Parijs-Roubaix 09/04/23

Je moet niet zo aanvallend reageren. Net de herhaling nog eens bekeken en het was inderdaad Philipsen die de deur dicht deed, maar die heeft natuurlijk geen ogen op zijn rug en kan niet weten dat VDP er op die moment tussen wil kruipen.

Ja sorry was eigenlijk niet op jou alleen. Het is gewoon dat iedereen dan precies doet alsof hij het op een presenteerblaadje gekregen heeft terwijl hij toch echt wel de koers gemaakt heeft.

En dan zoeken ze een schuldige bij alpecin terwijl het gewoon een stom ongeluk is. Niemand (buiten enkele gekken) doet zoiets express.

Want hij kon daar even goed ook de grond in gegaan zijn en dan was van aert voor velen de held als hij daar alleen weg reed terwijl het eigenlijk net hetzelfde is.

En dan Jumbo die een jaar aan die fiets bezig is geweest? Enfin niets gezien van de race maar platte band is genoeg.

Ze zijn nu weer zo lyrisch aan het doen over dat gemiddelde: dat heeft gewoon te maken met het feit dat die vlucht niet weg geraakt in het begin. :confused:
Ja, ze rijden de eerste 2 uur aan 50kph maar in de buik van het peloton trappen ze gewoon 225-240W hoor (bij oa Mohoric & Kristoff zijn de power data op Strava gedeeld). Das de bovenkant recovery/onderkant endurance voor die mannen hé... dat trappen die all day long.
En met die brede wegen met relatief weinig bochten zal hun NP niet zo zot veel hoger liggen dan average power.

Ze zijn nu weer zo lyrisch aan het doen over dat gemiddelde: dat heeft gewoon te maken met het feit dat die vlucht niet weg geraakt in het begin. :confused:
Ja, ze rijden de eerste 2 uur aan 50kph maar in de buik van het peloton trappen ze gewoon 225-240W hoor (bij oa Mohoric & Kristoff zijn de power data op Strava gedeeld). Das de bovenkant recovery/onderkant endurance voor die mannen hé... dat trappen die all day long.
En met die brede wegen met relatief weinig bochten zal hun NP niet zo zot veel hoger liggen dan average power.

Bah ze hebben in geen 5u30 meer dan 250km afgelegd waarvan een 55km over kasseien. Dat er niemand weggeraakt in het begin is niet de eerste keer. Het ging dus echt wel heel hard. Dat de goeie er niet kapot van gaan klopt maar toch ze hebben wel degelijk erg snel gereden. Ik weet niet wie juist lyrish doet?

Ach, het kan niet elk jaar prijs zijn qua spanning. Gelukkig hadden we een steengoede Ronde dit jaar.
Lekke banden horen erbij en dat mag wel in (alleen) deze klassieker. Een deel van de charme, waar ze in de jaren stillekes zoveel last van hadden.
Een hardemanskoers met recht en reden.

Veel zeggen dat VDP het meer verdient dan VA omdat VA de koers minder heeft gemaakt in de kopgroep. Moest VA meer de koers hebben gemaakt in de kopgroep en verliezen tegen VDP in de sprint dan zou iedereen zeggen dat hij dom heeft gekoerst, het is altijd iets. Zoals al gezegd heeft VA eens slim gereden in de kopgroep en had zonder pech een mooie kans om te winnen.

900

Dit is veelzeggend. Degenkolb die getroost wordt door VDP en Philipsen. Het was zeker niet bewust gedaan, maar het was wel erg zuur.

Ach, het kan niet elk jaar prijs zijn qua spanning. Gelukkig hadden we een steengoede Ronde dit jaar.
Lekke banden horen erbij en dat mag wel in (alleen) deze klassieker. Een deel van de charme, waar ze in de jaren stillekes zoveel last van hadden.
Een hardemanskoers met recht en reden.
De eerste rondes van frankrijk. Dan moest ge zelf uwe fiets maken of naar ne fietsenmaker rijden om uw fiets te laten herstellen. :)
(en moest ge dit zelf doen en mocht de fietsenmaker u alleen maar bij staan met zijn raad, anders kreeg je een DQ)

Bah ze hebben in geen 5u30 meer dan 250km afgelegd waarvan een 55km over kasseien. Dat er niemand weggeraakt in het begin is niet de eerste keer. Het ging dus echt wel heel hard. Dat de goeie er niet kapot van gaan klopt maar toch ze hebben wel degelijk erg snel gereden. Ik weet niet wie juist lyrish doet?
Sporza... uiteraard.
Ik zeg niet dat het niet hard ging maar rugwind in combinatie met constante koers in de eerste 2 uur doet gewoon enorm veel aan de snelheid. Als er na een uur een groepje weg rijdt gaat in het peloton het blok erop, gaan ze op het gemak effe pissen, babbeltje... dan rijden ze dat 2de uur 40-45 ipv 50. Dan bereik je de finale niet met +47kph avg maar met 45kph oid.

