Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke app gebruiken jullie om je voeding in te geven ?
Liefst niet betalend.
Btw sinds ze diabetes (ze moet nog geen insuline in spuiten ) vastgesteld hebben bij mijn vrouw blijft die vermageren, ze at vroeger al niet veel en nu nog minder.Denk dat ze bijna aan haar gewicht zit van 22 jaar geleden sinds we samen zijn.
Als je geen eetlust hebt als je reeds 2600Kcal per dag eet is het niet zo simpel om meer te eten....Daar zegt ge het. In periodes waarin ik >1u/dag aan (duur)sport doe (+ een uur per dag wandel), kom ik zelfs niet bij als ik richting 4000kcal/dag ga. 2600kcal is voor een (actieve) man toch niet veel? Dat eet ik nu ongeveer omdat ik terug wat gewicht wil verliezen. (wel 1m92, 86kg, met 6 dagen per week +/- 1u sporten)
Om 100 kilo te benchen als je nog geen 70 kg weegt is dat wellicht wel een probleem....Oké, dan heb ik de situatie verkeerd begrepen. Voel je je ooit slap of heb je tekorten? Als dat niet het geval is, is meer eten ook niet per se nodig, want dan werkt je hongevergevoel gewoon correct en daar mag je enkel blij om zijn.
Mits voldoende training doenbaarOm 100 kilo te benchen als je nog geen 70 kg weegt is dat wellicht wel een probleem....
Ik gebruik fatsecret. Gratis zonder reclame.Welke app gebruiken jullie om je voeding in te geven ?
Liefst niet betalend.
Btw sinds ze diabetes (ze moet nog geen insuline in spuiten ) vastgesteld hebben bij mijn vrouw blijft die vermageren, ze at vroeger al niet veel en nu nog minder.Denk dat ze bijna aan haar gewicht zit van 22 jaar geleden sinds we samen zijn.
Als je geen eetlust hebt als je reeds 2600Kcal per dag eet is het niet zo simpel om meer te eten....
Niet elke voedingsmiddel heeft dezelfde invloed op eetlust. Maar bijkomen is ook niet hetzelfde als 100 kg bankdrukken aan 70 kg lijkt me, wat mits standaard aanleg voor kracht en voldoende eiwit in je dieet echt wel gewoon een kwestie is van consequent trainen.Om 100 kilo te benchen als je nog geen 70 kg weegt is dat wellicht wel een probleem....

misschien best beginnen te tracken wat je nu eet en van daaruit vertrekken.Allez, ik post hier nog eens in lange tijd.
Niet over ondergewicht en niet over overgewicht.
Situatie momenteel:
man
37 jaar
183cm groot
gewicht 76,1kg
buikomtrek 94cm
vetpercentage 24,6%
Het ding is dat tot mijn +-30 jaar een hevige sporter was.
Cardio, uithouding, weerstand - ik deed het allemaal.
Op mijn sportiefste woog ik 69,5kg met een gezond vetpercentage van onder de 15%
Door de liefde, vaderschap, gebrek aan tijd, verlies van zelfdiscipline en de leeftijd is er momenteel ongeveer elk jaar 1kg extra blijven plakken.
Er is waarschijnlijk ook spiermassa verloren gegaan waardoor ik nu op het bovenstaande vetpercentage en buikomtrek uitkom.
Ik ben nooit gelukkig geweest met mijn lichaam en heb zonder twijfel al bijna levenslang een vorm van morfodysforie - ik ben er nooit blij mee geweest.
Nu alles ingezakt raakt, papperiger en corpulenter wordt qua uitzicht wil ik actie ondernemen. Het lijkt in mijn eigen gedachten nu of nooit.
Om te beginnen zou ik graag terug onder de 20% lichaamsvet gaan om te eindigen op een gezonde 17% wat mij haalbaar lijkt mits de nodige inspanning en discipline.
Qua ontevredenheid over mijn eigen lichaam: ik zou mijn lichaam van 7 jaar geleden nu als een droomlichaam bekijken.
Nu is het echter zo dat ik met een specifiek doel in gedachten de nodige kennis ontbreek om een doordacht eet- en trainingsschema op te stellen.
De informatie die ik zelf al verzameld heb qua voeding (minimuminnames, welke voedingselementen en hoeveel, enz.) zijn mij nog niet heel duidelijk.
Is er hier op het forum een barmhartige samaritaan die mij (eventueel op het forum zelf) voor wat praktisch advies in de juiste richting kan duwen?
Dank bij voorbaat iedereen en wijs er mij maar op indien ik dit op de verkeerde plaats post.
Nog nooit zoiets intiem op dit forum gedeeld.![]()

en -8kg sinds september.Snap het niet goed, je bent 183cm en een gewicht van 76kg, lijkt mij toch normaal? Hoe kan dan alles papperig, ingezakt en corpulent uitzien?Allez, ik post hier nog eens in lange tijd.
Niet over ondergewicht en niet over overgewicht.
Situatie momenteel:
man
37 jaar
183cm groot
gewicht 76,1kg
buikomtrek 94cm
vetpercentage 24,6%
Het ding is dat tot mijn +-30 jaar een hevige sporter was.
Cardio, uithouding, weerstand - ik deed het allemaal.
Op mijn sportiefste woog ik 69,5kg met een gezond vetpercentage van onder de 15%
Door de liefde, vaderschap, gebrek aan tijd, verlies van zelfdiscipline en de leeftijd is er momenteel ongeveer elk jaar 1kg extra blijven plakken.
Er is waarschijnlijk ook spiermassa verloren gegaan waardoor ik nu op het bovenstaande vetpercentage en buikomtrek uitkom.
Ik ben nooit gelukkig geweest met mijn lichaam en heb zonder twijfel al bijna levenslang een vorm van morfodysforie - ik ben er nooit blij mee geweest.
Nu alles ingezakt raakt, papperiger en corpulenter wordt qua uitzicht wil ik actie ondernemen. Het lijkt in mijn eigen gedachten nu of nooit.
Om te beginnen zou ik graag terug onder de 20% lichaamsvet gaan om te eindigen op een gezonde 17% wat mij haalbaar lijkt mits de nodige inspanning en discipline.
Qua ontevredenheid over mijn eigen lichaam: ik zou mijn lichaam van 7 jaar geleden nu als een droomlichaam bekijken.
Nu is het echter zo dat ik met een specifiek doel in gedachten de nodige kennis ontbreek om een doordacht eet- en trainingsschema op te stellen.
De informatie die ik zelf al verzameld heb qua voeding (minimuminnames, welke voedingselementen en hoeveel, enz.) zijn mij nog niet heel duidelijk.
Is er hier op het forum een barmhartige samaritaan die mij (eventueel op het forum zelf) voor wat praktisch advies in de juiste richting kan duwen?
Dank bij voorbaat iedereen en wijs er mij maar op indien ik dit op de verkeerde plaats post.
Nog nooit zoiets intiem op dit forum gedeeld.![]()

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet gezond nee, of toch niet al die zaken samen. Misschien om zo snel mogelijk wat bij te komen, maar of dat nu ooit een goed idee is?Mijn vriendin probeert sinds enkele maanden terug bij te komen. Sinds koeken en snoep gebannen zijn is ze een beetje afgevallen, niks erg. Ook al langs de dokter geweest, niets mis. Maar ze gaat nu naar een dietist en het advies van die dietist is:
-meer hartig beleg eten (kaas, vlezen, filet américain, paté,...),
-meer hartig koken: vol-au-vent, pensen met appelmoes, vleesbrood, kaasfondue,...
Tegelijk raadt de dietist af om bv vers fruit te eten, maar over te schakelen op gedroogd fruit. Mijd gewoon rauwkost, maar verrijk het met mayonaise. Kies voor minder vezelrijke producten als volkoren brood en kies voor wit brood.
etc. etc.
Ik kan niet geloven dat dit de manier is om (gezond) bij te komen? Gewoon méér eten is sowieso lastig, want ze eet eigenlijk gewoon al veel, maar dat zijn dan typisch vezelrijke zaken waardoor je snel vol zit, maar toch. Of ben ik nu echt zo van het padje met hoe ik denk hoe het idealiter zou moeten lopen?![]()
Ik ben ook geen voedingsdeskundige maar dit lijkt mij nogal bij de haren getrokken.Mijn vriendin probeert sinds enkele maanden terug bij te komen. Sinds koeken en snoep gebannen zijn is ze een beetje afgevallen, niks erg. Ook al langs de dokter geweest, niets mis. Maar ze gaat nu naar een dietist en het advies van die dietist is:
-meer hartig beleg eten (kaas, vlezen, filet américain, paté,...),
-meer hartig koken: vol-au-vent, pensen met appelmoes, vleesbrood, kaasfondue,...
Tegelijk raadt de dietist af om bv vers fruit te eten, maar over te schakelen op gedroogd fruit. Mijd gewoon rauwkost, maar verrijk het met mayonaise. Kies voor minder vezelrijke producten als volkoren brood en kies voor wit brood.
etc. etc.
Ik kan niet geloven dat dit de manier is om (gezond) bij te komen? Gewoon méér eten is sowieso lastig, want ze eet eigenlijk gewoon al veel, maar dat zijn dan typisch vezelrijke zaken waardoor je snel vol zit, maar toch. Of ben ik nu echt zo van het padje met hoe ik denk hoe het idealiter zou moeten lopen?![]()
Proficiat. Positief puntje, je hebt eindelijk een reden om bretellen te kopen. Fancy Shmancy.Onder de 90 kg gedoken, blij dat ik dat cijfer 9 kwijt ben. En eigenlijk vrij makkelijk gewoon veel suiker gemeden in combinatie met wat lichte beweging. Hoop toch naar de 80kg te gaan tegen eind dit jaar. Negatief puntje al mijn broeken vallen af lol
.
(dan kan ik beetje suf liggen gamen in de zetel )
.