Padel

Voor plaats 5 t/m 8 niet zonder moeite 2-1 gewonnen tegen Chili.
Nu tegen Brazilië dat met Pablo Lima/Bergamini een sterk duo heeft
Sowieso plaats 5 of 6 is gewoon erg goed
 
Hey iedereen.
Ik ben onlangs aan Padel begonnen en het ligt me wel.
Heb 25 jaar tafeltennis gespeeld en kan ook wel wat tennis spelen.
Nu ben ik op zoek naar een racket van om en bij de 100€ en heb men oog laten vallen op NOX.
Nu ben ik wat aan het twijfelen tussen 3 rackets en vroeg me af of iemand me kon helpen.
1) Nox Shadow Control
2) Nox X-one Evo
3) Nox Equation

Ik ben op zoek naar een racket met goeie control en comfort.
Ik denk dat ik in deze drie rackets een lichte voorkeur heb voor de Equation en de X-one Evo.
Kan iemand mij advies geven ?

Alvast bedankt.
Greetz
Hunt
 
Ik speel sinds 2 jaar af en toe eens padel. Ben zelf ook een redelijk goede tennisser en de overstap verliep vlot.
Ik speel met een goede bevriende maat, die een soortgelijk niveau haalt in het tennis en we proberen geregeld recreatief padel wedstrijden te spelen tegen 2 kennissen (P500 en P700).

Die wedstrijden gaan gelijk op en geregeld winnen we van hen. Ik ben ook niet onder de indruk van hun niveau. Voor ons (tennissers) was het heel even aanpassen, maar na wat details te leren en te kopiëren van die 2 competitieve padellers, moesten we totaal niet meer onderdoen.
 
Speel deze zomer eens P700 tornooien. Dat is echt een mooie reeks.

p500 is wat te laag en 1000 is dan soms te zot
 
Wat is je tennisklassement @Topgear ?
Want om als P700 te worden ingeschaald moet je minstens 100 tennispunten hebben, voor P500 is het 85 punten.

De 500 is een beetje een kantelpunt qua niveau. Je hebt er heel goeie spelers die bewust niet willen stijgen (interclub) maar je hebt er ook die door enorm veel wedstrijden te spelen in de lagere reeksen (waardoor de slechtste resultaten wegvallen) 500 zijn geworden. en die vallen dan redelijk snel door de mand.
 
Of zij die gespeeld hebben met écht goei spelers, die dankzij hun partner vooral gestegen zijn. Die vallen ook door de mand 😄
 
Wat is je tennisklassement @Topgear ?
Want om als P700 te worden ingeschaald moet je minstens 100 tennispunten hebben, voor P500 is het 85 punten.

De 500 is een beetje een kantelpunt qua niveau. Je hebt er heel goeie spelers die bewust niet willen stijgen (interclub) maar je hebt er ook die door enorm veel wedstrijden te spelen in de lagere reeksen (waardoor de slechtste resultaten wegvallen) 500 zijn geworden. en die vallen dan redelijk snel door de mand.
Niet meer geklasseerd. Ik speelde in mijn tienerjaren heel veel tennis en ben toen tot B-15 geraakt, dat zou nu gelijkgeschakeld worden met 90 punten?
De afgelopen 10j ben ik niet meer aangesloten bij TV en speel ik enkel nog maar recreatief (playtomic app om velden te reserveren). Meestal met een maat die vroeger tot B-15/2 is geraakt. Ik vind dat we nog een aardig niveau halen.
Heel moeilijk in te schatten wat vandaag mijn niveau zou zijn in een competitie. Laat ons zeggen dat ik wel tegen een balletje kan slaan en me niet belachelijk zou maken in EH4 en EH3. EH2 en EH1 twijfel ik, door mijn gebrek aan ritme en training.
 
In dat geval zou ik aan de padelverantwoordelijke van de club vragen om een klassementsvoorstel te doen bij Tennis Vlaanderen. Zoiets is voorzien en gebeurt regelmatig. Mijn broer is B0 in tafeltennis maar ging in padel in P100 moeten starten omdat er geen conversieklassementen zijn voor tafeltennis. Absurd natuurlijk en hij is intussen ook 500.
P700 lijkt me wat stretched maar op basis van je vroegere B-15 kan P500 misschien wel lukken.
Als je niets doet en in de 100-200 gaat spelen, dan zal je er geen hol aan hebben (en de tegenstanders nog minder 😆 )

t is te zeggen, als je dat allemaal wil natuurlijk...
Ik ken ook goede spelers die bewust minder dan 5 officiële matchen per jaar spelen om geen klassement te krijgen en dan 3 of 4 keer als 'geheim wapen' worden ingezet in een of andere beslissende eindronde-interclubmatch. Dat zijn oude truuken die ze in de tennis interclub ook deden vroeger.
 
In dat geval zou ik aan de padelverantwoordelijke van de club vragen om een klassementsvoorstel te doen bij Tennis Vlaanderen. Zoiets is voorzien en gebeurt regelmatig. Mijn broer is B0 in tafeltennis maar ging in padel in P100 moeten starten omdat er geen conversieklassementen zijn voor tafeltennis. Absurd natuurlijk en hij is intussen ook 500.
P700 lijkt me wat stretched maar op basis van je vroegere B-15 kan P500 misschien wel lukken.
Als je niets doet en in de 100-200 gaat spelen, dan zal je er geen hol aan hebben (en de tegenstanders nog minder 😆 )

t is te zeggen, als je dat allemaal wil natuurlijk...
Ik ken ook goede spelers die bewust minder dan 5 officiële matchen per jaar spelen om geen klassement te krijgen en dan 3 of 4 keer als 'geheim wapen' worden ingezet in een of andere beslissende eindronde-interclubmatch. Dat zijn oude truuken die ze in de tennis interclub ook deden vroeger.
Daar zeg je het.. Als ik dat allemaal wil.. Ik zie me niet meer (geregeld) tornooien spelen in het tennis en/of het padel.
Ik wil het puur recreatief houden, want ik hou wel van het spelletje. Maar zeg nooit nooit. Als iemand het me voorstelt, kan ik het wel eens overwegen.

