Padel

Gisteren naar de WPT in Amsterdam geweest voor de vrouwen en mannen finale, met dank aan gratis tickets van het werk.

Wat een niveau is dat. Eerst de vrouwen, dan denk je "boh, nie normaal". Maar die mannen, dat is echt absurd.

Trouwens vooral bij de mannen viel het op dat er vooral niet op Coello werd gespeeld, want als die een hoge bal krijgt is het punt. Dus zijn "oudere" partner (43) kreeg in set 2 alle hoge ballen. Dus het ging plots een stuk minder vlot voor hun. Het is dan gewoon taktiek aanpassen en er zo proberen onderuit te komen, wat ze ook gelukt is.

Maar was echt geweldig om dat niveau eens in het echt te zien.
 
Wat ik wel merk dat je in padel best met 2 gelijk niveau's naast elkaar speelt. Want als er een mindere tussen zit, raak je als 'betere' geen enkele bal meer. Plezant hoor :unsure:
Idd. Het meest hatelijke aan padel. Ik ben P700 en speel nooit met P500. Dan zie ik geen enkele bal.

Ondertussen moet ik wel 30’ rijden, €10 betalen, en nadien terug 30’ rijden. Als het toffe gasten zijn ben ik ook nog eens €10 kwijt aan drank.

Hopelijk volgend jaar P1000 🙏🏻
 
Ik ben op zoek naar een padel racket. Speel af en toe eens recreatief.
Ik heb al gehoord van padelnuestro.com voor goede deals, maar er is ontzettend veel keus.
Iemand tips?
 
Vorige week nog eens een keertje gespeeld, na pakweg 6 maanden. Het niveau was bedroevend maar we hebben ons geamuseerd, straks terug!
 
Ik ben op zoek naar een padel racket. Speel af en toe eens recreatief.
Ik heb al gehoord van padelnuestro.com voor goede deals, maar er is ontzettend veel keus.
Iemand tips?
Koop een ronde en geen druppel of diamant. En verder zoals Horse zegt: in de decathlon. NIet te duur als het toch maar voor af en toe is.
 
Zeker geen kopzwaar racket kopen en ook geen te hard want de meeste beginners kloppen gelijk ne zot en hebben binnen de kortste keren armproblemen.
 
Idd. Het meest hatelijke aan padel. Ik ben P700 en speel nooit met P500. Dan zie ik geen enkele bal.

Ondertussen moet ik wel 30’ rijden, €10 betalen, en nadien terug 30’ rijden. Als het toffe gasten zijn ben ik ook nog eens €10 kwijt aan drank.

Hopelijk volgend jaar P1000 🙏🏻
Ik ben nu P500 en ga misschien (afhankelijk van prestatie in 1 of 2 tornooien die nog volgen) naar 700 maar ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten. Ben ook geen 20j. meer dus het boeit me niet echt die klassementen. Op de echt grote clubs na heb je als hoger geklasseerde op de duur geen tegenstanders die willen (of durven) spelen en de kloof naar 1000 is echt wel groot. Naarmate het seizoen vordert, raken de hogere tornooireeksen zelfs niet meer vol want velen die na 1 of 2 tornooien 'virtueel' op stijgen staan durven de rest van het seizoen niet meer spelen uit schrik van te verliezen. Belachelijk is dat. Die gasten die op basis van 5 of 6 wedstijden gestegen zijn, vallen het jaar erop toch meestal door de mand.
 
Dat klassement systeem is totaal nog niet correct vergeleken met tennis. Sommige zijn P700 geworden en zijn dat totaal niet waard. Heel veel zijn P1000 geworden en zijn dat ook totaal niet waard. Ze hebben nog veel werk.
 
Hoh, tennis heeft 2tal jaar terug hervormingen in klassementsberekening aangekondigd en die zijn dit jaar precies in gang geschoten.
't is ook niet helemaal zoals het hoort :)
 
Tennis heeft veel meer klassementen, waardoor het meer in orde is dan Padel. Bij de vrouwen ben je P100, 200 of 500. Dat klopt uiteraard niet. 3 klassementen voor heel België 🤣
 
Bij de vrouwen is het nu 50-100-200-300-500 en volgend jaar zou er ook een 400 bij komen naar ik hoorde.

Bij de mannen maken ze wel klassementen bij maar dan eisen ze absurde winstpercentages van 80% om te stijgen.
1 keer er uit in de poulefase van een tornooi en je mag het al bijna vergeten...
+dan krijg je ook wat ik al zei over gasten die na 1 of 2 goede tornooien de rest van het seizoen niet meer durven spelen.

Gevolg is dat Tennis Vlaanderen hun piramide van padelklassementen totaal niet meer klopt met het echte niveau
 
Aan de andere kant bekoop je het het jaar nadien natuurlijk. Ik ken iemand die 1/11 heeft in P700. Tof he, altijd verliezen 😄
 
Bij de mannen maken ze wel klassementen bij maar dan eisen ze absurde winstpercentages van 80% om te stijgen.
Zo absurd is dat niet. 66% is soms voldoende.

6/6 en 0/3 = stijgen
omdat je zoveel extra krijgt voor een tornooi winst

Finale verliezen is ook 100%. Die verlies match wordt niet aangerekend.

Ik vind het stijgen soms té makkelijk. Ps: moest je in tennis vroeger een minimum aan wedstrijden hebben? Ik weet dat niet meer eerlijk gezegd….

 
Je kunt er geen staat op maken want ze veranderen hun criteria elk jaar.
Vorig jaar waren ze heel soepel maar nu in juni dit jaar erg streng (in de hogere reeksen).

65% was alleen in de P100, voor P200 was het 75% en vanaf P300 80%
https://www.tennisvlaanderen.be/doc...ent+2022/5d0abb40-b9f1-4444-8406-78f7d5294b43 (zie p.3)
Er zijn een aantal correctiefactoren voor gemengd en interclub die minder meetelt dan tornooien en ook een paar bonussen.

In tennis moest je vroeger 4 enkelmatchen of 8 dubbelmatchen hebben voor klassementsberekening. Maar die dubbelklassementen zijn ook dringend aan herziening toe.
 
Belgische mannenploeg naar kwartfinale op WK in Dubai, tweede in hun groep na Argentinië en gewonnen van Italië toch één van de toplanden.
Topprestatie die toch wel zwaar onderbelicht wordt door de Belgische media.
Ook voor de vrouwen kwartfinale trouwens maar hier moeten we eerlijk zijn niveau ligt een stuk lager.
 
Vrouwen winnen hun kwartfinale 2-1 van Frankrijk en gaan door naar halve finale morgen tegen Spanje!
Mannen verliezen 2-1 ook tegen Frankrijk. Vooral jammer voor Clement Geens (ex-top 250 in tennis) en Jerome Peeters die echt wel een niveautje hoger zijn dan de rest van de ploeg. Hebben op dit WK al hun matchen op één na gewonnen en die verliesmatch was dan nog tegen Tapia-Di Nenno 7-6 en 6-4.
Alles via YT te volgen by the way...
 
Terug
Bovenaan