Pizza maken

Zonet m'n Koda 12 in ontvangst genomen ze!

Ik zie nu wel dat die gasflesregulator is vrij ongewoon is, ik ben bekend met het klassiek draai systeem. Maar dit is een soort klik systeem, het is wel 37mbar maar hebben ze me misschien een verkeerde opgestuurd of is dit een weinig gebruikt type?
Bekijk bijlage 15560
Op uw toestel staat normaal de werkdruk vermeld waarbinnen die zal werken, dan kan je zien welke regulators geschikt zijn.
Voor gas bestaan er wel wat verschillende koppelingen die per leverancier kunnen verschillen, met dit systeem zit je vast aan bepaalde merken (ik denk Antargaz).
In Bazel bij de Lamper (waar ze nu ook kerstbomen verkopen) kan je gasflessen gaan halen en ineens de bijpassende koppeling/regulator met DIN-koppeling, die is wat universeler.

In Bazel bij de Lamper (waar ze nu ook kerstbomen verkopen) kan je gasflessen gaan halen en ineens de bijpassende koppeling/regulator met DIN-koppeling, die is wat universeler.

Haha goed dat je het zegt, ging daar sowieso mijn fles halen. Wist niet dat hij ook koppelingen verkocht. Gelukkig weet dit forum alles :laugh:

Na veel opzoek werk is de conclusie dat de meegeleverde eigenlijk niet heel courant is dus vervangen lijkt me handiger.

Kwam dit filmpje trouwens gisteren tegen, wat een pizza ervaring!

Maken pizza altijd op dezelfde manier... Kant en klare deeg en dan op de koude plaat de warme oven in.
Nu gisteren pizza op de warme plaat gelegd wegens hapjes ( temperatuur wel juist ) maar na dezelfde tijd gemerkt dat de bodem niet uitgebakken was. Aan wat kan dat liggen? Zelfs na 15 min extra bodem nog niet hoe hij moest zijn, dan maar de vulling gegeten zonder bodem...

Iemand ervaring met pizzadeeg met zuurdesem? Dit jaar in Zweden op restaurant een pizza gegeten met deeg met zuurdesem en dat was heerlijk.
Iemand toevallig een recept hiervoor?

Iemand ervaring met pizzadeeg met zuurdesem? Dit jaar in Zweden op restaurant een pizza gegeten met deeg met zuurdesem en dat was heerlijk.
Iemand toevallig een recept hiervoor?

Tenzij je effectief je zuurdesem klaar staan hebt is dat wel een pak werk enkel voor pizza als je het mij vraagt.

Je kan wel andere type 'voordeeg' gebruiken om een heerlijke smaak te krijgen, de poolish en de biga zijn er zo twee. Dat maak je -+24u op voorhand ipv 7 dagen om je zuurdesem starter aan de gang te krijgen.

Pizza bianca geprobeerd op verlof. Damn da's lekker, ga ik thuis ook es maken. Iemand een goed recept toevallig? Was met room/ricotta op het deeg gebakken denk ik. En dan afgewerkt met moza/pesto/prosciutto

Hier is de pizza bianca van Ottolenghi steeds een voltreffer (uit zijn boek Simple)

Kan ook met ricotta i.p.v. mascarpone.

Briketten of houtskool in de pizzaoven?

Binnenkort feestje met 15 man en ik wil pizza's maken. Graag met zelfgemaakte deeg.
Dit weekend test ik eens. Iemand een start recept voor deeg? De andere uitdaging zal het plakken van de deeg aan de spatel zijn. Gewoon veel bloem gebruiken?

Maar ook niet te veel semola of bloem want dat verbrand dan weer op de steen.

Ik heb een geperforeerde pizza schep maakt het ook iets vlotter.

Dikke merci allemaal voor de tips! Semola en houtskool. Check!

Nu nog de deeg maken. Iedereen zegt mij dat dat simpel is, maar ik ben in de war met al die rijstijden. Starter maken. 5 uur laten rijzen. Deeg maken. 18 uur laten rijzen. Enz. Moet je dan echt gaan uitrekenen wanneer je wilt bakken om te beginnen aan de deeg, of steekt het zo nauw niet?

