Overgewicht, ondergewicht

Is niet de bedoeling om daar mee verder te doen (wel met dat suiker) tis gewoon de eerste week de bedoeling is om kracht training te doen en net onder kcal te kort te eten. Ik ben gewoon een heel moeilijke eeter rouwe groenten krijg ik niet binnen bv
Wie eet er nu wel graag rouwe groenten?

Buiten eens een wortel ofzo en dan nog met cocktailsaus

Wel een beetje eerlijk zijn he. Ik heb u hier al zo vaak zien posten dat je al dagen aan een stuk ergens rond 1000 - 1400 kcal aan het eten bent, op 2-3 koeken per dag leeft, absoluut geen koude groenten lust, etc.

Allemaal zaken waar veel mensen hier u al zo vaak geweldig advies voor hebben gegeven. Hoe je langzaam stap voor stap kleine maar impactvolle veranderingen kan toebrengen aan je voedingspatroon. Maar je slaat ze gewoon altijd in de wind.
Wil hier wel nog even op in gaan sinds kort is mijn cortisone dosis naar boven gegaan, na een redelijke eczeem opstoit enkele weken geleden. Kan je ook in topic huidziekten lezen..
Mijn eet patroon is daar ook sterk afhankelijk van. Meestal loop ik dan redelijk down en eet ik minder.

Iedereen wil hier precies afvallen...aankomen vind ik veel moeilijker :oi22:
Op van die extreme outliers na die een gigantisch BMR hebben is dat veelal toch een kwestie van "ik denk dat ik veel eet maar eigenlijk niet". Het merendeel van de mensen heeft in onze maatschappij echt geen probleem met bijkomen denk ik.

Op van die extreme outliers na die een gigantisch BMR hebben is dat veelal toch een kwestie van "ik denk dat ik veel eet maar eigenlijk niet". Het merendeel van de mensen heeft in onze maatschappij echt geen probleem met bijkomen denk ik.
2600 Kcal voor 1m.78 zou genoeg moeten zijn. Wel veel sporten. Meer eten vind ik moeilijk....havermout hangt mijn voeten uit:help:

Als ik een extreme mini cut doe dan zit ik ook aan slechts 1250-1400 calorieen met een dikke 160gram protéine per dag. Ben 1.76/77 meter gemiddelde van 86kg. 1986 Tsjernobyl child 👌

Havermout heb ik nog nooit gegeten, heb al gehoord dat dit naar karton smaakt geen idee of dat klopt
'Dat smaakt naar karton' is meestal wat kinderen zeggen over bepaalde dingen...

Havermout op zich is vrij vlak van smaak, maar kan lekker gemaakt worden met de juiste dingen erbij.
(Fruit, de juiste keuze van melk, klein beetje honing, ...)

2600 Kcal voor 1m.78 zou genoeg moeten zijn. Wel veel sporten. Meer eten vind ik moeilijk....havermout hangt mijn voeten uit:help:
Ik zie de link niet tussen meer eten en havermout. Als je niet kan bijkomen is die 2600 kcal net onderhoud of eronder. Als je wil bijkomen lijkt het me doodeenvoudig om wat meer te eten.

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen bijkomen (zoals de meeste mensen) door gewoon meer enkelvoudige koolhydraten te gaan eten die je kcal intake heel snel uppen en bijkomen door meer proteine/meervoudige koolhydraten te eten.

45g centwafers bevatten 230 kcal
125g kipfilet bevat 200 kal

Die centwafers gaan vlot binnen en je hebt er geen werk aan. Na een half uur heb je terug honger. Je mag al serieus wat meer kip gaan eten om aan diezelfde kcal te komen. Die kip moet je klaarmaken, vraagt tijd en je zal minder snel terug honger hebben er na.

Misschien wat kort door de bocht maar 't is toch een pak uitdagender om op een 'gezonde' manier bij te komen dan gewoon brol te eten en te verdikken.

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen bijkomen (zoals de meeste mensen) door gewoon meer enkelvoudige koolhydraten te gaan eten die je kcal intake heel snel uppen en bijkomen door meer proteine/meervoudige koolhydraten te eten.

45g centwafers bevatten 230 kcal
125g kipfilet bevat 200 kal

Die centwafers gaan vlot binnen en je hebt er geen werk aan. Na een half uur heb je terug honger. Je mag al serieus wat meer kip gaan eten om aan diezelfde kcal te komen. Die kip moet je klaarmaken, vraagt tijd en je zal minder snel terug honger hebben er na.

Misschien wat kort door de bocht maar 't is toch een pak uitdagender om op een 'gezonde' manier bij te komen dan gewoon brol te eten en te verdikken.
Ik vind dat wat overdreven, het is niet of je moet meteen als een volwaardige bodybuilder gaan mealpreppen ofzo hé. Hij zei gewoon dat hij nu 2600 kcal eet en niet kan verzwaren. Eet elke dag een handvol noten, een pot volle yoghurt, enz. en je hebt vrij gezond een hoop extra calorieën bestaande uit gezonde macro's. Of eet gewoon je gerecht zoals anders maar vergroot de portie eiwit en koolhydraten. Ik denk niet dat het moeilijk is om voldoende eiwitten te eten in ons Westers land. Zelfs gewoon een eiwitshake is ok.

Ik vind dat mensen die zaken veel te extreem zien eerlijk gezegd, alsof het of junkfood eten is als een sedentaire persoon met obesitas, of helemaal het ander extreem waar je leven rond je voeding draait.

Daar zegt ge het. In periodes waarin ik >1u/dag aan (duur)sport doe (+ een uur per dag wandel), kom ik zelfs niet bij als ik richting 4000kcal/dag ga. 2600kcal is voor een (actieve) man toch niet veel? Dat eet ik nu ongeveer omdat ik terug wat gewicht wil verliezen. (wel 1m92, 86kg, met 6 dagen per week +/- 1u sporten)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan