Overgewicht, ondergewicht

Ben zelf van 150 naar 90 gegaan, wat dus nog een drastischer resultaat geeft. Ik heb anderhalf jaar geleden, na lang twijfelen en piekeren, wel de beslissing gemaakt om dat operatief te laten 'corrigeren', zeer goeie beslissing geweest voor mijn mentaal welzijn. Als je wat meer info wilt, stuur gerust een PM (of als er vraag naar is, wil ik hier ook wel wat uitgebreider over vertellen)

De vergoeding hangt wel af van je plastische chirurg, dus hoe dan ook wel de moeite om er 2 of 3 apart te spreken. Een consultatie kost je niet veel en daar worden ook geen erelonen op betaald. Hij kan je dan een duidelijke kostprijs geven van de hele operatie. Bij mij kwam dat finaal quasi enkel neer op het ereloonsupplement (wat niet min was trouwens), maar hoe dan ook de moeite om op meerdere plaatsen te informeren.
Ik heb me enkele weken geleden laten helpen:
Eerst gaf de plastisch chirurg een goed beeld van het totale kostenplaatje na terugbetaling. Dat bedrag moest ik ook voor de ingreep gestort hebben op de rekening van het ziekenhuis. Dan heb ik een mailtje gestuurd naar het ziekenfonds en moest ik ook een "offerte" doorgeven met de nomenclatuurnummers op. 3 weken later kreeg ik de goedkeuring voor het wegsnijden van de buik en afkeuring van de esthetische supplementen zoals de chirurg had aangegeven.
Ondanks dat ik verzekerd ben voor een 1persoonskamer, zei de chirurg dat ik die zeker niet mocht nemen omdat ze op basis van het esthetische supplement vaak beslissen de extra erelonen niet terug te betalen. En zo geschiedde. 😊

Ik ga hier zeker geen reclame maken voor plastische chirurgie tout court maar als je een stabiel gewicht hebt én lijdt onder de gevolgen van het gewichtsverlies kan het een optie zijn.

Ik heb me enkele weken geleden laten helpen:
Eerst gaf de plastisch chirurg een goed beeld van het totale kostenplaatje na terugbetaling. Dat bedrag moest ik ook voor de ingreep gestort hebben op de rekening van het ziekenhuis. Dan heb ik een mailtje gestuurd naar het ziekenfonds en moest ik ook een "offerte" doorgeven met de nomenclatuurnummers op. 3 weken later kreeg ik de goedkeuring voor het wegsnijden van de buik en afkeuring van de esthetische supplementen zoals de chirurg had aangegeven.
Ondanks dat ik verzekerd ben voor een 1persoonskamer, zei de chirurg dat ik die zeker niet mocht nemen omdat ze op basis van het esthetische supplement vaak beslissen de extra erelonen niet terug te betalen. En zo geschiedde. 😊

Ik ga hier zeker geen reclame maken voor plastische chirurgie tout court maar als je een stabiel gewicht hebt én lijdt onder de gevolgen van het gewichtsverlies kan het een optie zijn.
Was vergelijkbaar bij mij. Via de hospitalisatieverzekering van het werk had ik ook een 1persoonskamer, maar dit werd mij wel afgeraden vanwege de kans op het afwijzen van deze kost. Bij mij was dat wel in volle corona, dus toen mocht er geen bezoek komen en dan valt een gedeelde kamer wel goed mee natuurlijk.

Veel succes alleszins, moest je nog vragen hebben stuur je maar een PM!

Ik tik nu zo ongeveer de 105 kg aan, komende van 135kg op dikke drie maand maar wat et die huid ?vooral in min lies schaamstreek is dat echt niet fijn.
Heb wel al veel meer zelfvertrouwen maat met ontbloot boven lichaam zie ik me niet direct lopen.
30kg op 3maand? Damn

ik zit hier momenteel rond de 107kg en zou naar de 90kg willen.
Laatste jaren altijd rond de 95kg gewogen maar na depressie verdikt en sja….
Het ontbreekt me gewoon aan zin om er iets aan te doen ook al stoort het me enorm.

Hoop dak hier ooit ook regelmatig kan posten dak op de goeie weg ben zoals u of de anderen 👍🏻

30kg op 3maand? Damn

ik zit hier momenteel rond de 107kg en zou naar de 90kg willen.
Laatste jaren altijd rond de 95kg gewogen maar na depressie verdikt en sja….
Het ontbreekt me gewoon aan zin om er iets aan te doen ook al stoort het me enorm.

Hoop dak hier ooit ook regelmatig kan posten dak op de goeie weg ben zoals u of de anderen 👍🏻
Moet wel toegeven ik was veel bijgekomen na lang gebruik van medrol dik maker tot en met en daar begin dit jaar volledig mee gestopt. Ik eet nu nooit nog iets na avondmaal, chocolade eet ik nie meer en alles met mate.

