Overgewicht, ondergewicht

Het enige waar ik geen begrip voor kan opbrengen is die McDo... Geef mij maar een goeie, echte frituur als ik toch zondig. Maar het is je gegund, je bent niet de enige als ik de wachtrijen aan de lokale McDo's zie, en ik snap het eerlijk gezegd nooit... tenzij ze allemaal een McFlurry gaan halen, dat is het enige dat ik daar de laatste jaren nog gehaald heb. 😋

Eerlijk gezegd, die Wacko Guaco chicken is echt goed (als je het geluk hebt dat ze hem wat deftig maken waar je gaat).
En zo'n petit chicken wrap gaat er hier ook weer in :)

Deze week niks afgevallen maar ook niet zwaarder geworden ( door omstandigheden, twee keer noedels gegeten, garnaal kroketten )
Morgen zalt frituur zijn 😆

Hoe betrouwbaar is zo’n inbody test?
Ik heb een tweetal weken geleden op zo’n weegschaal gestaan en ik vond die resultaten best wel confronterend ☹️
Ik ga wat meer op m’n eten letten. Brood zoveel mogelijk laten, nu het zomer wordt zijn slaatjes een lekker en goed alternatief. Naar aanloop van onze trouw midden augustus, doe ik nu tweemaal per week EMS training, aangevuld met 1 á 2 keer nog iets anders van sport (aquagym, pilates, BBB)
Zo hoop ik nog een vijftal kilo kwijt te raken. Mijn trouwkleed moet toch nog aangepast worden, hoe meer, hoe beter 🙈

Hoe betrouwbaar is zo’n inbody test?
Ik heb een tweetal weken geleden op zo’n weegschaal gestaan en ik vond die resultaten best wel confronterend ☹️
Ik ga wat meer op m’n eten letten. Brood zoveel mogelijk laten, nu het zomer wordt zijn slaatjes een lekker en goed alternatief. Naar aanloop van onze trouw midden augustus, doe ik nu tweemaal per week EMS training, aangevuld met 1 á 2 keer nog iets anders van sport (aquagym, pilates, BBB)
Zo hoop ik nog een vijftal kilo kwijt te raken. Mijn trouwkleed moet toch nog aangepast worden, hoe meer, hoe beter 🙈

Een inbody is niet betrouwbaar, maar wel beter dan de gemiddelde elektronische weegschaal. Als je een deftige lichaamsanalyse wil is een DEXA scan de beste betaalbare optie.

Let op dat je niet in de val loopt van fitnesstrends. Er gaan wat alarmbellen bij mij af... Brood laten staan staat niet gelijk aan afvallen en in slaatjes kunnen zelfs meer calorieën zitten dan in brood. Het is ook niet bewezen dat EMS daadwerkelijk enige meerwaarde heeft dan bijvoorbeeld de andere sporten die je doet en hun claim dat 20 minuten EMS gelijk staat aan uren in de sportschool is gewoon een hoop gezever. Je betaalt vooral veel geld om een fancy strak pak aan te mogen trekken.
Gewoon bewegen en op je voeding letten (calorieën!) zal zeker voldoende zijn om tegen augustus wat kilo's te verliezen.

"150 keer zo efficiënt als andere sporten"

Hier heb ik het echt moeilijk mee. :crazy:

Hoe moet ik dat zelfs interpreteren? Als je op enkele weken in totaal 3 uur EMS hebt gedaan, heb je dan plots het equivalent van 450 uur fietsen of lopen gedaan of wat? Doe maar eens een jaar lang 2 keer per week 20 minuten EMS terwijl ik dagelijks een uurtje sport, en we zullen eens zien wie van ons twee fitter is na een jaar. :unsure:

De grootste tip die ik kan geven, is dit: Om fit en gezond te zijn bestaan geen hacks. Er is geen wonderdieet waarbij je eet wat je wilt en kerngezond wordt, en al zeker niet één waarbij je dat voor de rest van je leven blijft. De grootste hacks zijn plezier halen uit (voldoende) beweging en merken wat gezonde voeding met je lichaam doet.

