Overheid of verzekering

Cookie

New member
Dag

Ik studeer momenteel rechtspraktijk en ik moet binnenkort mijn afstudeerrichting kiezen maar Ik zit steeds te twijfelen of ik verzekeringen of overheid moet kiezen.
Daarom wou ik eens de ervaringen horen van diegene die momenteel in èèn van deze sectoren werken. De werkdruk, voor of nadelen , loon...

Vre
 
Dag

Ik studeer momenteel rechtspraktijk en ik moet binnenkort mijn afstudeerrichting kiezen maar Ik zit steeds te twijfelen of ik verzekeringen of overheid moet kiezen.
Daarom wou ik eens de ervaringen horen van diegene die momenteel in èèn van deze sectoren werken. De werkdruk, voor of nadelen , loon...

Vre
is een beetje een vraag alsof je zou vragen of water of weg nu een lastigere sport is. zwemmen? waterpolo? openluchtzwemmen? baanwielrennen? lopen? welke afstand? ...

Verzekeringen zal in het algemeen wat commercieler zijn, al zal je daar evengoed héél veel jobs in hebben die dat totaal niet zijn. Bij overheid zal het algemeen wat minder stresserend zijn, maar wie in beleidswerk wil werken op een kabinet (mocht een rechtspraktijk daarvoor in aanmerking komen) zal ook héél wat stress hebben.

Maak je ook niet te druk over een optie binnen een richting. Ik heb het hier al vaak gezegd, maar een diploma geeft je carriere een bepaalde startrichting, maar niet veel meer dan dat.

Gegroet, een economist/sociaal assistent met de vorige jobs:

docent informatica
callcenter medewerker
sociaal werker
juridische dienst
business analist
medewerker sociale media
data scientist
vormingsmedewerker
product owner
journalist sportredactie
boekhouder
 
Terug
Bovenaan