Deze week ook de zoveelste poging om wat gewicht kwijt te geraken. Brood en pasta mijden, snoepen en frisdrank achterwege laten.. we zullen zien wat het opbrengt. In het weekend zal ik wel een cheaten als ik op bezoek ben enzo. Maar als ik grotendeels dan al kan beperken zal ik tevreden zijn.

Deze week ook de zoveelste poging om wat gewicht kwijt te geraken. Brood en pasta mijden, snoepen en frisdrank achterwege laten.. we zullen zien wat het opbrengt. In het weekend zal ik wel een cheaten als ik op bezoek ben enzo. Maar als ik grotendeels dan al kan beperken zal ik tevreden zijn.
Ik ben hier de laatste rode vodka & Red Bulls aant uit drinken.
Laatste maanden veel teveel energy drinks aant binnenspelen en tis tijd dak ermee stop.

Ook gene suiker meer bij de koffie enzo dus zal paar dagen met hoofdpijn worden…

Ik ben hier de laatste rode vodka & Red Bulls aant uit drinken.
Laatste maanden veel teveel energy drinks aant binnenspelen en tis tijd dak ermee stop.

Ook gene suiker meer bij de koffie enzo dus zal paar dagen met hoofdpijn worden…
Eerste 2 dagen ook hoofdpijn gehad. Nu is het al makkelijker op niet te snoepen s avonds

Brood en pasta mijden

Doe vooral waar je je goed bij voelt en wat werkt voor jou, maar weet dat dit soort zaken echt niet moeten. Brood en pasta kunnen perfect in een eetpatroon passen waarmee je toch gewicht verliest.

Mijn stelregel: pas je voedingsgewoontes aan maar zorg dat die nieuwe gewoontes geen kortstondig dieet vormen maar iets dat op lange termijn houdbaar is.

Doe vooral waar je je goed bij voelt en wat werkt voor jou, maar weet dat dit soort zaken echt niet moeten. Brood en pasta kunnen perfect in een eetpatroon passen waarmee je toch gewicht verliest.

Mijn stelregel: pas je voedingsgewoontes aan maar zorg dat die nieuwe gewoontes geen kortstondig dieet vormen maar iets dat op lange termijn houdbaar is.

Ik ga het mijden wanneer mogelijk maar zal gewoon mee-eten als ze het mij voorschotelen. Vandaar ook de cheatdagen om het vol te houden.

Hier tikte de weegschaal terug 103,8kg aan afgelopen zondag :(
Vorig jaar was ik van 104kg afgevallen tot 92kg, deed pijn om te beseffen dat het voor niets geweest is/was.
Enfin, we beginnen er terug aan ... zou vlotjes moeten gaan als ik terug wat meer werk maak van regelmatig naar de fitness te gaan.

Pasta en brood moet je echt niet mijden, maar eet in mate ik eet nog elke week pasta maar nu met witloof en eenklein beetje saus zonder kaas heerlijk. Ik eet nu elke dag een 300gr aan fruit rode vruchten en watermeloen.
Vorig weekend frieten, lasagne opgegeten maar klein bakje friet en kijk ben nog afgevallen, ik drink enkel water en cola zero, ne gewone cola krijg ik amper na binnen veel te zoet op mijn werk durf ik wel eens een fanta nemen maar eerder om wat suikers binnen te hebben.

Ga men target nu op -100kg leggen tegen 1juli. Weer veel groenten eten borcolli ben ik verslaafd aan koude wortels, bloemkool, wiltloof.
Ga nu wel wat noten toevoegen ge zien ik ook sukkel met een droge huid.. Eens die huid in orde is kan ik sporten wat nu dus niet gaat :(

Ga men target nu op -100kg leggen tegen 1juli. Weer veel groenten eten borcolli ben ik verslaafd aan koude wortels, bloemkool, wiltloof.
Ga nu wel wat noten toevoegen ge zien ik ook sukkel met een droge huid.. Eens die huid in orde is kan ik sporten wat nu dus niet gaat :(

Waarom zou je niet kunnen sporten met een droge huid?

Nu dacht ik dus gezond te doen en 2weken geleden dus volledig gestopt met RedBull en suiker bij de koffie.

Haalt het iets uit? Nee.
Ik dacht dat ik me gewoon al frisser zou voelen maar nog steeds moe en ook nog iets verdikt 🤪🤪.
En tis ni dak het compenseer met iets anders ongezond….

Soit we zullen Gewoon zo voort doen en hopelijk heb ik snel fiets terug zodak beetje kan beginnen sporten 😇

Terug
Bovenaan