Nog een laatste keer ivm die 20min...

Het is niet de bedoeling om met een timer te eten. Zoals sommigen op de site zeggen is het verstandig om ook na te denken voor je eet.
Ik ben huishoudhulp en merk vaak dit op:
Mensen staan op, vlug wassen...vlug een tas sterke koffie..wat spullen verzamelen..en koeken of dergelijke om in de auto iets te knabbelen .
Nu de vergelijking met hoe het ook kan..:
Ik sta minimum 1 u vooraleer ik vertrek naar het werk op...soms iets meer.
De ontbijttafel staat reeds klaar de avond voordien. Het koffiezetapparaat staat ook klaar.
Ik sta op drink een glas water, activeer de koffiezet, geef de hond eten (maatbeker staat ook klaar de avond voordien)
Daarna enkele minuten core stability, rekken en paar push-ups...en wassen.
Vervolgens de hond buiten laten en de boterhammen om mee te nemen en s'morgens te eten klaarmaken. Tijd zat om op het gemak te eten , zonder haasten.
M'n tas met de rest van m'n spullen staat ook reeds klaar de avond voordien. Meestal zitten er 2 stukken fruit in, een zakje notenmengeling en/of rozijnen .
Af en toe kook ik 6 eieren, om dan iedere werkdag ook een gekookt ei mee te nemen.
Een doosje aperitieftomaatjes neem ik ook vaak mee.
Ik pauzeer als ik eet, maar zorg dat ik aan m'n effectieve werkuren kom. S'middags stop ik 20 min tot 30 min. om te eten en even te ontspannen.
Iedere dag neem ik ook een fles 1,5 liter water mee, die op is op het einde van de werkdag.
Bijna iedere avond wordt vers gekookt met oa veel groenten (veel zelfkweek).
Om het nu eens korter te zeggen

..
Met een beetje voorbereiding kan je jezelf helpen om rustiger te eten, wellicht iets meer tijd te hebben om na te denken over wat je zal eten en zo hopelijk ook gezondere keuzes zal maken.
Mensen die snel eten op schrokken worden vaker gelinkt aan zwaarlijvigheid .
En neen, ik ga nu niet terug een stapel referenties uit boeken opsommen.
Ik ben m'n eigen labrat, als ik iets interessants lees probeer ik het vaak zelf uit. En merk zelf of het voor mij wel of niet werkt.
Iedereen maakt voor zichzelf uit om iets wel of niet te proberen. Wat voor mij goed werkt kan voor iemand anders tegenvallen.
Zie m'n posts dus niet noodzakelijk als advies, maar als gewoon misschien es een andere manier van doen . Er kunnen altijd aspecten zijn die net heel gezond zijn of die vanuit wetenschappelijk standpunt niet 100% optimaal zijn. Meestal weegt de gezonde kant wel door.
Maar ik ken eerlijk gezegd niemand die iedere dag 100% optimaal eet/drinkt/beweegt...
Leg jezelf dus niet teveel druk op
En als je medisch verantwoord advies wil, kan je misschien toch es een boek proberen?
(Bijhouden wat je gelezen hebt kan ook helpen om jezelf te verduidelijken als je iets op de site post

)
Tot zover de laatste lezing over de beruchte '20min'