Mulan
Well-known member
Ik heb me enkele weken geleden laten helpen:Ben zelf van 150 naar 90 gegaan, wat dus nog een drastischer resultaat geeft. Ik heb anderhalf jaar geleden, na lang twijfelen en piekeren, wel de beslissing gemaakt om dat operatief te laten 'corrigeren', zeer goeie beslissing geweest voor mijn mentaal welzijn. Als je wat meer info wilt, stuur gerust een PM (of als er vraag naar is, wil ik hier ook wel wat uitgebreider over vertellen)
De vergoeding hangt wel af van je plastische chirurg, dus hoe dan ook wel de moeite om er 2 of 3 apart te spreken. Een consultatie kost je niet veel en daar worden ook geen erelonen op betaald. Hij kan je dan een duidelijke kostprijs geven van de hele operatie. Bij mij kwam dat finaal quasi enkel neer op het ereloonsupplement (wat niet min was trouwens), maar hoe dan ook de moeite om op meerdere plaatsen te informeren.
Eerst gaf de plastisch chirurg een goed beeld van het totale kostenplaatje na terugbetaling. Dat bedrag moest ik ook voor de ingreep gestort hebben op de rekening van het ziekenhuis. Dan heb ik een mailtje gestuurd naar het ziekenfonds en moest ik ook een "offerte" doorgeven met de nomenclatuurnummers op. 3 weken later kreeg ik de goedkeuring voor het wegsnijden van de buik en afkeuring van de esthetische supplementen zoals de chirurg had aangegeven.
Ondanks dat ik verzekerd ben voor een 1persoonskamer, zei de chirurg dat ik die zeker niet mocht nemen omdat ze op basis van het esthetische supplement vaak beslissen de extra erelonen niet terug te betalen. En zo geschiedde.

Ik ga hier zeker geen reclame maken voor plastische chirurgie tout court maar als je een stabiel gewicht hebt én lijdt onder de gevolgen van het gewichtsverlies kan het een optie zijn.