Laatst bewerkt:
"150 keer zo efficiënt als andere sporten"

Hier heb ik het echt moeilijk mee. :crazy:

Hoe moet ik dat zelfs interpreteren? Als je op enkele weken in totaal 3 uur EMS hebt gedaan, heb je dan plots het equivalent van 450 uur fietsen of lopen gedaan of wat? Doe maar eens een jaar lang 2 keer per week 20 minuten EMS terwijl ik dagelijks een uurtje sport, en we zullen eens zien wie van ons twee fitter is na een jaar. :unsure:

De grootste tip die ik kan geven, is dit: Om fit en gezond te zijn bestaan geen hacks. Er is geen wonderdieet waarbij je eet wat je wilt en kerngezond wordt, en al zeker niet één waarbij je dat voor de rest van je leven blijft. De grootste hacks zijn plezier halen uit (voldoende) beweging en merken wat gezonde voeding met je lichaam doet.
Weinig sectoren waar men elke X keer eens komt zeggen dat ze het warm water opnieuw hebben uitgevonden, als de hele fitness/dieetsector.

Zoals je zegt is het al lang geweten wat nodig is, maar toch blijft men dan allerlei zaken verkopen als "wat echt echt goed werkt".

Misschien nu nog veel, maar toch al een héél pak minder, aan het tempo waaraan jij bezig bent haal je die 85 kg op termijn dus ook wel, no worries.

Het enige waar ik geen begrip voor kan opbrengen is die McDo... Geef mij maar een goeie, echte frituur als ik toch zondig. Maar het is je gegund, je bent niet de enige als ik de wachtrijen aan de lokale McDo's zie, en ik snap het eerlijk gezegd nooit... tenzij ze allemaal een McFlurry gaan halen, dat is het enige dat ik daar de laatste jaren nog gehaald heb. 😋
ik ga eigenlijk liever naar de McDo dan de plaatselijke frituren 😅

Mijn plaatselijke frituur is overgenomen door chinezen 😆 kwaliteit is echt minder sindsdien. Gisteren mijn vrouw en dochter moede geen mc donald hebben zeg nee merci.
Ben dus wel verzot op pasta de laatste tijd vb met witloof en een lichte saus, en watermeloen :love:

ik ga eigenlijk liever naar de McDo dan de plaatselijke frituren 😅

Je gaat me niet wijsmaken dat in héél Oudenaarde niet minstens 2 frituren liggen die betere frietjes maken dan de rotzooi die de McDonald's serveert. Maar goed, tot ik terug <81 kg zit is het hier even geen frietjes meer.

Die frieten van mc donald kan je dat nog frieten noemen ?
Ik vind de MC Do friet eigenlijk ook een pak beter dan de frituurfriet. Maar dat is persoonlijke smaak. Friet van de frituur eet ik niet graag, tenzij met van die warme currysaus. Een Giantmenu van de Quick is trouwens mijn favoriete fastfood.

Los van bovenstaande, is het hier terug stilstand en dat is prima.

Fysiek gaat het al een drietal weken slechter, wat mentaal OOK een invloed heeft. Ik merk echt een grotere "nood" aan snacks en geef hier ook aan toe, maar als voorwaarde voor mezelf moet ik het compenseren met gezonde voeding.
Vroeger zou ik enkel snacken en denken "ik heb al genoeg ckal binnen aan rommel dus ik ga niet meer koken", nu is het eerder "en nu ga ik bewust aandacht besteden aan een maaltijd vol gezonde eiwitten, vezels,..."

Fitnessen is ook niet aangeraden nu, maar ik wandel elke dag en "forceer" me om toch aan mijn stappen te komen zoals wanneer het fysiek wel goed met me gaat.

Dus al bij al is een stabiele weegschaal een mooi resultaat nu. 😁

Wat moet ik mij eigen voorstellen bij: "ik voel dat het begint te werken" ?
Voel je daar echt fysiek iets van dan ?

Terug
Bovenaan