Parijs-Roubaix 09/04/23

Wat zeg jij toch eigenlijk? Vdp kan toch niet weten dat zijn ploeggenoot van het midden naar rechts ging komen. Er kon zelfs een camion door dat gat passeren.
Al die zever om toch maar iets slechts over vdp te kunnen zeggen van sommigen.

Ook heel sportief van van aert om op dat moment te gaan aanvallen. God straft blijkbaar onmiddellijk.
Ik ben pro Vdp, maar Philipsen kon toch ook onmogelijk weten dat Vdp daar ging aanzetten en in dat gat ging duiken? Daarbij kon Vdp alles voor zich zien dus ook Degenkolb die daardoor geen kant meer uitkon.

Ik vraag me af of de reacties hier hetzelfde zouden zijn als Van Aert in de plek van Degenkolb reed.

Uiteraard zijn er ook nog andere zaken (kassei misschien waardoor Philipsen tikje naar rechts gaat?) die meespelen, maar als Vdp dat specifieke manoeuvre niet doet, valt Degenkolb niet. Dus vind ik wel dat de 'schuld' bij Vdp ligt.

Ik vind het wel jammer dat Karl en José meteen Philipsen aanduiden als grote schuldige, terwijl de waarheid toch genuanceerder is.

Laatst bewerkt:
Niet echt de mooiste Parijs - Roubaix dit jaar. Dit is eigenlijk de eerste keer in lange tijd dat ik de Ronde een betere koers vond dan Roubaix, al kunnen ze daar ook niet echt aan doen, en horen de lekke banden erbij. Roubaix zou Roubaix niet zijn zonder controverse, vandaag in de vorm van de valpartij van Degenkolb.

Ik ben pro Vdp, maar Philipsen kon toch ook onmogelijk weten dat Vdp daar ging aanzetten en in dat gat ging duiken? Daarbij kon Vdp alles voor zich zien dus ook Degenkolb die daardoor geen kant meer uitkon.

Ik vraag me af of de reacties hier hetzelfde zouden zijn als Van Aert in de plek van Degenkolb reed.

Uiteraard zijn er ook nog andere zaken (kassei misschien waardoor Philipsen tikje naar rechts gaat?) die meespelen, maar als Vdp dat specifieke manoeuvre niet doet, valt Degenkolb niet. Dus vind ik wel dat de 'schuld' bij Vdp ligt.

Ik vind het wel jammer dat Karl en José meteen Philipsen aanduiden als grote schuldige, terwijl de waarheid toch genuanceerder is.

Het is knokken op de kasseien natuurlijk.
Elke man voor zichzelf, iedereen wilt de beste lijn en wilt rechtblijven.
Hij kon ook geen andere kant op. Is gewoon jammer dat dat gebeurt natuurlijk.

In zijn interview hint MVDP al naar LBL.
Kan een volgend doel zijn. Maar dan mag Remco en Pogacar toch niet meedoen denk ik :p

Niet echt de mooiste Parijs - Roubaix dit jaar. Dit is eigenlijk de eerste keer in lange tijd dat ik de Ronde een betere koers vond dan Roubaix, al kunnen ze daar ook niet echt aan doen, en horen de lekke banden erbij. Roubaix zou Roubaix niet zijn zonder controverse, vandaag in de vorm van de valpartij van Degenkolb.

Wat had voor u de koers dan mooier kunnen maken?
Vanaf km 86 voor de meet is er een elitekopgroep weg waarvan je zag dat één van hen ging winnen, dat is toch elke strook bang afwachten, spanning. Dat is toch tof?

VDP toch wel schuldig aan de val van Degenkolb, probeerde een gat in te duiken dat er niet was.

Er was een gat dat meer dan groot genoeg was en op moment dat Philipsen naar rechts gaat zit VDP al op gelijke hoogte met Degenkolb.
Als dat publiek er niet staat kan Degenkolb wel nog wat in de graskant uitwijken.

