OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Wat waren de verwachtingen?
"
Mijn doel is inderdaad om wat risico te nemen en het initiatief te pakken op de fiets. Ik hou inderdaad meer van actieve triatlons. En ik hoop een paar bondgenoten te vinden die er ook een spannende race van willen maken. Daarvoor kijk ik naar de Fransen. Als we blijven wachten tot het loopnummer, dan is brons het hoogst haalbare omdat Hayden Wilde en Alex Yee er een beetje bovenuit steken.”

“Ik ben nu al vierde en zesde geëindigd op de Spelen, ik zou graag afscheid nemen met een podiumplek. Maar als ik veel risico pak en uiteindelijk 25ste eindig, dan zal ik even gelukkig zijn. Omdat ik er dan wel mijn kop voor heb gelegd"

Blumenfelt is massive eigenlijk, die wilt de Tour winnen?
Je moet die zijn borstkas eens in profiel bekijken. Die gast is eigenlijk half long, half spieren. Ik vind het wat onnozel om te zeggen dat hij de Tour gaat winnen, maar als die stopt met zwemmen is er wel veel mogelijk met zo'n metabolisme.

Blumenfelt is massive eigenlijk, die wilt de Tour winnen?
Zou de hoogste VOmax ooit gemeten hebben, maar is niet alles natuurlijk. Wel boeiend voor de kijker om te kijken hle ver hij geraakt :). Vooral in peloton leren rijden, snelle bochten nemen, ... zal een uitdaging zijn qua techniek

Zou de hoogste VOmax ooit gemeten hebben, maar is niet alles natuurlijk. Wel boeiend voor de kijker om te kijken hle ver hij geraakt :). Vooral in peloton leren rijden, snelle bochten nemen, ... zal een uitdaging zijn qua techniek
Triathlon is ook in peloton he :unsure:

Triathlon is ook in peloton he :unsure:
Maar niet zo enorm.

Dit is wel een interessant interview

Telkens uw tot in de puntjes voorbereiden en dan 2x net ervoor ziek worden, dan lijkt het me toch dat je iets fout lijkt te doen.
Als je dat 1x hebt meegemaakt, ga dan in afzondering ofzo de week voordien bij de volgende kans he. Ofwel gewoon ten onder gegaan aan de stress.
Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal.

Die was wel overduidelijk gewoon mis gemeten, ik denk zelfs dat dat ook erkend werd?

Jammer voor de Belgen in het triatlon. Had nu zelf toch ook wat meer verwacht van de mannen...

Geeft ook niet veel hoop voor de mixed volgende week.

Source ?
Indien niet in triathlon, in welke sport verwacht je de hoogste VO2 ?
7,7 l/kg zuurstof, 7% meer dan het vorige record.
96 mg/kg/minuut, net onder het record (97?). Maar hij staat nog niet scherp tijdens die testen omdat het buiten het seizoen is, dus volgens zijn coach 103 mg/kg/m.

In een post op X aangekondigd. En daar zie je ook hoe het gemeten is: met een toestel met een foutenmarge op, en geen max-test.

Veel eliterenners zijn rond de 70-75. Marathonlopers zitten vaak rond de 70 en lager. Die hoeven geen VO2max, integendeel. Die willen dat net drukken. In de Science of Sports Podcast leggen ze het heel goed uit rond de 56min:
Als je zijn loopsnelheid neemt, en je pakt die VO2max van 103, zit hij aan een loopeconomie van 250ml/kg/km (elke km gebruikt hij dan 250ml zuurstof per kg). De elite-Kenianen zitten aan een loopeconomie van 180. Dus Blummenfelt zou 40% slechtere loopeconomie hebben dan zij, als dat zijn snelheid is die hij uit zijn VO2max haalt...

En hier gaat het over de foutenmarge in die toestellen (die relatief groot is) : https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37697640/

Ik wil helemaal niet zeggen dat hij geen hoge VO2max kan hebben. Maar het is geen 103 mg/kg/m.

Boksen gewoon schrappen imo
Klopt maar wat op elkaar en we geven u wat punten omdat er toch iemand naar de volgende ronde moet he

richtlijn
De discussie over de bokser met XY-chromosoom staat hier:

Terug
Bovenaan