Tanuki_
Crew Member
Detail maar 86 is niet boven haar BP, heeft al 89 gehoffen in wedstrijd in die gewichtsklasse (toen ook geopend met 85).Ik vond die passage van Sterckx toch ook bizar. Om te beginnen de keuze om als startgewicht een gewicht te nemen dat boven haar PB ligt. Dan dacht ik al: ok, dat wordt dus 3x niks dan. Precies een spelletje alles of niets, maar voor wat ? Ok, ze hebben sowieso maar 3 pogingen (en dus niet zoals in bvb hoogspringen 3 foutieve pogingen) maar dan nog. Moet je zelfs niet meer meedoen met de 2de discipline.
En dan dat interview, ik dacht ook, die zal wel niet blij zijn met eigenlijk toch een complete failure (allez, slechter kan eigenlijk niet, of het zou zijn 3x falen op een heel haalbaar gewicht). Maar het tegendeel bleek waar, was precies gewoon al zeer content met de aandacht/erkenning en haar prestatie kon haar niets schelen.
Verder denk ik echt wel dat ze diep teleurgesteld is hoor. Ge kunt niet uw leven wijden aan een sport, al langer wel dan niet trainen, zo'n opoffering maken qua gewicht en dan ok zijn met het feit dat ge uw opener mist denk ik. Misschien nog steeds wat onder de indruk, of efkes zichzelf proberen doorheen de teleurstelling praten ofzo? Eigenaardig interview, dat was het zeker wel.
Ik denk ook wel dat zowel zij als Tom ervan overtuigd waren dat 86 doenbaar was, gebaseerd op haar training. De ongeschreven regel is dat ge opent met een gewicht waarvan je 100% weet dat je het kan heffen. Maar eens ge met andere dingen bezig zijt in je hoofd, zoals dat publiek, zijt ge al half verloren. Of in dit geval, helemaal verloren.
Edit: alhoewel, moet mijn woorden een beetje inslikken als ik dan dingen zoals deze lees
“Ik heb nooit gezegd dat ik wilde presteren. Ik zei op voorhand dat ik vooral wilde genieten en olympische ervaring wou opdoen. Het resultaat was voor mij bijzaak.” (wel HLN dus mss best met korreltje zout te nemen)
Wat een rare manier van denken voor een atleet op de OS...
Nuja, jammer en best een teleurstelling. Ik kijk wel uit naar vrijdag, dan ga ik wat van mijn favorieten live aan het werk zien

Laatst bewerkt:
Beter voorbereid...
Die man straalt buiten het chille toch niks qua Olympische geest uit.