Padel

Coello/Tapia voorlopig nog te sterk maar ik denk niet heel lang meer.
Grote verschil was dat Augsburger in de semi's nog de minder goede smashes van Stupa kon afstraffen maar tegen Tapia lukte dit niet.

Benieuwd wie met wie zal samenspelen volgend jaar.
Moesten ze nu bij Nox ook Coello kunnen binnen halen dan is dat imho een dream team met Arturo op rechts en Augsburger op links.
 
Ja maar dat gebeurt toch constant dat ook sterke duo's uit elkaar gaan? Kan heel veel verschillende redenen hebben.
Sponsor, coach, samen trainen, speelstijl...

Een goede linkshandige op rechts hebben staan is altijd een voordeel en al zeker als die Coello heet. :D Zet daar Augsburger naast die volgens mij toch de coming man is op links en je hebt vuurwerk. Niet dat Tapia niet goed is dat bedoel ik uiteraard niet.

Het is allemaal maar wishful thinking van mij omdat ik Coello en Augsburger graag eens zou zien samen spelen😊
 
Padel.

Ongeveer anderhalf jaar geleden in april een initiatie gaan volgen na lang aandringen van een maat, die toen al meer dan een jaar speelde. En ik was meteen verkocht :D Na die initiatie was het wel wat moeilijk om een groep te vinden waar ik mee mocht spelen, want uiteraard is dat niet zo interessant met een absolute beginneling.

Dan na de zomer toch een groepje gevonden waar ik wekelijks kon invallen, ze speelden toen ook ongeveer al een jaar samen, maar was vooral recreatief. Al mijn vrije tijd ging op aan filmpjes zoeken over padel om tactiek en techniek bij te schaven. Ondertussen ook nog apart 1on1 trainen met die maat die aangedrongen had om de initiatie te doen. Na de winter was mijn niveau zo hard gestegen dat het niveau van het groepje waar ik in speelde eigenlijk wat te laag begon te worden.

Gelukkig merkten andere spelers/maten die al langer speelden dat ook, en mocht ik meer en meer in andere groepen meespelen. Ondertussen nog wat clinics en lessen gevolgd, en dan in de zomer voorzichtig mijn eerste toernooien beginnen spelen. Dat was op zich nog wat te vroeg denk ik, want winnen zat er niet echt in :D Maar wel enorm veel van opgestoken, dus sowieso wel de moeite.
Op dat moment speelde ik ook minstens 4x per week padel.

Nu in september ben ik ook beginnen fitnessen, ter ondersteuning van padel. Om vooral sneller, sterker en explosiever te worden. Maar ook om eventuele blessures te voorkomen. Een groot stuk van mijn leven staat in het teken van padel. Andere hobby's zijn hier voor moeten wijken. Voordien speelde ik heel vaak darts. Al dat materiaal ligt nu op zolder te rotten, heb het nog geen seconde gemist :D Ik heb zelfs nog amper tijd om te gamen. Het boeit me gewoon niet meer, ik wil padellen, of er op zijn minst mee bezig zijn.

Enorm frustrerend ook dat het nu al bijna maanden aan een stuk aan het regenen is. Constant matchen inplannen die dan afgezegd worden. Er is wel één overdekte padelclub "in de buurt" (ongeveer een half uur rijden), maar daar kan je geen lid worden. Is dus elke keer afzonderlijk te betalen, dus daar kan ik helaas geen 4x per week gaan spelen, laat staan volk vinden om mee te spelen. Gelukkig kan ik me nu dan iets meer focussen op het fitness gedeelte, zodat ik toch het gevoel heb dat ik iets aan het doen ben om beter te worden.

Ik kan niet wachten op het volgende padel seizoen. Ik heb me ondertussen al ingeschreven voor het eerste toernooi in maart, en ik ben vrij zeker dat het dit jaar wel moet lukken om matchen te gaan winnen. Mijn niveau is enorm gestegen, en de extra snelheid en explosiviteit van het fitnessen werpen hun vruchten mooi af.

Let's go!!
@Proto zonder het topic van passie te willen hijacken. Welke oefeningen doe jij dan in de fitness?
 
Padel.

