Overgewicht, ondergewicht

Dat blijft niet zo. Toch mee opletten hoor. 600kcal is 4 sneetjes brood, 2 schelletjes kippewit, een appel en een tas soep.

Dat is absoluut veel te weinig voor een volwassen man. Probeer best om een eetpatroon op te bouwen dat je op lange termijn kan volhouden.

Maar wel al mooi resultaat he!
Idd, op het moment zelf denk je dit is geen probleem maar ik ben ook te snel afgevallen op korte tijd en heb daar toch een eetstoornis aan overgehouden, binge eating gevolgd door meerdere dagen vasten.

Iemand ervaring met E-fit ?
Doet mij denken aan die Tommy Teleshop reclames waarbij modellen zo’n buikspierapparaatje aanhebben dat schokjes geeft terwijl zij hun lichaam met alles behalve dat spel hebben opgebouwd.

Heb de website eens bekeken en alle uitleg is nogal vaag vind ik. Lijkt me ook dat je hier niet het mentale voordel hebt dat een half uurtje uitlopen of met gewichten heffen u geeft. Lijkt me vooral gericht op luie mensen met te veel geld naar mijn mening.

Om efkes een onnozel Engelse zinnetje te geven maar dat o-zo waar is: If you want results, put in the work.

Doet mij denken aan die Tommy Teleshop reclames waarbij modellen zo’n buikspierapparaatje aanhebben dat schokjes geeft terwijl zij hun lichaam met alles behalve dat spel hebben opgebouwd.

Heb de website eens bekeken en alle uitleg is nogal vaag vind ik. Lijkt me ook dat je hier niet het mentale voordel hebt dat een half uurtje uitlopen of met gewichten heffen u geeft. Lijkt me vooral gericht op luie mensen met te veel geld naar mijn mening.

Om efkes een onnozel Engelse zinnetje te geven maar dat o-zo waar is: If you want results, put in the work.
Ik kijk er ook nog wel een beetje sceptisch tegen op hoor
Lijkt mij ook veel praatjes

Nu het is zoals ik ook al in het powertraining topic zei. Ze doet wel al BBB en gaat 3x per week lopen dus daar haalt ze wel voldoening uit (het lopen dan toch, de BBB is iets anders) uiteindelijk. Maar met lopen traint ge eigenlijk enkel uw conditie en uw benen

Vandaag onder de 110kg afgeklokt, dat is dus 22kg sinds begin februari, min doel is 75-80 kg dat moet echt te doen zijn denk ik. Mijn BMI is nu 35 ik weet dat je daar niet moet op afgaan maar is toch een indicator.
Nu ik ook weer in werk stramien zit kan het niet anders dan nog beter gaan.
Juist nog wat kijken of ik wat fitness kan combineren met ploegwerk en gezin.

Als iemand tips wil om af te vallen.
Ik ben bewust bijgekomen van 83 kg tem 95 kg en ook al 2x afgevallen van 95 kg naar 80-85 kg.

Wat ik al jaren doe is de meeste dagen mijn eten afwegen met een keukenweegschaal, alles bijhouden in myfitnesspal, bv. 100 gram spaghetti = 360 calorieen.
Duurt 5 seconden om af te wegen. Letterlijk alles, zelfs olijfolie, alleen groenten tel ik niet mee.

Nu eet ik 1800-2000 calorieën per dag waarvan zeker 180 gram eiwitten, rest vetten en koolhydraten, doe aan krachttraining 4x per week én ik zorg dat ik minstens 10k stappen doe per dag.

Trust me, als je dat doet als man en 3 maanden volhoudt ben je zeker 10 kg kwijt. (tenzij je al graatmager bent)
En als je niet snel genoeg meer afvalt, minder eten gewoon...

Maar als je niet bijhoudt wat je eet ga je nooit weten of je 2000 calorieen eet of 3000.
Lijkt extreem maar is eerder een gewoonte en kost bijna geen moeite.

Ik zeg ook niet dat je altijd zo moet leven maar als je dit bv. 5 dagen op een week kan doen, sta je al veel verder dan in het begin.