WVA opent zeer vroeg de race maar door lek van Laporte zit hij idd alleen. Daarna had ik een beetje een Pozzato-Boonen gevoel :unsure:

Wie praat nog over al die zeges van Jumbo dit voorjaar als je de hoofdprijzen laat schieten...
Heel cru, ze hebben zelf gezegd dat hun voorjaar niet geslaagd zou zijn als ze geen monument zouden winnen. Dat is niet gebeurd, en dan denk ik dat het voorjaar van Jumbo niet geslaagd is, ook al is dat aan pech te wijten soms. Maar in de ronde kwam Van Aert zichtbaar te kort. Je kan niet zeggen dat het voorjaar geslaagd is, zeker voor Van Aert. Men legt de lat zeer hoog, slaan het openingsweekend over en dergelijke. Uiteindelijk is de oogst vrij mager. Op de grote momenten kunnen ze niet winnen.

Wat had voor u de koers dan mooier kunnen maken?
Vanaf km 86 voor de meet is er een elitekopgroep weg waarvan je zag dat één van hen ging winnen, dat is toch elke strook bang afwachten, spanning. Dat is toch tof?
Dat is mijn perceptie, ik vond Roubaix de voorbije jaren toch heroïscher en nog spannender. En de climax van deze viel zwaar tegen (al is dat ook Roubaix). Terwijl dit jaar mss wel de mooiste ronde ooit was op het nieuwe parcours.

Een koers die wordt beslist door een lekke band kan je moeilijk 'mooi' noemen imo.

Welke lekke band? Die van VA of een van die meerdere van Laporte? En wat dan van valpartijen zoals die van Degelknob?

Het is Roubaix lekke banden heb je altijd natuurlijk. We waren op 20km van de streep en VA had nog niks gedaan en zat nog in het gezelschap van 6 andere dan weet je dat het gauw gebeurd is natuurlijk.

Ik weet nog hoe Museeuw lek reed in 2004 in Hem terwijl iedereen hem al bijna had opgeschreven voor zijn vierde dat deed ook pijn.

Dat super vroeg er aan beginnen kan de koers ook wat saaier maken imo. Heel snel een definitieve beslissing en dan zo goed als 80 km niksen (op een paar aanvalletjes na). Dat en het feit dat het einde ook nog wordt ontsierd door een onnozele valpartij en een lekke band die ervoor zorgt dat we geen spannend slot krijgen, maakte deze editie voor mij toch wat teleurstellend. Misschien te veel verwacht.

Dat super vroeg er aan beginnen kan de koers ook wat saaier maken imo. Heel snel een definitieve beslissing en dan zo goed als 80 km niksen (op een paar aanvalletjes na). Dat en het feit dat het einde ook nog wordt ontsierd door een onnozele valpartij en een lekke band die ervoor zorgt dat we geen spannend slot krijgen, maakte deze editie voor mij toch wat teleurstellend. Misschien te veel verwacht.
Ze beginnen er altijd aan in het Bos, zeker de laatste jaren. Dat is een eerste schifting; zien wie er mee is en vaak rijden tot de volgende stroken, tot Carrefour of die vijf-sterren ervoor en terug van dat.
Vetgedrukte is toch kenmerkend aan P-R?
kom op Carrefour, gruson, hem en laatste 5km van P-R. Voor de statistieken liefhebbers.
King of Mountain op vlakke stroken :thinking:.

Beste man heeft gewonnen.
VA mag dan samen met Laporte geschud hebben aan de boom, VDP was weerom energiek en met een VA, die vele kilometers in het wiel zit van het groepje, dacht ik dat VA een alles-of-niets-poging ging wagen op Carrefour om weg te rijden met of zonder VDP.

Prachtig hoe na de Strade, Alpecin nog niets had gewonnen en zelfs geen podium, uitgroeide tot de ploeg van de klassiekers. op een dikke maand.

Om de leegheid van Jumbo te toetsen in monumenten:
Sinds Jumbo werd toegevoegd bij de naam, hebben ze nog maar twee monumenten gewonnen (VA en Roglic).
Dat is 2/43 (sinds 2015), als ik goed heb geteld.
Ze zijn natuurlijk pas de laatste jaren redelijk dominant geworden in tal van wedstrijden, maar op monument-gebied zijn ze ondermaats (of hebben ze pech).
We kunnen ze nog een tweetal jaar geven om er bij de '2' toe te voegen om tot een conclusie te komen, maar het valt wel op.