Ergens zou ik het nog wel grappig vinden om eens een tennis tornooi in EH6 te doen. Dat zou toch telkens eenvoudig 6-0/6-0 moeten worden. Eigen opslagspelletjes kunnen die niet retourneren en op hun opslag moet ik gewoon "rustig" retourneren en vaak is dat al genoeg om hun tot een fout te dwingen :p
 
Je kan dat inderdaad eens overwegen maar ik denk dat je dat rap beu gaat zijn :cool:. Als ik recreatief speel in bijvoorbeeld een doorschuifsysteem met ook lagere klassementen dan is de concentratie na een half uur zo ongeveer weg.

Mijn ervaring in padel is wel dat het niveau jaar na jaar stijgt. De hoogste klassementen van nu zijn op een paar uitzonderingen na bijna allemaal ex-tennissers. Maar er zit nu een hele groep 15-18-jarigen aan te komen die alleen maar gepadeld hebben en geen tennis voorgeschiedenis en die gasten gaan snel vooruit. Maken geen klassieke tennisfouten meer als bvb. alles in half-volley te willen nemen, op elke bal topspin te steken en te smashen op een moment dat het totaal niet efficiënt is.
 
Ik heb tot nu toe 3x padel gespeeld, maar de bedoeling is om in de toekomst wekelijks te gaan spelen met collega's. Ben dus op zoek naar een eigen racket. Was eens aan't kijken op de site van Decathlon, maar zie het bos door de bomen niet.

Bij deze wat extra info:

- Ben een vrouw (geef het maar mee ter info voor zwaarte racket).
- Ik speel intussen een jaartje of drie tennis en al 15 jaar badminton (heb in't algemeen wel balgevoel).
- Zoek eigenlijk een gemiddeld racket. Niet de complete beginnersbrol, maar een topracket is uiteraard ook niet nodig.

Iemand een aanrader voor mij? Liefst bij Decathlon omdat'k daar sowieso nog andere dingen moet bestellen.
 
Ik heb een racket van €250 die weg mag voor €50. Ik ben P700 dus het is een goei racket. Ik heb er 20 keer mee gespeeld maar niet goed genoeg voor mijn niveau 😉

Ze is iets té aangenaam (hoe raar dat ook klinkt)
 
Ik heb tot nu toe 3x padel gespeeld, maar de bedoeling is om in de toekomst wekelijks te gaan spelen met collega's. Ben dus op zoek naar een eigen racket. Was eens aan't kijken op de site van Decathlon, maar zie het bos door de bomen niet.

Bij deze wat extra info:

- Ben een vrouw (geef het maar mee ter info voor zwaarte racket).
- Ik speel intussen een jaartje of drie tennis en al 15 jaar badminton (heb in't algemeen wel balgevoel).
- Zoek eigenlijk een gemiddeld racket. Niet de complete beginnersbrol, maar een topracket is uiteraard ook niet nodig.

Iemand een aanrader voor mij? Liefst bij Decathlon omdat'k daar sowieso nog andere dingen moet bestellen.
Ik zou op je niveau jezelf niet teveel in de kosten jagen.
Het gewone huismerk van Decathlon, Kuikma is prima.

Ga bv. voor de Kuikma PR 560 (€65). Dit racketje is niet al te duur en voor gevorderde padel spelers. Goede balans tussen power en controle en een heel tolerant racket. Weegt +-362g.

De racket van Horse is wel een goede deal, maar ik vrees dat dit wat boven je niveau zal zijn.
 
Ik zou op je niveau jezelf niet teveel in de kosten jagen.
Het gewone huismerk van Decathlon, Kuikma is prima.

Ga bv. voor de Kuikma PR 560 (€65). Dit racketje is niet al te duur en voor gevorderde padel spelers. Goede balans tussen power en controle en een heel tolerant racket. Weegt +-362g.

De racket van Horse is wel een goede deal, maar ik vrees dat dit wat boven je niveau zal zijn.
Dankjewel voor de feedback!
Idem voor Horse, thx voor't aanbod. Maar inderdaad, je kan misschien beter een meer ervaren speler plezier doen met zo'n professionelere racket.
 
Leo Augsburger/Tino Libaak, twee Argentijnen van 17 en 18j. , volgens mij toekomstig topduo.

Met een wildcard meegedaan in La Rioja en ineens de finale gehaald. Daar weliswaar weggespeeld door Coello/Tapia maar dat doet niets af van het schitterend parcours dat ze hebben afgelegd. Zou goed zijn voor hun ontwikkeling dat ze de komende 1 of 2 seizoenen met een ervaren rot als partner spelen.
Een paar highlights van de semi's

 
De tieners Augsbuerger/Libaak leggen zomaar even Di Nenno/Stupa over de knie
Schitterend vind ik dat!
Een droge 6-0 in set 2, dat hebben DiNenno/Stupa nog maar zelden meegemaakt.

 
Inderdaad schitterend, maar ze hebben er serieus voor moeten vechten. Eerste set verloren en derde set tie-break
 
Terug
Bovenaan