Ongeveer anderhalf jaar geleden in april een initiatie gaan volgen na lang aandringen van een maat, die toen al meer dan een jaar speelde. En ik was meteen verkocht :D Na die initiatie was het wel wat moeilijk om een groep te vinden waar ik mee mocht spelen, want uiteraard is dat niet zo interessant met een absolute beginneling.

Dan na de zomer toch een groepje gevonden waar ik wekelijks kon invallen, ze speelden toen ook ongeveer al een jaar samen, maar was vooral recreatief. Al mijn vrije tijd ging op aan filmpjes zoeken over padel om tactiek en techniek bij te schaven. Ondertussen ook nog apart 1on1 trainen met die maat die aangedrongen had om de initiatie te doen. Na de winter was mijn niveau zo hard gestegen dat het niveau van het groepje waar ik in speelde eigenlijk wat te laag begon te worden.

Gelukkig merkten andere spelers/maten die al langer speelden dat ook, en mocht ik meer en meer in andere groepen meespelen. Ondertussen nog wat clinics en lessen gevolgd, en dan in de zomer voorzichtig mijn eerste toernooien beginnen spelen. Dat was op zich nog wat te vroeg denk ik, want winnen zat er niet echt in :D Maar wel enorm veel van opgestoken, dus sowieso wel de moeite.
Op dat moment speelde ik ook minstens 4x per week padel.

Nu in september ben ik ook beginnen fitnessen, ter ondersteuning van padel. Om vooral sneller, sterker en explosiever te worden. Maar ook om eventuele blessures te voorkomen. Een groot stuk van mijn leven staat in het teken van padel. Andere hobby's zijn hier voor moeten wijken. Voordien speelde ik heel vaak darts. Al dat materiaal ligt nu op zolder te rotten, heb het nog geen seconde gemist :D Ik heb zelfs nog amper tijd om te gamen. Het boeit me gewoon niet meer, ik wil padellen, of er op zijn minst mee bezig zijn.

Enorm frustrerend ook dat het nu al bijna maanden aan een stuk aan het regenen is. Constant matchen inplannen die dan afgezegd worden. Er is wel één overdekte padelclub "in de buurt" (ongeveer een half uur rijden), maar daar kan je geen lid worden. Is dus elke keer afzonderlijk te betalen, dus daar kan ik helaas geen 4x per week gaan spelen, laat staan volk vinden om mee te spelen. Gelukkig kan ik me nu dan iets meer focussen op het fitness gedeelte, zodat ik toch het gevoel heb dat ik iets aan het doen ben om beter te worden.

Ik kan niet wachten op het volgende padel seizoen. Ik heb me ondertussen al ingeschreven voor het eerste toernooi in maart, en ik ben vrij zeker dat het dit jaar wel moet lukken om matchen te gaan winnen. Mijn niveau is enorm gestegen, en de extra snelheid en explosiviteit van het fitnessen werpen hun vruchten mooi af.

Let's go!!
@Proto zonder het topic van passie te willen hijacken. Welke oefeningen doe jij dan in de fitness?
Ik doe momenteel eGym, dat is een circuit training, dus zijn allemaal krachttoestellen, waar je de oefeningen moet op uitvoeren, en dan als de oefening gedaan is krijg je ongeveer een minuut tijd om door te schuiven naar het volgende toestel. Het eGym gedeelte koppelt daar dan specifieke programma's aan. Elk programma heeft zijn eigen focus. Zo volg ik bv. het atletisch programma, dat de focus legt op explosieve kracht. Dat programma gaat dan via een schermpje op het toestel, het ritme aangeven waarop je de reps moet voltooien, de manier waarop je die oefening moet uitvoeren bepalen, en het gewicht instellen (dit is steeds een percentage van je max op dat toestel). Als je 6x geweest bent, heb je een onderdeel van het programma voltooid, en moet je opnieuw op elk toestel een krachttest doen, om in het volgende programma de gewichten aan te passen. Een programma bestaat steeds uit 4 grote delen van 6 dagen.