En niet elke dag jezelf wegen op de weegschaal, dit kan enorm fluctueren naar gelang hoeveel koolhydraten je binnenhebt.
Eenmaal per week, steeds dezelfde dag, smorgens, na het plassen en op lege maag.
Want 1 gram koolhydraat houdt 4 gram vocht vast dus als je 250 gram koolhydraten op een dag eet kan je gewicht al 1 kg fluctueren vanwege het water dat je lichaam vasthoudt.

Als iemand tips wil om af te vallen.
Ik ben bewust bijgekomen van 83 kg tem 95 kg en ook al 2x afgevallen van 95 kg naar 80-85 kg.

Wat ik al jaren doe is de meeste dagen mijn eten afwegen met een keukenweegschaal, alles bijhouden in myfitnesspal, bv. 100 gram spaghetti = 360 calorieen.
Duurt 5 seconden om af te wegen. Letterlijk alles, zelfs olijfolie, alleen groenten tel ik niet mee.

Nu eet ik 1800-2000 calorieën per dag waarvan zeker 180 gram eiwitten, rest vetten en koolhydraten, doe aan krachttraining 4x per week én ik zorg dat ik minstens 10k stappen doe per dag.

Trust me, als je dat doet als man en 3 maanden volhoudt ben je zeker 10 kg kwijt. (tenzij je al graatmager bent)
En als je niet snel genoeg meer afvalt, minder eten gewoon...

Maar als je niet bijhoudt wat je eet ga je nooit weten of je 2000 calorieen eet of 3000.
Lijkt extreem maar is eerder een gewoonte en kost bijna geen moeite.

Ik zeg ook niet dat je altijd zo moet leven maar als je dit bv. 5 dagen op een week kan doen, sta je al veel verder dan in het begin.

En niet elke dag jezelf wegen op de weegschaal, dit kan enorm fluctueren naar gelang hoeveel koolhydraten je binnenhebt.
Eenmaal per week, steeds dezelfde dag, smorgens, na het plassen en op lege maag.
Want 1 gram koolhydraat houdt 4 gram vocht vast dus als je 250 gram koolhydraten op een dag eet kan je gewicht al 1 kg fluctueren vanwege het water dat je lichaam vasthoudt.

Waar haal jij die hoeveelheid proteinen uit?

Ik zie de logica hier niet in. Eenmaal per week op dezelfde dag: je zegt zelf dat het van dag op dag enorm kan fluctueren, dus als je net op je weegdag een grote opwaartse fluctuering hebt, dan kan dit een vertekend beeld geven van waar je echt staat en zelfs (tijdelijk) ontmoedigen. Zeker als de week ervoor een neerwaartse fluctuering was :)

Ik ben fan van dagelijks wegen en een lopend gemiddelde van 7 dagen bijhouden. Dan weet je echt goed waar je staat en vlak je de fluctuaties uit (zowel opwaarts als neerwaarts).

Voor de rest akkoord hoor. Myfitnesspal, afwegen en tellen. Weinig moeite en gegarandeerd resultaat.

Laatst bewerkt:

Als ik dat 3 maand doe, lig ik in de kliniek. ik kom met een actieve levensstijl echt niet toe met 1800-2000 kcal; laat staan met cal.
Ik val met een dieet van 2500 kcal minstens 10 kg af op 3 maand tijd...

Kan je trouwens niet best zoveel mogelijk koolhydraten schrappen als je wilt afvallen ?
Niet persé hoor, minder koolhydraten eten geeft je de illusie op de weegschaal dat je afvalt omdat uw lichaam dan minder water vasthoudt.
Veel mensen dat juist een dieet starten en dan opscheppen na een week 'omg ik ben al 3 kg afgevallen!', meestal is dit gewoon vocht/water omdat als je plots low carb gaat houdt je lichaam veel minder vocht vast. Vet verliezen duurt meestal langer, pakt dat 0.5 kg dan vet is van die 3 kg.

Of je nu mcdonalds, snoep, chocolade, vegan, paleo, keto of whatever dieet hebt, uiteindelijk draait het toch om minder calorieën binnen te nemen dan dat je verbruikt dus dan maakt niet uit of het koolhydraten, vetten of eiwitten zijn.

