Hypochonder / Doemdenken

Enj0i^

Member
Hallo allemaal,

Als ik mijn zoektocht juist heb gedaan denk ik dat er nog geen topic is over hypochondrie. Nog personen die hier heel erg last van hebben?
Als ik een bepaald probleem of 'symptoom' heb dan kan ik me hier eerst altijd wel een tijd tegen verzetten, maar als ik niet meteen een uitleg of diagnose heb dan ga ik altijd uit van het ergste scenario. Het is zo vermoeiend om op die manier te leven. Ik ben hier wel voor in therapie en ik heb het gevoel dat ik kleine zaken wel beter onder de knie heb ... maar af en toe steekt er iets nieuw de kop op en dan is het hek weer volledig van de dam.

Ik heb nu bijvoorbeeld sinds vorige week last van een hele grote vermoeidheid in mijn benen en soms trillingen in mijn kuiten. Dit is gestart met enkel dagen gewoon het toleren en wat magnesium nemen, maar in het weekend is dit opeens in een versnelling geraakt en ben ik er nu van overtuigd dat ik beginnende symptomen heb van ALS of MS. Ik krijg dan ook effectief last van andere symptomen die bij het ziektebeeld horen, maar ik weet op den duur niet meer wat ik zelf veroorzaak of wat echt is.

Ik ga hier dan mee naar de dokter, ze doen een bloedonderzoek om te zien of er niks van infectie of ontsteking is ... deze resultaten zijn dan negatief en wat dan voor velen een opluchting zou zijn is voor mij een nog grotere bevestiging dat ik ALS heb want dat kunnen ze niet zien in het bloed.

Het is dan nog eens dubbel frustrerend als hypochonder dat dit type van ziekte niet gewoon te testen is, er is dus deze keer quick fix door gewoon zwart op wit te zien dat ik het niet heb. Ik moet gewoon hopen dat mijn spieren iets anders zijn maar het bloedonderzoek heeft uitgewezen dat er niks anders is...

Ik word hier echt gek van en mijn omgeving heeft al zoveel geduld gehad met mij, maar ik ben zo snel zo bang als ik iets heb.

In mijn hoofd op dit moment heb ik net mijn doodvonnis getekend en is mijn leven voorbij en dat allemaal door enkele rare symptomen.

zo vermoeiend.

Nog mensen die hier zo erg last van hebben?
 
Mijn ogenleden trillen momenteel en ik heb al van kinds af soms trillingen in mijn bicep en/of bovenbeen. Stelt dit iets voor? Waarschijnlijk een magnesiumtekort, slaaptekort, stress, vermoeidheid, ...

Maar nee, in mijn hoofd heb ik stille epilepsie en ben ik compleet gefucked. Ik wil niet naar de dokter want dan gaan rijbewijzen een soep worden. Ik snap je dus wel volledig in het opjagen. Bij mij is dit iets minder gok ik nog wel.

Heb je al uitgebreid onderzoek naar ALS gedaan om te zien als er andere mogelijke aanwijzingen/symptomen zijn die je zeker zou moeten hebben bij ALS die jij dan misschien niet hebt? Dit kan je misschien geruststellen?

Verder zou ik zeggen "Enjoi, chill". Neem je tijd, denk er even over na. Als je ALS hebt, dan gaat je nu opjagen niet helpen. Dit weet je zelf ook wel ergens, maar door het echt duidelijk tegen jezelf te zeggen kan je het allemaal misschien net iets beter relativeren voor jezelf.

Ik hoop echt dat je snel de oorzaak weet en dat je zo snel mogelijk met een gerust gevoel zit.
 
Terug
Bovenaan