Dit jaar hebben ze niet alleen een kleine 2 uur keihard gereden bij aanvang (waar de grote mannen dus quasi geen energie verbruiken) ze zijn 25km verderop dan beginnen rijden in de aanloop naar het bos en dan hebben ze koers nog vóór het bos open gebeukt. Het feit dat die kopgroep nooit meer dan 1m50 had zegt alles. Dan krijg je automatisch een héél snelle koers maar dat wil daarom niet zeggen dat de kopmannen vandaag meer energie verbruiken dan in een editie van pakweg 10 jaar geleden waar ze 44kph oid rijden. Zeker als je dan ook nog in acht neemt dat het vandaag 15°C was en zonnig was. Als het 8°C is en bewolkt is dat ook weeral een ander gegeven.

De weersomstandigheden EN het koersverloop waren ideaal om een zeer snelle editie te krijgen.

Veel zeggen dat VDP het meer verdient dan VA omdat VA de koers minder heeft gemaakt in de kopgroep. Moest VA meer de koers hebben gemaakt in de kopgroep en verliezen tegen VDP in de sprint dan zou iedereen zeggen dat hij dom heeft gekoerst, het is altijd iets. Zoals al gezegd heeft VA eens slim gereden in de kopgroep en had zonder pech een mooie kans om te winnen.
Hoe meer je met energie kwistig omspringt, hoe meer mensen je zege bewieroken (en ze je dom noemen, als je niet wint). Dat is logisch.
Coureurs, die aantrekkelijk koersen winnen harten. Spijtig om aan te horen, maar ik kan me er wel achter scharen.
Het is niet voor niets, dat we met Pogacar (overal) - VA (Tour) - VDP (klassiekers) - Evenepoel (ellenlange solo') een platina generatie kennen, die zelfs zonder oortjes op zelfde manier zouden fietsen.

Niks gelezen hier...sue me...ma platte band is toch perfecte " build in excuus..." als ge even hard rijdt...:unsure:

Vraagje voor de kenners. Waarom neemt Wout tot 2 keer toe een drinkbus en gooit hij die vervolgens direct weg ? Hij kijkt er even naar en gooit die weg. Slecht smaakske ?
Meeste ploegen werken met verschillende drinkbussen, en op de bus staat geschreven wat erin zit.
Bvb bij de Maurten sportdrank:
"X"=water
"4"= drank met 40g KH (Maurten 160)
"8"= drank met 80g KH (Maurten 320)
Aan een 4 of een X hangt vaak een gel. Blijkbaar moest hij hier enkel de gel hebben.

Maar de voornaamste reden waarom soms een drinkbus wordt aangenomen en meteen weg gesmeten wordt is om een bidon collé te kunnen doen. Dan kunnen ze van achteruit terug komen, of bergop een versnelling meekrijgen.
Vervolgens gaat de wagen terug naar de renner en geeft hij een nieuwe drinkbus om dit terug te herhalen.

Altijd wanneer ploegrijders geloste renners van de ploeg voorbij steken hebben ze drinkbussen klaar om ze even op sleeptouw te nemen.
Ik heb zo al geweten dat een renner kwaad werd omdat hij bergop werd meegesleurd, want was eigenlijk met een kameraad van hem samen aan het binnen rijden :)

Wat. Een. Voorjaar. Echt grote klasse van MVDP. En straks nog wereldkampioen worden in Schotland.

Maar f*** wat een anti-climax in de finale. Hoe mooi had het geweest om een duel tot op de streep te hebben...

Ik zei hier onlangs nog dat het een serieuze mentale tik zou zijn voor Wout als hij er opnieuw zou naast grijpen dit voorjaar, en zeker als Mathieu er dan (weer) mee ging lopen. En ik vrees dat het dat ook zal zijn... benieuwd hoe hij er in het tweede deel van het seizoen zal staan (met dan ook nog eens een geboorte)

En ferme pluim voor Philipsen. Wat een fantastische koers rijdt die. Heel goed voorjaar. Straks ook nog het BK en een goede Tour? Dan heeft die wel een vet jaar achter de rug.

José: "Dan vraag ik me wel af hoe Van der Poel gekoerst zou hebben. Zou hij gewacht hebben op Philipsen die achter hem zat?"

Wat een domme vraag. Het antwoord is 'neen'. VDP is nog altijd de kopman.

Ja sorry was eigenlijk niet op jou alleen. Het is gewoon dat iedereen dan precies doet alsof hij het op een presenteerblaadje gekregen heeft terwijl hij toch echt wel de koers gemaakt heeft.

En dan zoeken ze een schuldige bij alpecin terwijl het gewoon een stom ongeluk is. Niemand (buiten enkele gekken) doet zoiets express.

Want hij kon daar even goed ook de grond in gegaan zijn en dan was van aert voor velen de held als hij daar alleen weg reed terwijl het eigenlijk net hetzelfde is.
Geen probleem, ik had beter ook eerst de herhaling rustig herbekeken ipv direct te reageren. Zand erover!

Er ontsnapte maar 9 man (waaronder Walscheid, Pedersen, Ganna, Gianni Vermeersch, Philipsen & Rex) aan die val in het Bos. De rest is allemaal op minstens 5 minuten geëindigd buiten Florian Vermeersch & Van Hooydonck (moeten dus beiden echt wel sterk geweest zijn).

Ergens jammer wel, had toch wat meer spanning gegeven nadien tussen die eerste groep en het peloton. Zowat iedereen uitgeschakeld door 1 valpartij.

FtSeU14WIAEeska

Terug
Bovenaan