Film Oscars 2021

FlyingHorseman

Well-known member
De Oscarnominaties zijn zonet bekend gemaakt. De volledige lijst is hier te vinden.

Een aantal grote categoriën:

Beste film
The Father
Judas and the Black Messiah
Mank
Minari
Nomadland
Promising Young Woman
Sound of Metal
The Trial of the Chicago 7

Best Regisseur
Thomas Vinterberg (“Another Round”)
David Fincher (“Mank”)
Lee Isaac Chung (“Minari”)
Chloe Zhao (“Nomadland”)
Emerald Fennell (“Promising Young Woman”)

Best Acteur
Riz Ahmed (“Sound of Metal”)
Chadwick Boseman (“Ma Rainey’s Black Bottom”)
Anthony Hopkins (“The Father”)
Gary Oldman (“Mank”)
Steven Yeun (“Minari”)

Best Actrice
Viola Davis (“Ma Rainey’s Black Bottom”)
Andra Day (“The United States vs. Billie Holiday”)
Vanessa Kirby (“Pieces of a Woman”)
Frances McDormand (“Nomadland”)
Carey Mulligan (“Promising Young Woman”)

Misschien tof om hier de genomineerden wat te bespreken!
 
Hollywood patting themselves on the back again met meeste nominaties voor Mank. Typisch :p


Echt wel een heel mager jaar imo en "I'm Thinking of Ending Things" got snubbed.
 
Laatst bewerkt:
Delroy Lindo had de nom moeten krijgen voor Da 5 bloods in plaats van Gary Oldman voor Mank. En ja.. ik blijf het jammer vinden dat de Small Axe reeks niet als films gezien worden. Als ze pakweg Mangrove naar voor hadden geschoven was het exit Fincher en enter McQueen voor best director en ook in best picture zou Mangrove stukken beter tot zijn recht komen dan Mank. Het zou echt jammer zijn dat Fincher wint met Mank...wat toegegeven een heel degelijke film is, maar degelijk is niet wat oscarmateriaal hoort te zijn. Die film steekt gewoon bleek af ten opzichte van de andere 7 in best picture.

Stelletje Hollywood fossielen die plotseling wat leven voelden in hun nostalgiaboner om dat ze als kind Citizen Kane in de bioscoop gezien hebben...
 
Iedereen torrent die films zeker, want ik zou niet weten hoe je anders die films al zou moeten gezien hebben lol
 
Ik vind het echt zo vreemd dat een beste regisseur-genomineerde zijn film niet bij de beste picture nominees staat.
 
Iedereen torrent die films zeker, want ik zou niet weten hoe je anders die films al zou moeten gezien hebben lol
Het voordeel van een vriendin die in een kunstencentrum/bioscoop werkt is dat je erg veel dingen kan zien die hier nog niet uit zijn. (Dat is momenteel ook het enige voordeel) Maar verder zijn de films denk ik nog nooit zo makkelijk bekijkbaar geweest als dit jaar. Sound of Metal, Mank, Trial of the chicago 7, Ma Rainey's, Pieces of a Woman.....staan allemaal op Netflix en Amazon. Nomadland komt volgende maand al op Disney Plus.
 
Regina King is ook zwaar gesnubbed trouwens. One night in Miami is ook een film die het stukken meer had verdiend om op die plaats van Mank te staan.
 
Heb van de nominaties voor beste film voorlopig alleen Sound of Metal gezien. Ga de komende tijd de anderen zoeken en bekijken, misschien vanavond al beginnen met Mank.

Moet zeggen dat One Night in Miami niet echt op mijn radar stond, maar ga deze nu toch op m'n watchlist zetten.
 
Mank : Niet mijn ding. Totaal niet zelfs. Typische Fincher zeker?
Promising Young Woman : Ok film, geen idee wat die op de Oscars komt doen tho. Zo een hoogvlieger vond ik het niet.
Sound of Metal : Solide film, maar eerder een subtopper.
The Trial of the Chicago 7 : Verrassing van diegene die ik al gezien heb. Gewoon goeie film met goeie acteurs. De beste van diegene die ik gezien heb.

De rest lijkt mij ook wel interessant, maar het is gewoon een erg mager jaar geweest imo. Goeie films ja. Maar geen klassiekers.
 
Ik heb letterlijk enkel Mank gezien voorlopig van al de genomineerden die hier genoemd zijn. En die viel me dan nog wat tegen ook :unsure:.

Op t eerste zicht dus idd een mager jaar vind ik ook, virus of geen virus.
 
Voor mij; van de genomineerden:

Beste film
Sound of Metal

Best Regisseur
Chloe Zhao (“Nomadland”)

Best Acteur
Riz Ahmed (“Sound of Metal”)

Best Actrice
Frances McDormand (“Nomadland”)

Best Actrice
Frances McDormand (“Nomadland”)

Best Supporting Actor
Paul Raci (“Sound of Metal”)

Best Supporting Actress
Youn Yuh-jung (“Minari”)
 
Van al die films heb ik nog nooit van gehoord...maar dat zal wel aan mij liggen wss :unsure:
 
Van al die films heb ik nog nooit van gehoord...maar dat zal wel aan mij liggen wss :unsure:
Van de "Best Film" nominaties is enkel The Father een eerder onbekende denk ik. De rest heeft toch een vrij sterke push gekregen op vlak van marketing.
 
Wtf dudes Mank is da bomb. Geweldige atypische Fincher en ook geen Citizen Kane fetishism. Wel fantastisch script, geweldige muziek en uitmuntende acteerprestaties. Voor mij een van de beste films uit het afgelopen jaar en zeker Oscarmateriaal. Of die alles zou moeten winnen, dat is dan weer een andere vraag. Ik moet eerst wat meer zien. Ik begin alvast bij Minari en Nomadland!

Ik vind het al een goed jaar qua noms, maar mis wel I'm Thinking of Ending Things, Shirley en First Cow...
 
Geen I'm Thinking of Ending Things maar wel Trial of the Chicago 7

Mijn desinteresse in oscars blijft jaar per jaar groeien.
 
Heeft Fincher eigenlijk ooit al een oscar gewonnen? Die verdient toch écht wel eens een oscar voor beste regisseur dan.
 
Heeft Fincher eigenlijk ooit al een oscar gewonnen? Die verdient toch écht wel eens een oscar voor beste regisseur dan.

Nee, wel al twee nominaties voor..ik denk...Social Network en Benjamin Button.

...Eigenlijk had die moeten winnen voor Zodiac.

Edit: Blijkbaar hebben de Coen's dat jaar gewonnen met No country for old men en was ook PTA genomineerd voor There will be blood.

Ik zwijg al 😅 Wat een straf filmjaar was dat zeg...
 
Terug
Bovenaan