Allez kenneke, als er iemand in dit topic al jarenlang keer op keer veel en goed advies heeft gekregen dan ben jij het wel.Ik ga hier stoppen met posten de meeste trekken het toch in het belachelijke.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Allez kenneke, als er iemand in dit topic al jarenlang keer op keer veel en goed advies heeft gekregen dan ben jij het wel.Ik ga hier stoppen met posten de meeste trekken het toch in het belachelijke.
Dat is waar zo ben ik ook 45 kg kwijt, maar volgens jullie sla ik alles in de wind.Allez kenneke, als er iemand in dit topic al jarenlang keer op keer veel en goed advies heeft gekregen dan ben jij het wel.

Ja wellicht wel is veel vocht dat ik verloren heb.En volgende week die 2 er weer bij
Tis er al weer bij ze lolJa wellicht wel is veel vocht dat ik verloren heb.
Eerste week ff lastig maar nu loopt de wekker af en spring ik de hometrainer alweer op zonder treuzelen
Ben 2 weken bewust niet in een supermarkt geweest. Zaterdag ga ik inkopen doen en zien of ik de 'ongezonde voeding' kan voorbij lopen 
Hier ook problemen met gewrichten en spieren. Ik heb een hond die nu 2j is, ik wandel daar dagelijks 5 tot 7km mee (1.5-2u) en dat heeft bij mij geen enkel effect op de weegschaal. Ook ga ik 6-8x per maand naar de fitness (cardio + de toestellen om spieren te verstevigen) en ook dat maakt geen verschil. Ik zou mezelf nu kunnen wijsmaken dat spieren meer wegen dan vet... Of dat het door de leeftijd komt waardoor mijn metabolisme trager wordt of whatever, maar het is wat het is. Ik zie het vooral als "onderhoud" nu. Ik hoop dat ik op deze manier de fysieke problemen wat onder controle kan houden/stabiel kan blijven. Afvallen zou natuurlijk fijn zijn, maar daarvoor zou ik vooral naar mijn voeding moeten kijken.Iemand hier ervaring met afvallen met uitsluitend wandelen? In heb een slechte rug en gewrichten, en kan ook niet veel/lang fietsen enz.
Mijn idee was (bijna) dagelijks in de ochtend een uurtje/5km te wandelen.
Wandelen is gezond maar echt veel kcal ga je er niet mee verbranden (tenzij je misschien aan een stevig tempo bergop stapt). Maar sowieso, in elk geval, is het effect van voeding (een tekort aan kcal) groter dan sporten: je moet al serieus sporten om een of andere kleine snack te "verbranden".Iemand hier ervaring met afvallen met uitsluitend wandelen? In heb een slechte rug en gewrichten, en kan ook niet veel/lang fietsen enz.
vanwaar kom je?Iemand hier ervaring met afvallen met uitsluitend wandelen? In heb een slechte rug en gewrichten, en kan ook niet veel/lang fietsen enz.
Iemand hier ervaring met afvallen met uitsluitend wandelen? In heb een slechte rug en gewrichten, en kan ook niet veel/lang fietsen enz.
ik ben op deze manier 20kg kwijt geraakt. Ik kon ook amper iets anders door gewrichtsproblemen. Helaas kan ik nu dat zelf niet meer omdat ik met een voet blessure zit en mogelijk voor een lange periode
. Dus voorlopig is het hier enkel recreatief zwemmen wat ik 1 a 2 keer per week doe. Akkoord dat beweging en aanpassing van je eetpatroon hand in hand moet gaan.vanwaar kom je?
Als je nu kampt met een hoog overgewicht, kan wandelen zeker een verschil maken
Is het overgewicht eerder miniem dan zal dit minder zijn.
Beweging best altijd in combinatie met een aanpassing in uw eetpatroon.
Belangrijk ivm beweging ga je moeten onderzoeken waar je lichaam de energie haalt om de inspanning te kunnen doen. Voor vetverbranding wilt dit meestal zeggen dat je aan een lage hartslag een langdurige inspanning gaat doen. Wandelen aan een stevig tempo is meestal een goed voorbeeld hiervan. Ga je voor een zwaardere activiteit ga je wel meer calorieën verbranden, maar komt de energiebron niet van vet, maar van je spieren (koolhydraten) waardoor je en geen vet verbrand en je lichaam om zeep helpt (overbelasting, spierscheuren enz,...)
ik ga af op wat ze destijds tegen mij hebben verteld bij Adlon (https://www.adlon.be/)Akkoord dat beweging en aanpassing van je eetpatroon hand in hand moet gaan.
Maar het laatste deel van je post is niet correct. Uw lichaam zal altijd een combinatie van koolhydraten en vet gebruiken als energie. Zeggen dat je door in een bepaalde hartslagzone te zitten enkel vet verbrandt en geen koolhydraten is hetzelfde als zeggen dat buikspieroefeningen goed zijn om buikvet te gebruiken.
Rond 70% van je hartslag is het inderdaad wel zo dat het percentageverschil tussen vet en koolhydraten iets meer in het voordeel van vet is maar al bij al ook maar overroepen. Uiteindelijk ga je bij zware fysieke inspanning zowel tijdens als na de inspanning meer energie verbruiken.
Wandelen is absoluut een goede manier om vet te verliezen. Maar ik zou zoveel mogelijk hoogtemeters ook proberen maken (de mijn terhil in Beringen bv, of een goedkope loopband die ook incline kan). Dat is ook een stuk makkelijker om je hartslag hoger te krijgen dan op een platte ondergrond wandelen.
Uiteindelijk is er maar 1 absolute waarheid als het op afvallen komt -> het aantal kcal dat je eet moet lager zijn dat het aantal dat je verbruikt
Ik denk dat de opmerking hierover gaat:ik ga af op wat ze destijds tegen mij hebben verteld bij Adlon (https://www.adlon.be/)
Maar akkoord dat ik wat meer nuance mocht brengen en het niet zo zwart/wit moet voorstellen.
Belangrijk ivm beweging ga je moeten onderzoeken waar je lichaam de energie haalt om de inspanning te kunnen doen. Voor vetverbranding wilt dit meestal zeggen dat je aan een lage hartslag een langdurige inspanning gaat doen. Wandelen aan een stevig tempo is meestal een goed voorbeeld hiervan. Ga je voor een zwaardere activiteit ga je wel meer calorieën verbranden, maar komt de energiebron niet van vet, maar van je spieren (koolhydraten) waardoor je en geen vet verbrand en je lichaam om zeep helpt (overbelasting, spierscheuren enz,...)
Welja, maar wat gebeurt er dan na de inspanning om dat glycogeen terug aan te vullen? Thermodynamisch moet de energie ergens vandaan komen.Aan hogere intensiteit zal je meer relatief meer suikers/KH dan vet verbranden en het merendeel daarvan komt uit de voorraad glycogeen in het lichaam.
Deeltje van beschikbare glycogeen zit opgeslaan in de lever maar grootste deel glycogeen zit gestockeerd in de spieren en wordt dus vanuit daar gemobiliseerd om energie te halen om een inspanning te kunnen doen.
Zonder energie inname in de vorm van KH blijft de glycogeen voorraad in de spier gedepleteerd na inspanning.Welja, maar wat gebeurt er dan na de inspanning om dat glycogeen terug aan te vullen? Thermodynamisch moet de energie ergens vandaan komen.