De toestellen die in de cirkel staan zijn de volgende:

Chest Press
Seated Row
Leg Extension
Leg Curl
Abdominal Crunch
Lat pulldown
Back extension
Leg press

Die cirkel doe je dan 2x en dan nadien de 2x de kleine cirkel die bestaat uit

Torso Rotator
Thigh Abductor
Thigh Adductor

 
Padel.

Ongeveer anderhalf jaar geleden in april een initiatie gaan volgen na lang aandringen van een maat, die toen al meer dan een jaar speelde. En ik was meteen verkocht :D Na die initiatie was het wel wat moeilijk om een groep te vinden waar ik mee mocht spelen, want uiteraard is dat niet zo interessant met een absolute beginneling.

Dan na de zomer toch een groepje gevonden waar ik wekelijks kon invallen, ze speelden toen ook ongeveer al een jaar samen, maar was vooral recreatief. Al mijn vrije tijd ging op aan filmpjes zoeken over padel om tactiek en techniek bij te schaven. Ondertussen ook nog apart 1on1 trainen met die maat die aangedrongen had om de initiatie te doen. Na de winter was mijn niveau zo hard gestegen dat het niveau van het groepje waar ik in speelde eigenlijk wat te laag begon te worden.

Gelukkig merkten andere spelers/maten die al langer speelden dat ook, en mocht ik meer en meer in andere groepen meespelen. Ondertussen nog wat clinics en lessen gevolgd, en dan in de zomer voorzichtig mijn eerste toernooien beginnen spelen. Dat was op zich nog wat te vroeg denk ik, want winnen zat er niet echt in :D Maar wel enorm veel van opgestoken, dus sowieso wel de moeite.
Op dat moment speelde ik ook minstens 4x per week padel.

Nu in september ben ik ook beginnen fitnessen, ter ondersteuning van padel. Om vooral sneller, sterker en explosiever te worden. Maar ook om eventuele blessures te voorkomen. Een groot stuk van mijn leven staat in het teken van padel. Andere hobby's zijn hier voor moeten wijken. Voordien speelde ik heel vaak darts. Al dat materiaal ligt nu op zolder te rotten, heb het nog geen seconde gemist :D Ik heb zelfs nog amper tijd om te gamen. Het boeit me gewoon niet meer, ik wil padellen, of er op zijn minst mee bezig zijn.

Enorm frustrerend ook dat het nu al bijna maanden aan een stuk aan het regenen is. Constant matchen inplannen die dan afgezegd worden. Er is wel één overdekte padelclub "in de buurt" (ongeveer een half uur rijden), maar daar kan je geen lid worden. Is dus elke keer afzonderlijk te betalen, dus daar kan ik helaas geen 4x per week gaan spelen, laat staan volk vinden om mee te spelen. Gelukkig kan ik me nu dan iets meer focussen op het fitness gedeelte, zodat ik toch het gevoel heb dat ik iets aan het doen ben om beter te worden.

Ik kan niet wachten op het volgende padel seizoen. Ik heb me ondertussen al ingeschreven voor het eerste toernooi in maart, en ik ben vrij zeker dat het dit jaar wel moet lukken om matchen te gaan winnen. Mijn niveau is enorm gestegen, en de extra snelheid en explosiviteit van het fitnessen werpen hun vruchten mooi af.

Let's go!!
@Proto zonder het topic van passie te willen hijacken. Welke oefeningen doe jij dan in de fitness?
Nice!
Padel is idd verslavend.
Zit je nog op p100 niveau of al p200?
Het is vooral belangrijk dat je een goede partner hebt als je tornooien speelt.

Ik kom zelf uit het tennis en bijgevolg had ik heel snel een hoog niveau in padel (na 3 maanden speelde ik al met +-p400 spelers). Ik moest enkel met het glas leren spelen, de juiste shots op de juiste momenten leren spelen en de rest kon ik mezelf heel snel eigen maken.

Neem nu de bandeja. Dat is een shot dat we niet in het tennis kennen. Maar na even oefenen, zat het er al degelijk in en het werd week na week alleen maar beter.

Fitness is idd zeer belangrijk. Je moet voor elk shot zeer vroeg beginnen met je voorbereiding. Als je te laat achteruit gaat bij een lob, kan je bv. die bandeja niet spelen en wordt het een ganjo/rulo of zelfs laten botsen,...

