Ik heb vanalles besteld bij een Britse winkel op 28 december. Het is nu 25 januari en de bestelling is nog niet eens opgestuurd. Ik weet dat het brexit is, maar dit is toch niet normaal? De koerierdienst is DPD.
Ik lees alvast op de BE website hetvolgende bij DPD -- I.v.m. Brexit is het tot eind januari niet mogelijk om pakketten naar het Verenigd Koninkrijk te sturen met de Online Verzendservice. Onze excuses. Omgekeerd zal dit ook zo zijn dan.
Dat is dan toch serieus amateuristisch van die koerierdienst, dat dit zolang moet duren ..
Nu goed ik heb betaald met PP dus ik heb nog wel even de tijd om ne claim in te dienen wegens géén levering. (Max 6 maanden na de betaling)
Een vervolgvraag hierop. Ik heb op 28 december dus iets besteld vanuit de UK. De verkoper heeft de brexit ingeroepen als 'buitengewone omstandigheid' om tot nu toe nog niets te leveren. (via DPD)
Ik weet dat in de Belgische wetgeving staat dat een verkoper geacht is binnen de 30 dagen te leveren (die 30 dagen zijn NU dus voorbij). Maar ik weet niet hoe dit zit met pakketten uit de UK? Welke wetgeving telt hier en wat zegt die nu met de brexit?
En kan de brexit ook ingeroepen worden als excuus om NIET binnen de afzienbare tijd te leveren?
De verkoper weigert ook een terugbetaling wegens géén/laattijdige levering. (Maar gelukkig wel voorlopig géén groot issue wegens betaling via Paypal)
Ok dus DPD levert al terug vanuit de UK. Dat is goed om te weten. Ik zal de verkoper nog eens aanspreken hierover.Pas invoerrechten moeten betalen bij dpd, ook besteld in 2020, maar pas verzending in 2021. Was 21 euro kosten op een bedrag van 60 euro ongeveer. Ze tellen maar 5 (6) euro verwerkingskosten daar.
De verkoper was niet content, want dpd had beloofd dat alles langs hun kant al geregeld en betaald was, en hebben me zelf de kosten terugbetaald
Laatst bewerkt: