JanusDR
Well-known member
Ofwel zit jij in een omgeving waarbij iedereen het volgens jouw standaard doet, waardoor het voor jou 'vreemd' en zelfs trollig over komt?Dus jij gaat uw kind grootbrengen op diepvries- en kant en klare maaltijden?
Uw posts zijn toch wel heel vreemd te noemen, ofwel overdrijf je in uw opmerkingen ofwel probeer je de boel hier wat te trollen met al je posts.
Je weet dat als jij een maaltijd kookt, dat in het perspectief van jouw vrouw een kant-en-klare maaltijd is?
En vooraleer het gezondheidsargument komt, ja diepvries is even gezond en zelfs gezonder, en ja er bestaan tegenwoordig maaltijden zonder teveel zout of suiker.
Heel intelligente mensen, welvarend, maar als het op kinderen aankomt..
Dan zijn ze niet zo intelligent, of vinden ze de opvoeding van hun kind niet echt belangrijk.Die kinderen hebben totaal geen structuur in hun leven.
Want structuur is essentieel voor een jong kind.
Het kan zelfs best zijn dat ik binnen 3-4-5 jaar tegen mijn zin af en toe zal koken voor 'het gezin', gewoon om de kleine wat structuur te geven aan tafel en niet direct het idee te geven dat luxe de standaard is. Misschien begin ik het leuk te vinden, who knows.
Net zoals ik er niet mee in 5 sterren hotels of business class mee zal gaan zitten de eerste 16 jaar om te vermijden dat ze dat als standaard gaan zien. Daarbij zijn (sommige) campings of trektochten iets wat ik zelf leuk vind, dus dat is geen opoffering.
Mijn ouders en die van mijn beste vriend waren de meest standaard klassieke ouders die je je kan voorstellen (beiden onderwijs, elke dag vers gekookt uit de eigen tuin), en wij zaten ook meer bij de directeur dan wat anders hoor.Maar dan verschieten dat hun jongste kind onhandelbaar is en ze al verschillende keren op de bureau van de directie gezeten heeft omdat het kind zijn frustratie uit door middel van agressie en vernieling.
Dat dat kind 'zijn frustratie uit' is een conclusie die jij op basis van die gegevens helemaal niet kan maken.
Volledig akkoord.Opvoeding van een baby is nog maar het begin, ook al is dat mentaal soms zwaar. Het echte werk begint pas erna.
) zou zitten. (Quod non trouwens, het is een observatie)