Zo zal iedereen wel zelf een beetje moeten zoeken wat hem/haar het best past.Herken me wel in die ervaring. Maakte het ook heel vaak mee dat ik na een week of twee caloriedeficit in het "langzaam" proces weer vaak begin te cheaten. Yoghurtje hier, ijsje daar. Met een zwangere/borstvoeding-gevende vrouw en een jonge zoon, was er bijna altijd wel iets zoet in huis en op een moeilijk momentje is het moeilijk om je te bedwingen. Op de duur gaat het bij mij altijd mis.
Ik doe/deed wel "veel" sport om dat te compenseren, maar gewichtverlies bleef miniem (1kg per maand ofzo).
Ben nu al maanden dat ik op feestjes of andere gelegenheden makkelijk van chips, frisdrank of koeken kan afblijven. De verslaving is weg. Enkel korte periode wat lastiger gehad toen ik verkouden was. Ook wel vaker koud nu, dat las ik hier ook al. Maar een aantal effecten die mij echt goed doen: minder buiten adem als ik trappen gedaan heb, terug in zeer goeie loopconditie, ik slaap veel beter, en mijn bloeddruk is terug beter onder controle (heb last van hoge bloeddruk). Ben van BMI 27 naar 22 à 23 gegaan.
De arbeidsgeneesheer zei in januari dat ik enkele kilo's mocht kwijtraken, die gaat verschieten op de volgende controle
.Met een kleine in huis is 't inderdaad niet altijd makkelijk
.