Ik woon perfect, want er zijn talloze overdekte of binnen terreinen in de buurt in een straal van 15 km.
 
Nice!
Padel is idd verslavend.
Zit je nog op p100 niveau of al p200?
Het is vooral belangrijk dat je een goede partner hebt als je tornooien speelt.

Ik kom zelf uit het tennis en bijgevolg had ik heel snel een hoog niveau in padel (na 3 maanden speelde ik al met +-p400 spelers). Ik moest enkel met het glas leren spelen, de juiste shots op de juiste momenten leren spelen en de rest kon ik mezelf heel snel eigen maken.

Neem nu de bandeja. Dat is een shot dat we niet in het tennis kennen. Maar na even oefenen, zat het er al degelijk in en het werd week na week alleen maar beter.

Fitness is idd zeer belangrijk. Je moet voor elk shot zeer vroeg beginnen met je voorbereiding. Als je te laat achteruit gaat bij een lob, kan je bv. die bandeja niet spelen en wordt het een ganjo/rulo of zelfs laten botsen,...

Ik woon perfect, want er zijn talloze overdekte of binnen terreinen in de buurt in een straal van 15 km.
Ben nog P100. Vorig jaar interclub (gemengd) gespeeld maar omdat er ene P300 was, moest dat in een reeks hoger, en dat was duidelijk nog te hoog gegrepen voor mij. Dit jaar hebben we wel een heel sterke interclub ploeg (enkel heren). is ook nog een niveau hoger dan ik normaal zou moeten spelen, maar er zitten nog een aantal P100's bij die eigenlijk wel gemakkelijk in P200 zouden moeten mee kunnen, dus dit jaar zou het beter moeten lukken.

Verder heb ik enkel maar een partner om gemengde toernooien (P100) mee te spelen buiten de interclub spijtig genoeg. Dus zou wel graag P200 worden dit jaar. De club waar ik speel is eigenlijk een samenwerking van een aantal bedrijven om de collega's aan het sporten te krijgen. Hun abonnement wordt dan ook voor een groot stuk terugbetaald, maar dat wil dan wel zeggen dat de club helaas vooral recreatief en niet echt competitief is. Ben al aan't denken geweest om bij een andere club in de buurt aan te sluiten, maar ja dan kom je daar ook maar als solo speler aan. Lijkt me niet makkelijk om daar dan ook een solo speler te vinden om toernooien mee te doen.
 
Zijn hier nog mensen met last van tennis elleboog bij padel? Heb er al grote maand last van. Dit is vooral tijdens spelen eigenlijk, bij andere dagdagelijkse taken voel ik het niet echt. Wat kan je eraan doen? Helpt rusten voor een aantal weken, of komt het onmiddelijk terug van zodra je terug begint te spelen?
 
Zijn hier nog mensen met last van tennis elleboog bij padel? Heb er al grote maand last van. Dit is vooral tijdens spelen eigenlijk, bij andere dagdagelijkse taken voel ik het niet echt. Wat kan je eraan doen? Helpt rusten voor een aantal weken, of komt het onmiddelijk terug van zodra je terug begint te spelen?
Ik heb er het grootste deel van vorig jaar last van gehad. Ik heb een tijdje met zo'n brace gespeeld en dat leek wel een beetje verlichting te brengen tijdens het spelen zelf, maar achteraf gezien denk ik niet dat het veel heeft geholpen.

Vooral zien dat je de reden aanpakt, was het je techniek, eventueel een racket met wat meer demping gebruiken. Een ondergrip met extra demping leggen (bv. Wilson Shock shield). Is je grip voldoende aangepast aan de grootte van je hand, zodat je niet té hard moet nijpen op je handvat?

Ik heb zelf een tijdje met zo'n shockout overgrip gespeeld, maar uiteindelijk was ik daar niet zo tevreden van. De demping was wel goed, maar die extra vorm in die grip zorgde ervoor dat ik mijn racket niet altijd goed vast had. De combinatie Wilson shock shield basisgrip met 1 extra overgrip werkt voor mij het beste.