Ringeloren? Philipsen is een veel betere sprinter als Van Aert
Ringeloren is wel degelijk de correcte term.

Ik was eerst doodziek van Van Aert die hier wééral zijn kansen niet eerlijk kan verdedigen maar als je ziet hoe hij die spurt rijdt dan ben ik blij dat het geen sprint-a-deux tegen Mathieu was want het was RvV2020 all over again geweest. Tenzij de focus gewoon weg was natuurlijk, wat je hem hier dan ook weer niet kan kwalijk nemen.

Die sprint was gewoon objectief slecht: hij wacht tot bijna halverwege de laatste bocht (dikke 100m dus), laat Philipsen dan nog eerst aanzetten en meteen dus ook de binnenkant bocht nemen waardoor VA OF extra meters moet maken in de bocht OF in de laatste 50m op het rechte stuk pas kan komen... slecht, slechter, slechtst.

Zet gewoon aan bij het ingaan van die laatste bocht en kom meteen naar binnen. Tis ocharme een dikke 150m en den andere moet extra meters maken... je maakt echt nooit een volle fietslengte goed in de laatste rechte lijn tenzij de man op kop volledig stil valt. Als je dan geklopt wordt, wordt je op u waarde geklopt maar daar had dit in de verste verte niks mee te maken.

En dat is dan een renner die verdorie héél goed weet dat de spurt best niet te kort is. Chance dat het eens niet voor de knikkers was dit keer.

Ringeloren is wel degelijk de correcte term.

Ik was eerst doodziek van Van Aert die hier wééral zijn kansen niet eerlijk kan verdedigen maar als je ziet hoe hij die spurt rijdt dan ben ik blij dat het geen sprint-a-deux tegen Mathieu was want het was RvV2020 all over again geweest. Tenzij de focus gewoon weg was natuurlijk, wat je hem hier dan ook weer niet kan kwalijk nemen.

Die sprint was gewoon objectief slecht: hij wacht tot bijna halverwege de laatste bocht (dikke 100m dus), laat Philipsen dan nog eerst aanzetten en meteen dus ook de binnenkant bocht nemen waardoor VA OF extra meters moet maken in de bocht OF in de laatste 50m op het rechte stuk pas kan komen... slecht, slechter, slechtst.

Zet gewoon aan bij het ingaan van die laatste bocht en kom meteen naar binnen. Tis ocharme een dikke 150m en den andere moet extra meters maken... je maakt echt nooit een volle fietslengte goed in de laatste rechte lijn tenzij de man op kop volledig stil valt. Als je dan geklopt wordt, wordt je op u waarde geklopt maar daar had dit in de verste verte niks mee te maken.

En dat is dan een renner die verdorie héél goed weet dat de spurt best niet te kort is. Chance dat het eens niet voor de knikkers was dit keer.

Mja dacht ik ook eerst. Maar volgens mij had die al een serieuze mentale tik gehad en dan nog een hoop krachten verspeeld met die lekke band. Terwijl het voor Philipsen net het tegenovergestelde was.

Nu ik denk wel niet dat hij vandaag goed genoeg was om de sprint te winnen tegen vdp die volgens mij de laatste weken in iets betere vorm zit dan van aert.

Met welke banden reden jumbo en alpecin eigenlijk? Want volgens mij heeft zo goed als heel die ploeg van jumbo lek geleden en bij alpecin niemand.

Ze beginnen er altijd aan in het Bos, zeker de laatste jaren. Dat is een eerste schifting; zien wie er mee is en vaak rijden tot de volgende stroken, tot Carrefour of die vijf-sterren ervoor en terug van dat.
Vetgedrukte is toch kenmerkend aan P-R?

Vorig jaar letterlijk nog 40 man ofzo dat samenkwam na het Bos en krijg je heel wat momenten om te anticiperen, etc.
Nu begonnen ze al op Haveluy en sprongen er nog een handvol renners naartoe op het Bos, dat was het dan tot Carrefour. En ja tot overmaat van ramp krijgen we niet eens een spannend slot door een lekke band. Natuurlijk is er altijd pech in Roubaix, maar het moment waarom was nu wel héél zuur.

Terug
Bovenaan