Play4 Patiënt Pedro

Slyke

Well-known member
Pedro Elias besluit dat zijn hypochondrie niet meer leefbaar is en laat zich volgen in zijn zoektocht naar een beter leven, een leven zonder angsten. Een uniek portret van een patiënt in therapie.

pedro-jpg.jpg
 
Ik denk dat het goed is dat dit onder de aandacht wordt gebracht!
Ik heb zijn podcast hierover beluisterd in het verleden en ik vond dat hij alles wel goed bracht. Ernstig, maar toch met de nodige humor. Verstaanbaar voor een groot publiek.
 
Ga ik zeker ook volgen. Heeft het zeker ook niet makkelijk gehad met de ernstige ziekte van zijn zoontje.
 
Eindelijk eens een programma over hoe ZOT mensen denken van ‘s morgens tot ‘s avonds! Angsten zijn crimineel gekke zaken waar je bijna nooit vanaf geraakt en die gewoon erger en erger worden. Moest er een pil bestaan die de slechte gedachten kan oplossen, en die pil kost 100k, er zouden veel mensen die pil kopen. Trust me.

Ik ken hem vanop zijn podcasts en die is even gek als ik. Niet dat wij dezelfde angsten hebben maar op restaurant gaan is bv voor mij de hel. Iets wat je aan eender welk normaal persoon NIET kan uitleggen 🤦‍♀️

Ik kijk hier enorm naar uit. Iemand die kanker heeft is concreet en tastbaar en dan zeggen ze ocharme. Mensen met een psychische ziekte zijn soms aanstellers. Of fakers die wat ballen moeten kweken. Dat zeggen ‘de mensen’ toch.

Mijn helden zijn Herman Brusselmans, Sella Sue, enzovoort… die zijn niet beschaamd om te zeggen dat ze dagelijks een pil moeten nemen om normaal te doen. Om te kunnen functioneren in deze maatschappij.

Veel respect voor Pedro want hij gaat wel rechtdoor. Ik ken er die al 10 jaar thuis zitten op de ziekenkas. En dat maakt het alleen maar erger. Maar je ziet, als je toch rechtdoor gaat zoals Pedro, dan ben je er niet vanaf. Helaas, je moet er mee leven en leren omgaan. En proberen anders denken.

Looking forward to this. Ik weet nu al dat veel mensen constant gaan zeggen WTF KEREL DOE NORMAAL maar ja, je zal het maar hebben he 😇
 
Laatst bewerkt:
Mijn helden zijn Herman Brusselmans, Sella Sue, enzovoort… die zijn niet beschaamd om te zeggen dat ze dagelijks een pil moeten nemen om normaal te doen. Om te kunnen functioneren in deze maatschappij.

Veel respect voor Pedro want hij gaat wel rechtdoor.
Ik denk dat de kracht van dit programma vooral Pedro zelf zal zijn.
Iedereen kent hem als een aimabel iemand, een komisch talent, ad rem, ...
Dus het is zeker mooi dat zo iemand zich durft openstellen hiervoor (om dit te laten filmen, bedoel ik).
 
Ik heb zelf 20 jaar Seroxat genomen zoals Pedro. Werkelijk de grootste bucht op de markt waar je zéér moeilijk vanaf geraakt. Er zijn al moorden gelinkt aan Seroxat of toch het stoppen met Seroxat. Echt een zeer moeilijk anti depressiva om vanaf te geraken.
 
Op welke zender zenden ze het uit? En is het gewoon zijn podcast in beeldmateriaal of?

Nee, het is niet de podcast in beeld. Je kan de podcast een beetje zien als een kennismaking met Pedro en zijn angsten. Het programma gaat echter veel dieper en ook verder dan enkel de hypochondrie van de podcast.

Ik heb net de eerste aflevering gezien en ik vond het zeer goed. Pedro is volgens mij een integere mens en die puurheid wordt mooi in beeld gebracht.
Programma's zoals dit zouden de standaard moeten zijn wanneer het gaat over psychische problemen bespreekbaar maken. Het was natuurlijk nog maar 1 aflevering, maar ik zie niet in hoe dit de verkeerde kant zou kunnen uitgaan.
 
Ik vond het een zeer toffe aflevering, mede omdat ik ook wel een doemdenker kan zijn op gebied van "Ik voel iets, ik heb kanker".
Zeer interessant en blij dat hier de nodige aandacht voor is, hopelijk kan ik er zelf nog iets van leren :)
We zien Pedro ook enorm rauw in deze serie en ook die kant is mooi om zien.
 
Ik ben normaal geen fan van Pedro maar hier ben ik wel fan van, de manier waarop ze het brengen, Pedo komt inderdaad héél puur en heel echt over in dit programma.
 
Ik heb het gisteren bekeken, met mijn eigen hypochonder naast mij in de zetel. Ik moet zeggen, mijn vriendin komt (gelukkig) nog niet aan de hielen van Pedro. Bij Pedro is wel meer mee 'mis' dan 'gewoon hypochondrie', die kerel heeft echt zware dwangneuroses.

Het meest markante van de aflevering vond ik dat hij aan het begin zegt: "ik hou van chaos", "ik ben anargistisch"... 20 minuten later "ja, ik hou dus een 300-tal lijstjes bij". Die lijstjes zijn toch een manier om zijn leven te controleren? Om overzicht te bewaren... toch het tegenovergestelde van chaos/anarchie imo.

Ik had eerlijk gezegd vrij hoge verwachtingen van dit programma: een goeie mix van een serieus verhaal gemixed met de nodige humor en de eerste aflevering was op dat gebied alvast een home run voor mij.
 
Het meest markante van de aflevering vond ik dat hij aan het begin zegt: "ik hou van chaos", "ik ben anargistisch"... 20 minuten later "ja, ik hou dus een 300-tal lijstjes bij". Die lijstjes zijn toch een manier om zijn leven te controleren? Om overzicht te bewaren... toch het tegenovergestelde van chaos/anarchie imo.
Hij is eigenlijk opgegroeid met chaos, dus hij omarmt het wel.
Maar tegelijkertijd voelt hij hoge nood aan structuur, waarschijnlijk omdat hij dat als kind nooit echt gekend heeft.
 
Terug
Bovenaan