Als iemand tips wil om af te vallen.
Ik ben bewust bijgekomen van 83 kg tem 95 kg en ook al 2x afgevallen van 95 kg naar 80-85 kg.
Wat ik al jaren doe is de meeste dagen mijn eten afwegen met een keukenweegschaal, alles bijhouden in myfitnesspal, bv. 100 gram spaghetti = 360 calorieen.
Duurt 5 seconden om af te wegen. Letterlijk alles, zelfs olijfolie, alleen groenten tel ik niet mee.
Nu eet ik 1800-2000 calorieën per dag waarvan zeker 180 gram eiwitten, rest vetten en koolhydraten, doe aan krachttraining 4x per week én ik zorg dat ik minstens 10k stappen doe per dag.
Trust me, als je dat doet als man en 3 maanden volhoudt ben je zeker 10 kg kwijt. (tenzij je al graatmager bent)
En als je niet snel genoeg meer afvalt, minder eten gewoon...
Maar als je niet bijhoudt wat je eet ga je nooit weten of je 2000 calorieen eet of 3000.
Lijkt extreem maar is eerder een gewoonte en kost bijna geen moeite.
Ik zeg ook niet dat je altijd zo moet leven maar als je dit bv. 5 dagen op een week kan doen, sta je al veel verder dan in het begin.
En niet elke dag jezelf wegen op de weegschaal, dit kan enorm fluctueren naar gelang hoeveel koolhydraten je binnenhebt.
Eenmaal per week, steeds dezelfde dag, smorgens, na het plassen en op lege maag.
Want 1 gram koolhydraat houdt 4 gram vocht vast dus als je 250 gram koolhydraten op een dag eet kan je gewicht al 1 kg fluctueren vanwege het water dat je lichaam vasthoudt.