Ik gebruik altijd deze verhoudingen: https://rutgerbakt.nl/alle-recepten/zelf-pizzadeeg-maken-recept/Mooi deeg, welk recept heb je gebruikt?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik gebruik altijd deze verhoudingen: https://rutgerbakt.nl/alle-recepten/zelf-pizzadeeg-maken-recept/Mooi deeg, welk recept heb je gebruikt?

Ja, maar dan moet je je hoeveelheid gist aanpassen. Pizzapp is een aanrader, daar kan je alle variabelen gewoon ingeven.Een vraagje. Mijn recept spreekt van 2u rijzen in de koelkast en erna nog eens 6-8u op kamertemperatuur. Mag je ook langer rijzen dan die 6-8u? Want als ik zo even reken, ga je pas vrij laat een pizza hebben wanneer al vrij vroeg begint in de ochtend. Dus een dag ervoor beginnen lijkt me wel nog ideaal en dan zou ik langer moeten laten rijzen tot in de avond om dan te eten.
Maar hoe doen jullie het meestal? Echt al vroeg beginnen aan het deeg of de dag ervoor al?Ja, maar dan moet je je hoeveelheid gist aanpassen. Pizzapp is een aanrader, daar kan je alle variabelen gewoon ingeven.
Ik doe het meestal met zuurdesem dus da's de avond ervoor beginnen en wegzetten. Gaat ook met gist perfect, maar dan gebruik je echt minieme hoeveelheden gist.Maar hoe doen jullie het meestal? Echt al vroeg beginnen aan het deeg of de dag ervoor al?
Dus met andere woorden, die 2u rijzen in de koelkast kan ik wel veel langer maken en vervolgens dan maar 3u uit de koelkast (ook al zegt het recept 6-8u)?Houd ook rekening met de buitentemperatuur. Op warme dagen zoals vandaag rijst je deeg veel sneller. Als je te lang wacht, kan je deeg te rijp worden.
Je kunt je deeg in bulk in de koelkast laten rijzen voor een lange periode (gemakkelijk meer dan 24 uur). Haal het ongeveer drie uur van tevoren uit de koelkast om op kamertemperatuur te laten komen en bolletjes te maken.
yes. Maar daarmee moet je dus experimenteren. Ik heb al eens 2-3 dagen bulkrijs gedaan met succes, maar een 4e dag is toch écht niet geluktDus met andere woorden, die 2u rijzen in de koelkast kan ik wel veel langer maken en vervolgens dan maar 3u uit de koelkast (ook al zegt het recept 6-8u)?

Als je bolletjes terug inzakken en meer vloeibaar worden. Dus hun structuur verliezen.Hoe weet je in feite wanneer uw deeg 'te ver' gerezen is? Ik had 4 bollen over en heb ze gewoon op kamertemperatuur laten staan tot de middag van de dag erna. Die hebben dus i.p.v. 9u een 24u gerezen, zonder aangepaste gist of temperatuur of wat dan ook.
Dat was dan mijn probleem afgelopen zondag, alsook veel te lage temperatuur van de weber. Had 1 brikettenstarter vol kolen gebruikt, maar dat was duidelijk te weinig.Als je bolletjes terug inzakken en meer vloeibaar worden. Dus hun structuur verliezen.
Je gaat het ook ruiken.
Die waren nogal plat en uitgelopen, niets van vreemde reuk wel. Smaakten top en geen last van de buik of wat dan ook.Als je bolletjes terug inzakken en meer vloeibaar worden. Dus hun structuur verliezen.
Je gaat het ook ruiken.
Wel moet ik zeggen dat ik weinig tot geen verschil merk tussen een deeg die 9u of 24u gerezen heeft qua smaak of luchtigheid.
Wel moet ik zeggen dat ik weinig tot geen verschil merk tussen een deeg die 9u of 24u gerezen heeft qua smaak of luchtigheid.
Blik gepelde tomaten mixen, eventueel met verse basilicum en afkruiden met zout.Wat gebruiken jullie als saus? Zelf iets maken of potje van de winkel? Aanraders?