subliem, damn! :love:
Wel spijtig dat FF7 Rebirth pas volgende week wordt getoond, was er zo naar aan het uitkijken voor vanavond haha
 
Rise of ronin de gevechten lijken echt gestript te zijn van Nioh & Nioh 2.
de items die je kan gebruiken links, de wapens rechts, zelfde layout en sommige moves die de main chr doet zijn ook volledig van Nioh 2 ik herkende er een paar toevallig net nu omdat ik Nioh 2 mee bezig was nog is te herspelen.
de gevechten zelf lijken mij niet gelijk souls-nioh te zijn in de zin van dat je voorzichtig moet gaan maar meer "arcade" achtiger. maar dat had ik ook zo verwacht.

De open world part intrigeert mij wel hard en ik kreeg ook lichtjes een Assassin creed vibe.

Wordt toch wel een day 1 aankoop.
 
Rise of ronin de gevechten lijken echt gestript te zijn van Nioh & Nioh 2.
de items die je kan gebruiken links, de wapens rechts, zelfde layout en sommige moves die de main chr doet zijn ook volledig van Nioh 2 ik herkende er een paar toevallig net nu omdat ik Nioh 2 mee bezig was nog is te herspelen.
de gevechten zelf lijken mij niet gelijk souls-nioh te zijn in de zin van dat je voorzichtig moet gaan maar meer "arcade" achtiger. maar dat had ik ook zo verwacht.

De open world part intrigeert mij wel hard en ik kreeg ook lichtjes een Assassin creed vibe.

Wordt toch wel een day 1 aankoop.
Komt spijtig genoeg samen uit met Dragons Dogma 2.

Maar volgens geruchten zou Dragons Dogma maar op 30 fps lopen op consoles.
Als dat zo is zal het wel Rise of Ronin worden.
 
Stellar blade ziet er zeer goede uit. Wereld en combat doen me hard denken aan Nier Automata: de (android?) waifu als hoofdpersonage, flashy action combat à la DMC, verhaal hoe er een invasie op aarde was. Soundtrack lijkt mix tussen Nier en persona 4, dus helemaal top. :D

"I can feel the hatred, but I cannot feel the source... I will findit and I will make it pay" -> niet zo zeker of het even slim geschreven zal zijn als Nier automata

Silent Hill shorty story -> lage verwachtingen, maar toch zeker downloaden
Silent Hill 2 -> Enerzijds leuk dat we eindelijk gameplay zien, anderzijds is het geen glamoureuze look, maar ja ze moeten het verkopen zeker? Muziekkeuze was een beetje vreemd. Ik hoop nog steeds dat het een geslaagde remake zal zijn.

Dragon's Dogma 2 -> zelfde director als DMC3/4/5 en het ziet er goed uit, dus komt sowieso binnen.
 
Zoals verwacht niet veel dat mij aanspreekt. Trailer van Death Stranding 2 vond ik wel indrukwekkend, maar de eerste nooit gespeeld. Storywise wel iets voor mij, maar qua gameplay niet echt.

De rest lijkt mij nogal Aziatisch gericht. Geen must have's voor mij dit jaar denk ik.
 
Until Dawn verkoopt net geen 4mil exemplaren, krijgt een remake/remaster in UE5

Bloodborne verkoopt net geen 7,5mil exemplaren, wordt door velen gezien als een moderne klassieker -> nog niet eens een ps5-patch.

Ik zal men woorden opvreten als een remake gemaakt door Bluepoint plots wordt aangekondigd, maar in de tussentijd...

Boe Sony, boeeeeeeee
 
Until Dawn verkoopt net geen 4mil exemplaren, krijgt een remake/remaster in UE5

Bloodborne verkoopt net geen 7,5mil exemplaren, wordt door velen gezien als een moderne klassieker -> nog niet eens een ps5-patch.

Ik zal men woorden opvreten als een remake gemaakt door Bluepoint plots wordt aangekondigd, maar in de tussentijd...

Boe Sony, boeeeeeeee
Is inderdaad wel enorm triest. Meen me wel te herinneren dat er een serie of film van komt ook, waarschijnlijk één heel grote marketing boel van Sony.
 
Zoals verwacht niet veel dat mij aanspreekt. Trailer van Death Stranding 2 vond ik wel indrukwekkend, maar de eerste nooit gespeeld. Storywise wel iets voor mij, maar qua gameplay niet echt.

De rest lijkt mij nogal Aziatisch gericht. Geen must have's voor mij dit jaar denk ik.
Probeer death stranding toch eens. Gameplay is echt veel meer fun dan je denkt. Paar uur in verdiepen en je bent vertrokken 🙂.
 
Until Dawn verkoopt net geen 4mil exemplaren, krijgt een remake/remaster in UE5

Bloodborne verkoopt net geen 7,5mil exemplaren, wordt door velen gezien als een moderne klassieker -> nog niet eens een ps5-patch.

Ik zal men woorden opvreten als een remake gemaakt door Bluepoint plots wordt aangekondigd, maar in de tussentijd...

Boe Sony, boeeeeeeee
Ik denk dat het probleem misschien eerder bij FromSoftware ligt dan bij Sony.
 
Ugh, misschien Death Stranding nog eens een nieuwe kans geven. :unsure: De trailer voor DS2 zag er qua verhaal interessant uit maar de gameplay in de eerste vond ik ontzettend saai en dan ook maar afgehaakt na enkele uren vol te houden.

Kijk dan liever uit naar Kojima zijn action espionage... :D


Rise of the Ronin en Dragon's Dogma 2 op dezelfde dag is wel problematisch.
Als Dragon's Dogma 2 enkel op 30fps loopt op consoles dan haal ik die wel op de PC.
Ik wil wel wat meer zien van Rise of the Ronin... gaan we meer ghost of Tsushima of is het meer een 'souls' zoals Nioh of Wo Long...
 
Ik denk dat het probleem misschien eerder bij FromSoftware ligt dan bij Sony.
Normaal niet, want de IP is van Sony, FromSoft heeft hier eigenlijk weinig over te zeggen. Het is ook niet dat Fromsoft hier moet aan werken, Sony kan dit uitbesteden aan eender wie. Dit is exact hetzelfde verhaal als met Demon's Souls, dat is ook gemaakt door FromSoft maar herdaan door Bluepoint, Sony moet daar geen verantwoording voor afleggen. Fromsoft zal om te beginnen ook nooit zelf iets remaken of remasteren, dat wordt altijd uitbesteed aan andere bedrijven zowel voor hun eigen IP's ( DS 1) als de Sony IP's ( Demon's )

Correctie: Dark Souls is zelf ook niet van FromSoftware, maar van Bandai, dus ook daar zit het beslissingsrecht elders. Wanneer het natuurlijk gaat over het maken van een nieuwe game en ze willen dat dit gemaakt wordt door Fromsoftware, dat is een ander verhaal, dan hangt het er wel van af of ze willen of niet, ookal kan Bandai of Sony beslissen om een sequel te laten maken door een ander bedrijf, je moet dat dan ook wel nog willen doen... :p
 
Terug
Bovenaan