Tis dat wetten maken zo vlot gaat he, en dat het wettelijk kader steeds zo duidelijk is.
Maar het is goed, ik ga doen wat jij doet, en alles doen dat mag. Ik ben je nieuwe buurman. Ik ga een hond kopen en die nooit buitenlaten zodat die hele dagen blaft. Ik ga ook hele dagen luide muziek speken. Het mag, dus mijn geluidsoverlast is uw probleem. Ik ga uw vrouw en dochter nafluiten als ze buitenkomen en mij tout court gedragen als een boertige zak, en als je ooit iets wil verbouwen ga ik klacht indien bij de stad en alles zo veel mogelijk vertragen. Dat mag, dat is mijn recht. Ik ga allerlei shit verbranden om warm te krijgen, dat het stinkt is uw probleem. Groetjes van uw perfect wettelijke buurman.
Maar weet je, het hoeft daar zelfs niet te stoppen. Ik ga mij af en toe eens voor uw garage parkeren en mijn hond laten kakken op uw stoep. Dat is dan misschien niet legaal, maar wordt je er ooit voor bestraft? En als je er niet voor wordt bestraft, dan is de wet niet afdwingbaar, dus dan maakt het niet eens uit of het wettelijk is of niet, toch? Mijn overlast is uiteindelijk toch maar uw probleem, en wat jij wil, dat interesseert me niet.
Als je ooit eens de trein neemt ga ik voor je zitten en luid smekkend mijn eten opeten. Als ik je passeer met de auto ga ik stevig optrekken en hopen dat ik een plas water op je kan krijgen. Als ik 's nachts je dochter zie ga ik ze volgen. Ik doe toch niets verkeerds?