OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Tsja het is al lang zo dat vrouwen boulder/lead wedstrijden eigenlijk niet meer spannend zijn als Janja meedoet.
De eerste plaats staat dan toch al vast, en dat zal nu niet anders zijn.
Wel knap om te zien natuurlijk.
't is nog spannend voor zilver en brons! :tongue:
En inderdaad, ik vind het ook gewoon knap om te zien. Niet alleen van Janja, altijd interessant om te zien hoe de anderen de problemen aanpakken.

Je had ook zo'n periode met Ondra maar Garnbret doet het nu al zo lang. Heel straf, ze klimt precies met een cheatcode.

Bij de mannen lijkt Onraku me ondertussen ook de gedoodverfde winnaar. Al hoop ik op wat weerstand van oude rot Schubert.
Ik denk dat de grote glorietijden van Ondra voorbij zijn sinds hij vader geworden is, wat natuurlijk logisch is.
Blijft wel een fantastisch klimmer, vooral in lead is ie toch wel zeer sterk.

Was de route setting voor de mannen misschien iets te moeilijk? Ik denk dat ze daar maar 7 keer getopped hebben.
Van Duysen zei het denk ik wel goed in zijn interview gisteren.

De boulders waren in die mate hard dat de sterkere boulderaars niet het verschil konden maken ten opzichte van de sterkere lead klimmers. Volgens mij hebben de leadklimmers een voordeel om de finales te halen na de halve finale boulder. In wereldbekers zelf nog maar zelden gezien dat er zo weinig getopt wordt.

Langs de andere kant, op een goede dag flasht @utred die met een vingerblessure. Dus alles is relatief.

Routes setten voor zo'n wedstrijden is toch wel zeer moeilijk. Dat is echt vakwerk wat die doen. Vooral om het juiste niveau te vinden, niet te hard maar ook niet te zacht.
Ik herinner me een worldcup in Chamonix waar de lead routes echt te gemakkelijk waren. Iedereen klom daar tot de head wall en ook enkele tops. Dan is de route te gemakkelijk.

De mixed relay triatlon is doorgegaan met zwemmen, want het water was zogezegd veilig. Het heeft sindsdien niet meer geregend, dus het water is er enkel properder op geworden en toch… de training openwaterzwemmen is niet kunnen doorgaan wegens slechte waterkwaliteit.

Voorlopig geweten zieken:
Belgische triatlete in het ziekenhuis (nu thuis)
2 Zwitsers
2 Noren
2 Nieuw-Zeelanders

4 teams van de 16 uitgeschakeld door ziekte…

't is nog spannend voor zilver en brons! :tongue:
En inderdaad, ik vind het ook gewoon knap om te zien. Niet alleen van Janja, altijd interessant om te zien hoe de anderen de problemen aanpakken.
Ja, ik vind dat Boulder wel een leuke nieuwe klimsport om te bekijken. Winnares gouden medaille zal Janja wel worden, maar blijft spannend voor zilver en brons. Kijk al uit naar de finale.

Waarom we geen reserve hadden in de triatlon: fuckup en onredelijke voorwaarden van de technisch directeur en bondscoach.

Ze mogen Tim Moriau echt hebben bij Club Brugge. Eerst bij de Gymfed gaan lopen en nu bij Triatlon Vlaanderen met zo’n prachtig parcours.

De mixed relay triatlon is doorgegaan met zwemmen, want het water was zogezegd veilig. Het heeft sindsdien niet meer geregend, dus het water is er enkel properder op geworden en toch… de training openwaterzwemmen is niet kunnen doorgaan wegens slechte waterkwaliteit.

Voorlopig geweten zieken:
Belgische triatlete in het ziekenhuis (nu thuis)
2 Zwitsers
2 Noren
2 Nieuw-Zeelanders

4 teams van de 16 uitgeschakeld door ziekte…

Die trainingen worden ook gewoon bewust afgelast omdat ze goed weten dat geen enkele atleet zo zot gaat zijn om te gaan trainen in dat water. Als ze die trainingen zouden laten doorgaan maken ze hun eigen nog meer belachelijk.

En tja Tim Moriau, was blijkbaar op vakantie de laatste maand voor de spelen en totaal onbereikbaar.

Waarom we geen reserve hadden in de triatlon: fuckup en onredelijke voorwaarden van de technisch directeur en bondscoach.

Ze mogen Tim Moriau echt hebben bij Club Brugge. Eerst bij de Gymfed gaan lopen en nu bij Triatlon Vlaanderen met zo’n prachtig parcours.

Idd zeer slecht gedaan van Tim & Tinne
Tim was binnen atletiek ook niet altijd geliefd met zijn gedrag (weet nog dat er ooit BK finale 1500m was waar hij 2 van zijn atleten de opdracht had gegeven om bepaalde atleten zodanig te hinderen dat Kimeli kon winnen, en tijdens de wedstrijd dat ook heel de tijd nog aan het roepen was naar die atleten, echt schandalig)

Deze man heeft ook bij hem gezeten (of nog altijd idk)

Laatst bewerkt:
Mijaín López Núñez uit Cuba heeft goud in het Greco-Romaans worstelen...voor de 5de OS op rij (hij is tussendoor wel eens van gewichtscategorie gewisseld).
6 OS meegedaan, in 5 goud. Hoe dominant kan je zijn. Ik ken weinig van de sport maar het lijkt me ook wel sterk in zo'n gevechtssport goud te halen op je 41ste.

Zondag is het al gedaan. Toch jammer dat dit maar om de 4 jaar is. En de komende 2 spelen zijn niet in Europa. Dus een oude zak bij de volgende kans om te gaan kijken..

Mijaín López Núñez uit Cuba heeft goud in het Greco-Romaans worstelen...voor de 5de OS op rij (hij is tussendoor wel eens van gewichtscategorie gewisseld).
6 OS meegedaan, in 5 goud. Hoe dominant kan je zijn. Ik ken weinig van de sport maar het lijkt me ook wel sterk in zo'n gevechtssport goud te halen op je 41ste.
De opvolger van Karelin dat is het minste dat je kan zeggen misschien zelfs gewoon straffer ondanks dat die ook zeer dominant was, meer dan tien jaar op bepaald moment niet geklopt tot hij de Amerikaanse boerenzoon Gardner tegenkwam op de OS blijft iets van het meest onverwachte ooit in die sport (en mogelijks zelfs over alle olympische sporten heen).

De opvolger van Karelin dat is het minste dat je kan zeggen misschien zelfs gewoon straffer ondanks dat die ook zeer dominant was, meer dan tien jaar op bepaald moment niet geklopt tot hij de Amerikaanse boerenzoon Gardner tegenkwam op de OS blijft iets van het meest onverwachte ooit in die sport (en mogelijks zelfs over alle olympische sporten heen).
Ja, Karelin wordt vaak een van de meest dominante atleten ooit genoemd. Toch uiteindelijk minder overwinningen op een OS (maar weer WKs) dan deze Cubaan. Geen idee van hoe die sport veranderd is eventueel, wegens totaal geen aandacht voor in de Belgische media.

Ik vraag me eigenlijk af welke historische reden er zit achter de Belgische focus op judo, terwijl er amper aandacht is voor greco-romaans of freestyle, terwijl dat toch allen sporten zijn die onder worstelen vallen.

Terug
Bovenaan