En dan kan je uiteraard ook nog je arm wat verstevigen. Die zaken die ik hierboven aanhaal + wat krachttraining hebben ervoor gezorgd dat ik er ondertussen geen last meer van heb. Maar het heeft wel zeer lang geduurd.
 
Zijn hier nog mensen met last van tennis elleboog bij padel? Heb er al grote maand last van. Dit is vooral tijdens spelen eigenlijk, bij andere dagdagelijkse taken voel ik het niet echt. Wat kan je eraan doen? Helpt rusten voor een aantal weken, of komt het onmiddelijk terug van zodra je terug begint te spelen?
Mijn advies is geen al te hard en/of kopzwaar racket te gebruiken.
Het is verleidelijk om dat te doen want het geeft je free power maar als je techniek niet heel goed is, dan ga je elleboog/pols extra belasten en vroeg of laat komen daar problemen van.
 
Dinsdag eerste tornooi van het jaar gespeeld (P100). 9-1, 9-2 en 9-3 gewonnen (y) De training en fitness hebben dan toch iets geholpen :D
Nu zaterdag de eindrondes, dat zal wel andere koek zijn waarschijnlijk.
 
Zitten hier eigenlijk mensen met een hoog klassement? Ik ben al jaren P1000. Eerlijk gezegd was de weg er naartoe leuker dan nu. Altijd dezelfde mensen natuurlijk en dat steekt tegen eerlijk gezegd.
 
Ik doe nu al 3 jaar jojo tussen P500 en P700. Door blessure en te weinig gespeelde matchen in december weer gezakt. Ben linkshandig en defensieve speler dus ik heb een goede rechtshandige aanvaller nodig naast mij die de hoge ballen in het midden kan afmaken.
Het probleem met de hoogste klassementen is inderdaad dat je zeker in kleinere clubs amper nog tegenstanders van niveau vindt. Als ik mag kiezen, speel ik om die reden liever in de 500 1/omdat ik daar vrij veel win 😇 en 2/grotere diversiteit aan tegenstanders en ook veel jonge upcoming gasten in de 500 waar ik graag mee of tegen speel en wat probeer te coachen (heb verleden als tennisleraar).
 
P400 hier

In het begin ook veel last gehad van tenniselleboog en is uiteindelijk opgelost door e juiste racketkeuze te maken...
 
Mij ook es inschreven in de interclub competitie op vraag van ne maat.

Ben es benieuwd wat mijn eigenlijke niveau nu is :p
 
Ik ben ook verkocht. Nog maar een weekje bezig maar meteen een jaarabonnement genomen.

Toffe sport, zelfs zonder enige historie van racketsporten is het makkelijk om deftig te spelen.
 
Goede start interclub, 5-1 gewonnen en zelf 3 op 3! Niveau voorjaar ligt wel een stukje hoger dan najaar! Helaas in mei een paar weekends niet beschikbaar dus het zal weer een struggle worden om voldoende matchen te halen.
 
Goede start interclub, 5-1 gewonnen en zelf 3 op 3! Niveau voorjaar ligt wel een stukje hoger dan najaar! Helaas in mei een paar weekends niet beschikbaar dus het zal weer een struggle worden om voldoende matchen te halen.
Zelf iets minder begonnen met 0/3, had mentaal ook wel lastige dag. Durfde niet meer goed door opzetten en wou vooral geen fouten maken, waardoor ik niet echt doorsloeg op bepaalde ballen. Waren ook maar met 4 en hadden nog allemaal niet echt vaak samengespeeld. Volgende week hoop ik op beterschap!
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
P300 hier maar speel te weinig frequent.
Doe enkel interclub mee en voor de rest max 10 x recreatief per jaar. Klassement is dan ook omwille van vorig jaar alles te winnen in de P200.
Mijn tennisachtergrond doet natuurlijk enorm veel. Smashes zijn helaas altijd met teveel lift, maar de volleys blijven mijn wapen.
Ik mis op P300 een partner die even snel het net gaat nemen. De meeste zijn te passief... En ik ben te weinig consistent om 100 x dezelfde verdedigende bal te spelen op dezelfde manier

frustraties
 
Terug
Bovenaan