Nu, voor mij persoonlijk, is low carb het beste omdat ik mijn eiwitinname hoog moet houden omdat ik aan krachttraining doe, ook zijn gezonde vetten belangrijk voor uw hormonen op peil te houden. Veel eiwitten geeft mij ook een betere verzadiging, van koolhydraten kan ik meestal blijven eten :)

Als ik dat 3 maand doe, lig ik in de kliniek. ik kom met een actieve levensstijl echt niet toe met 1800-2000 kcal; laat staan met cal.
Ik val met een dieet van 2500 kcal minstens 10 kg af op 3 maand tijd...
Ja, ik heb altijd al moeite gehad met afvallen, bijkomen daarentegen heb ik niet zoveel calorieën voor nodig, lol. Ja hangt er uiteraard van af hoeveel je beweegt.

Gewoon wat krachttraining verbruikt niet zo veel als meermaals per week gaan wielrennen ofzo

Nu, voor mij persoonlijk, is low carb het beste omdat ik mijn eiwitinname hoog moet houden omdat ik aan krachttraining doe, ook zijn gezonde vetten belangrijk voor uw hormonen op peil te houden. Veel eiwitten geeft mij ook een betere verzadiging, van koolhydraten kan ik meestal blijven eten :)
De logica ontsnapt mij. Ge hebt toch net uw carbs nodig als ge aan krachttraining doet? (Waarbij ik niet wil beweren dat ge niet aan krachttraining kunt doen op een low-carb diet maar ge zegt 'omdat')

2 weken griep gehad, 2 weken bronchitis nu dus 0 uren in de fitness in maart en ipv 10.000 stappen/dag 4-5000.
Weegschaal is nog mild, 1kg bij deze maand.

De logica ontsnapt mij. Ge hebt toch net uw carbs nodig als ge aan krachttraining doet? (Waarbij ik niet wil beweren dat ge niet aan krachttraining kunt doen op een low-carb diet maar ge zegt 'omdat')
Ja maar als je wilt afvallen moet je natuurlijk iets opofferen om je calorie inname te verminderen. Dus om af te vallen eet ik minder koolhydraten maar blijft de rest min of meer hetzelfde.

2 weken griep gehad, 2 weken bronchitis nu dus 0 uren in de fitness in maart en ipv 10.000 stappen/dag 4-5000.
Weegschaal is nog mild, 1kg bij deze maand.
Terug 1kg af! Alez, status quo met februari dus.
Nog steeds niet actief aan het sporten want nog steeds niet gezond, maar wel aan +-8000 stappen per dag terug.

Vandaag 108.8 kg :clap: komende van 134kg al zeg ik het zelf vrij straf ( dat medicatie zo ne boosdoener kan zijn )

Ik eet nu ook veel minder s'morgens wat fruit aardbei of iets anders klein, s' middags 1 sandwish en s' avond op mijn werk er twee ( sandwish ) en met de vroege klein stuk vlees en altijd groenten.
Zelden nog na 20u iets eten zelf na de late gewoon effe tv en gaan slapen.

er is geen gouden formule, ik eet nog steeds alles maar met mate enkel naar groenten kijk ik niet kwa portie

Hier vorig jaar tram 4 opgestapt. Altijd sportief geweest (voetballen en fitnessen), maar door omstandigheden (zwakke excuses I know) zoals verbouwen, kinderen, stress etc toch een buikje aan het krijgen.
En het is gewoon mijn eigen fout: overdag kan ik me meestal nog wel "gedragen", maar ik merk dat ik vooral 's avonds vreetbuien krijg.
Ik weeg nu ongeveer 80kg en slechts 1m70; dus wel te veel voor een klein manneke als ik. Moet wel zeggen dat ik al 15 jaar krachttraining doe, dus hangt toch nog iets van spieren aan :)

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Diëtist zoeken? Want heb gevoel dat ik stok achter de deur nodig heb. En ook eens iemand die mij wat deftig voedingsadvies geeft, want ik heb gewoon geen goed eetpatroon.

Terug
Bovenaan