OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Het Wilhelmus tijdens de slotceremonie. De hele wereld kijkt toe. Mooier dan dit wordt het nooit meer voor Nederland.
0b1c1e35489d14bffe413ba1fc178f1987f9d485a5c13a80c7d8f80f85ebdbe2.jpg

Tjah, IOC regels 🤷‍♀️ Dat had iets te maken met sponsors die geklaagd hadden over zichtbare logos van concurrerende niet-sponsors ofzo? Enkel wel jammer dat atleten dan plots niet op het platform mogen enzo en erdoor lifts gaan beginnen missen. Langs de andere kant zijn dat wel regels die al lang gekend zijn dus 't is wel ook wel de schuld van de teams/coaches dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben
Herinner me nog in vroegere edities van de Spelen zulke taferelen in het wielrennen, veel renners waar er iets was afgeplakt van merk. Zag dit deze spelen niet meer voorkomen, verschillende merken maakten zelfs speciale uniforme edities zoals Giro hun helm en Specialized hun fietsen.

Anyway, vond het een zeer geslaagde en mooie olympische spelen. Frankrijk heeft dat goed gedaan imo.

Maar "jinxen" en "Pierre de Coubertin" zijn toch woorden die ik de eerste jaren niet meer wil horen, zeer zeker niet uit Eddy Demarez en Karl hun mond.

Anyway, vond het een zeer geslaagde en mooie olympische spelen. Frankrijk heeft dat goed gedaan.

Maar "jinxen" en "Pierre de Coubertin" zijn toch woorden die ik de eerste jaren niet meer wil horen, zeer zeker niet uit Eddy Demarez en Karl hun mond.
Helaas...

Het begin van (echte) show is toch ook alweer enorm langdradig zeg…
Voor het merendeel van de landen, waar ze geen belastingsgeld gaan spenderen om deze show uit te zenden, zijn er tijdvakken voorzien voor commerciele boodschappen. Dat zijn de segmenten van enkele minuten waarin er niets/weinig gebeurt of waar ze op voorhand gemonteerde beelden tonen, en geeft op de enkele omroepen, zoals de VRT, waar je wèl de integrale show ziet al snel een langdradig gevoel. Songfestival, en alle grote internationale uitgezonden live-evenementen, zijn daar ook gekend voor. In plaats van reclame krijg je dus "B-roll" te zien. Tijdvulling, zeg maar.

Stel je voor dat de VRT de Super Bowl zou uitzenden, het zou nogal een saaie vertoning zijn.

Laatst bewerkt:
LOL, hoe hadden ze niet voorzien dat die atleten daar op die podia zouden klimmen… !?
En nu nog slechtere playback…. EDIT: precies toch beter/goed nu… wellicht in-ear issues.

LOL, hoe hadden ze niet voorzien dat die atleten daar op die podia zouden klimmen… !?
En nu nog slechtere playback….
Ma toch echt egoïstische mensen ertussen he... denken dat ge recht hebt op het beste plaatsje en dan het zicht voor de rest verpesten.

Pfff en ja die playback verpest ook echt de authenticiteit.

Nou, ik vond het toch weer geweldige Spelen. Een paar keer flink kunnen juichen, een paar grote teleurstellingen, heel wat kippenvelmomenten bij de emoties van de atleten, zoveel schitterende beelden van sporten waar ik anders nooit mee in aanraking kom, en dat alles tegen de vaak echt wel geweldige achtergrond van Parijs.

Minder kunnen kijken dan de vorige Spelen, maar wel regelmatig de kinderen voor de buis gekregen en die hun verwondering en enthousiasme (en bij sommige sporten soms ook wel totale desinteresse :p) was toch ook goud waard.

Best wel spijt dat ik zelf eens niet naar Parijs ben afgezakt, maar de voorspelde drukte en prijzen hebben me afgeschrikt. Dju toch.

Terug
Bovenaan