PlayStation Portal

En je kan je PS5 toch niet op zetten vanop afstand met je phone of tablet, toch? Met de portal wel. Ma ok, benieuwd hoe goed de verbinding uiteindelijk echt gaat zijn, noem maar op.

Met een prijs van €200 vind ik dat nieuwe toestel wel wat duur inderdaad. Anderzijds die controller addons voor ne gsm of die opzetstukjes blijven in mijn ogen het meest dwaze ding aller tijden. Als ik mijn enige optie is om via remote op mijn gsm te spelen dan speel ik tbh veel liever niet. Dat andere zou ik legit nog overwegen, alleen is het gewoon te duur, maar wie weet waar dat ding eindigt in prijs binnen x aantal tijd.

Goh ja, er zijn idd veel goedkopere oplossingen die gelijkaardig werken. Maar de prijs is nog cava vind ik van de portal. Ik dacht effe dat het 299 ging kosten. En dat zou echt gestoord geweest zijn. Geen blutooth, LCD, noem maar op. 219 en amerika 199, ok. Dan begrijp ik het wel. En wie weet, als ze er veel aan verdienen kunnen ze achteraf met een oled versie komen en één met blutooth. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eerst super sceptisch was tegenover de portal. Maar nu ik er wat meer over nagedacht heb, vind het ik het wel cava. Je start letterlijk je ps5 op, terwijl je in je hangmat ligt of op vakantie bent(via sterke wifi dan) of als je in bed ligt,...Het gaat allemaal veel vloeiender lijkt mij dan met je phone. Dus ok, ik ben vooral benieuwd hoe goed het werkt, dus echt benieuwd naar de reviews. Als het niet stabiel is, ja, DOA dan...

En je kan je PS5 toch niet op zetten vanop afstand met je phone of tablet, toch? Met de portal wel. Ma ok, benieuwd hoe goed de verbinding uiteindelijk echt gaat zijn, noem maar op.
Als je PS5 in rest mode staat, kan je het met je smartphone of tablet via Remote Play opstarten en ook terugzetten in rest mode. De Portal zal op dezelfde manier werken.

Helemaal uit mag je PS5 voor de Portal dus niet staan.

Blijkbaar ben ik één van de weinige die positief denkt over de Portal.
Voor mij zou het ideaal zijn, in omstandigheden van: "ik wil gamen maar ook wat tv kijken". Dit wil ik al veel doen maar nu moet ik eigenlijk kiezen.

Jaja akkoord, je kan ook tv kijken op uw laptop/iPad en zelfde doen wat de Portal doet maar op de laptop/iPad. Maarja dan dat connecteren en aansluiten van controller is al een reden om niet aan te beginnen.

Als de Portal zo gemakkelijk connecteert zoals ze zeggen is het al een big-win voor mij. Ook qua prijs vind ik het meevallen.
Voor de grafische pracht en praal games heb je uiteraard een 4k tv, maar voor games a la MGS collectie, Sackboy, Football Manager, etc zou voor mij de Portal ideaal zijn.

Volgens mij gaat het afgebrandt worden in de reviews, maar ik zie het mij wel kopen en met plezier gebruiken.

Ik heb die PlayStation Portal alleszins besteld.
Ik ben benieuwd of streamen veel beter zal zijn tegenover het gebruik van de desktopclient of de android/ios-app. Als je tijd hebt om je indrukken te posten, wil ik graag weten of je minder lag/gestotter hebt via de Portal als bvb de desktopclient op je eigen thuis netwerk.

Let's go!

IMG_20231115_112207.jpg

Ja, werkt uitstekend.
Zonde dat ik het op mijn Steam Deck niet deftig krijg (teveel lag).

Is trouwens een gekocht exemplaar, niet om te reviewen.
Ben er ook wel erg benieuwd naar. Ik ben vooral bang dat het niet altijd vlot zou spelen.

Serieus aan het twijfelen om het in huis te halen. Geen ruzie om de tv 😜

Ben er ook wel erg benieuwd naar. Ik ben vooral bang dat het niet altijd vlot zou spelen.

Serieus aan het twijfelen om het in huis te halen. Geen ruzie om de tv 😜
Heb ik ook wat schrik van, op men iphone heb ik steeds lag.
En natuurlijk geen zin om 200€ te betalen om mss het zelfde te hebben.

Stom vraagje misschien maar ik zag dat de playstation portal remote player uit is, deze maakt via je wifi connectie met je ps5 maar gaat dat ook van je data verbruik af?
Want zitten nu tijdelijk met een basic gelimiteerd abo van telenet (150gig) totdat we kunnen intrekken in onze bouw

Stom vraagje misschien maar ik zag dat de playstation portal remote player uit is, deze maakt via je wifi connectie met je ps5 maar gaat dat ook van je data verbruik af?
Want zitten nu tijdelijk met een basic gelimiteerd abo van telenet (150gig) totdat we kunnen intrekken in onze bouw
Dat blijft binnen uw netwerk dus neen :)

Best zeer positieve reacties op de Playstation portal. Zeer blij om. Weet nog goed toen het aangekondigd was dat de meerderheid zo negatieve reacties gaf. Maar nu men het effectief in actie zien is het toch een ander verhaal. Uiteraard geen bluetooth wat wel bizar is. Ma bon, voornaamste is dat er weinig lag is, dat het beeld goed is en dat het comfortabel speelt. En dat is allemaal zeer goed. Ik heb het hier in het verleden nog gezegd, wat sommigen niet weten, je moet niet op dezelfde wi-fi zitten van je PS5. Maar het moet wel wi-fi zijn natuurlijk. Mobiel internet gaat dus niet (als je op de trein zit ofzo)

Best zeer positieve reacties op de Playstation portal. Zeer blij om. Weet nog goed toen het aangekondigd was dat de meerderheid zo negatieve reacties gaf. Maar nu men het effectief in actie zien is het toch een ander verhaal. Uiteraard geen bluetooth wat wel bizar is. Ma bon, voornaamste is dat er weinig lag is, dat het beeld goed is en dat het comfortabel speelt. En dat is allemaal zeer goed. Ik heb het hier in het verleden nog gezegd, wat sommigen niet weten, je moet niet op dezelfde wi-fi zitten van je PS5. Maar het moet wel wi-fi zijn natuurlijk. Mobiel internet gaat dus niet (als je op de trein zit ofzo)
idd ook blij om te horen

Maar o jee al de jankers op IG en FB, die het vergelijken met een Vita of PSP. Daarvoor dient het niet he mannekes. Maar die snappen dat blijkbaar niet.
Ik ga het me ook binnenkort ook aanschaffen

Ik heb het hier in het verleden nog gezegd, wat sommigen niet weten, je moet niet op dezelfde wi-fi zitten van je PS5. Maar het moet wel wi-fi zijn natuurlijk. Mobiel internet gaat dus niet (als je op de trein zit ofzo)

Spreek je hier nu jezelf tegen ? Je zegt dat je niet op dezelfde wifi moet zitten, wat inderdaad klopt. De enige vereiste is dat je PS5 bereikbaar is, hetzij lokaal hetzij over het Internet. Dat wil echter ook zeggen dat via mobiel internet ook moet gaan, bvb met een hotspot op je telefoon.

Terug
Bovenaan