Dikke merci allemaal voor de tips! Semola en houtskool. Check!

Nu nog de deeg maken. Iedereen zegt mij dat dat simpel is, maar ik ben in de war met al die rijstijden. Starter maken. 5 uur laten rijzen. Deeg maken. 18 uur laten rijzen. Enz. Moet je dan echt gaan uitrekenen wanneer je wilt bakken om te beginnen aan de deeg, of steekt het zo nauw niet?
Toch wel een beetje. Je kan uiteraard spelen met de tijd in of uit de frigo naar gelang uw deeg te snel of te traag lijkt te gaan. Ik heb nu al van alles geprobeerd qua tijden en recepten en werken met een poolish heeft me het beste resultaat en minst reken stress.

Ik ga hier een gok nemen om voor zot verklaard te worden maar:
Ik lust geen kaas. Bijgevolg is pizza altijd een probleem geweest... Maar gewoon het deeg, tomatensaus, kruiden, ... lijkt me op zich nog wel oké. Kent er iemand recepten voor pizza (liefst op basis van tomatensaus) zonder kaas?

Toch wel een beetje. Je kan uiteraard spelen met de tijd in of uit de frigo naar gelang uw deeg te snel of te traag lijkt te gaan. Ik heb nu al van alles geprobeerd qua tijden en recepten en werken met een poolish heeft me het beste resultaat en minst reken stress.
Geen idee of het van u was, maar ik ben die poolish hier in de thread ergens tegen gekomen en beginnen opzoeken. Ik denk ook dat ik op die manier zal werken.

Een zuurdesem lijkt me ook top, maar dat is nog meer werk als ik het goed begreep.

Ik ga hier een gok nemen om voor zot verklaard te worden maar:
Ik lust geen kaas. Bijgevolg is pizza altijd een probleem geweest... Maar gewoon het deeg, tomatensaus, kruiden, ... lijkt me op zich nog wel oké. Kent er iemand recepten voor pizza (liefst op basis van tomatensaus) zonder kaas?
Zot! :p Lust je dan echt geen enkel soort kaas? Want daar zijn toch heel grote variaties in smaak, geur, textuur ...

Maar zoek anders eens op pizza con patate? Volgens mij een heel simpele pizza zonder kaas. Oh ja, pizza marinara is ook een heel eenvoudige pizza zonder kaas

Zot! :p Lust je dan echt geen enkel soort kaas? Want daar zijn toch heel grote variaties in smaak, geur, textuur ...

Maar zoek anders eens op pizza con patate? Volgens mij een heel simpele pizza zonder kaas. Oh ja, pizza marinara is ook een heel eenvoudige pizza zonder kaas
Ja, geen enkele kaas, don't know why...
Ik ga hier niet in detail gaan over dingen die ik niet lust, maar kaas is nog het minst rare hoor :p

Die Marinara is duidelijk wat ik zocht :D Die gaan we eens proberen!

Ja, geen enkele kaas, don't know why...
Ik ga hier niet in detail gaan over dingen die ik niet lust, maar kaas is nog het minst rare hoor :p

Die Marinara is duidelijk wat ik zocht :D Die gaan we eens proberen!
Zelf maak ik af en toe een pizza met pompoensaus als basis ipv tomatensaus. En dan nog wat salie, eventueel venkelworst (op voorhand gebakken) en mozarella. Volgens mij kan die ook wel werken als versie zonder kaas.

Uiteindelijk zijn er wel wat mogelijkheden om te experimenteren met het beleggen van pizza's. :-)

ik denk behalve quatro fromaggi je basicly iedere pizza kan maken door gewoon de kaas eruit te laten.
Ergens in mijn brein dacht ik dat gewoon tomatensaus op deeg dan ging verbranden en dat die kaas wat moest dienen als vetstof om dat tegen te gaan (wat mogelijks ook zo is, aangezien je olijfolie op die Marinara moet doen). Maar het is idd gewoon een Margharita zonder kaas, dus alles dat je er nadien aan toevoegt zal ook wel lukken :P

Terug
Bovenaan