Yes, semola ('semolina') ook wanneer ge het deeg uitrolt of uw pizza manueel vorm geeft.
Vond ik een verrassend groot verschil t.o.v. bloem te gebruiken. Qua smaak, maar ook textuur, lijkt direct veel harder op wat ge in een echte pizzeria krijgt.
Ik ben tijdens de covid-lockdown beginnen experimenteren met pizzadeeg (totdat de gist op was

).
Heel eenvoudig per pizza 200 g bloem (type 00), 100 ml lauw water, een halve tl zout, en kwart tl droge gist.
Zout door de bloem mengen, gist oplossen in water, alles samen gooien en 10 minuten kneden (belangrijk dat het lang genoeg is).
Deeg in een kom die je ingewreven hebt met olijfolie, afsluiten met plastic folie, 1.5-2 uur laten rijzen, en dan een nachtje de frigo in. Dat nachtje in de frigo is optioneel, maar maakt ook een groot verschil in smaak en textuur.
3 uurtjes voor je wil bakken haal je het uit de frigo, ongeveer 1.5 uur voor je wil bakken kneed je het deeg (dat nu op kamer temperatuur is) nog eens kort (minder dan 5 minuten) - met beetje bloem op uw werkblad. Wanneer het baktijd is dus geen bloem meer, maar semolina. Deegbol eerst platduwen van binnen naar buiten toe, nooit op de buitenkant duwen (daar wil je net van die gasbellen), en dan vastpakken en wat rondbewegen en uitstrekken op uw knokkels (of zwaaien, maar dat laat ik over aan de echte pizzaioli)
Niet teveel saus. Oregano is uw vriend.
Oven zo heet mogelijk, bakken zo kort mogelijk.