D
Deleted member 658
Guest
Niet opgeven. Frustratie is de prijs die een mens betaalt om iets bij te leren en ge lijkt op de goede weg. Dat terug krimpen is perfect normaal. Je werkt dat iedere keer voorzichtig tegen door terug te stretchen waarmee de bodem iedere keer dunner wordt.Hier ook net nog is gedaan met het recept van Moonblade. Ik denk dat mijn deeg wel ok was maar de pizza’s maken was een absolute ramp. Van de bollekes een pizzabodem maken lukte gewoon niet. Super elastisch maar het dat kromp dus gewoon altijd terug. Beetje duwen en trekken maar dan waren er van tijd wat scheurtjes.
Dan had ik ook voor de eerste keer een schep gebruikt. Die mislukte pizzabodem (zonder beleg) erop scheppen was al een ramp. Hem er af krijgen helemaal belegd terug was nog erger. Ik had nochtans bloem erop gedaan.
Ben maar in den alcohol gevlogen, loop zo gefrustreerd als iet rond.
Kleine scheurtjes kunnen ook geen kwaad. Je plakt dat terug aaneen of niet teveel tomatensaus bovenop doen.
Er zijn 1000-en-1 verschillende technieken om van een pizzabol een pizzabodem te maken. Hoe het bij mij lukt:
- bebloem uw aanrecht overdadig
- dep de boven en onderkant van de bol even in bloem zodat het deeg niet aan uw vingers blijft kleven
- In de lucht stretchen zoals in dit filmpje vanaf 7:30 en daarna terug op het aanrecht mooi rond maken:
- ik laat de randen ook wat dikker zodat ik een stevige, dikke korst krijg zoals in dit filmpje: