OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou anders wel eens een TTT van Jumbo willen zien met hun beste formatie volgend jaar: Roglic, Dumoulin, Dennis, Vingegaard, Van Aert, Foss, Affini, x
 
Dit is gewoon een zeer degelijke tijdrit van Remco… was niet in topvorm, dat weten we allemaal. En dan toch nog top10 rijden…
Is ook veruit de allerjongste in die top 10
 
Toch wel straf trouwens dat er tussen plaats 2 en 5 amper 4 seconden verschil is... Dan ga je als 4e of 5e toch ook nog eens een paar keer de race in je hoofd afspelen denk ik.
 
Het is Roglic gegund na die pech in de Tour een mooie winnaar.

Vrij teleurgesteld in Ganna eigenlijk, voor zo'n beperkt programma gereden te hebben nooit in de Running geweest...

Van Aert, tja ooit is het vatje af he. Nog steeds een diploma dat wel ;)
 
Dit is gewoon een zeer degelijke tijdrit van Remco… was niet in topvorm, dat weten we allemaal. En dan toch nog top10 rijden…
Is ook veruit de allerjongste in die top 10
Even opsommen:
- sinds het Belgisch Kampioenschap tijdrijden geen wedstrijd meer gereden
- volledige focus op OS
- medekopmanschap opeisen in de wegrit
- egoïstisch op 55km van de aankomst een aanvalletje doen van 2km omdat je slechte benen hebt en weigert te werken voor Van Aert
- je jezelf uitroepen als medaillekandidaat voor zowel de wegrit als de tijdrit
- en je vervolgens op ca. 1min 20 eindigt van een podiumplaats/medaille in de tijdrit

Dan is mijn mening dat hij allesbehalve tevreden mag zijn en dat hij vanaf nu best terug een toontje lager gaat zingen en eerst terug wat resultaten gaat boeken. Het is ook gewoon totaal geen teamplayer (ondanks dat hij lang gevoetbald heeft) en als de resultaten dan uitblijven, gaat dit ook tot frustraties gaan leiden bij ploegmaten. Ik denk eerlijk gezegd dat dit nu in het Belgische kamp al zo was.
 
Concurrentie gewoon te fris

Finale conclusie idd, ten opzichte van Wout dan toch.Proficiat Roglic, iedereen weggeblazen!

(Had het wel eens willen zien zoals Somedude hier aanhaalde als de tijdrit voor de wegrit was, ma bon we zullen het nooit weten)

Ganna ook niet in de top 3. 't was ma nipt, ma had ik wel totaal verwacht gezien de zwaarte van dit parcours. Als ge zag hoe Carapaz, paar dagen terug, gewoon Mcnulty achterliet op dat stuk valsplat toegangsweg richting Speedway, dat zei al veel en was nog niet eens zwaarste stuk in deze tijdrit :crazy:
 
Laatst bewerkt:
De concurrentie gaat wenen als er volgend jaar een TTT in de Tour zit. Jumbo 2022 met 4 man in de top 6 tussen de creme de la creme: Roglic , Dumoulin, Dennis, Van Aert... en dan was Vingegaard er nog niet bij. :unsure:

Dan is mijn mening dat hij allesbehalve tevreden mag zijn en dat hij vanaf nu best terug een toontje lager gaat zingen en eerst terug wat resultaten gaat boeken. Het is ook gewoon totaal geen teamplayer (ondanks dat hij lang gevoetbald heeft) en als de resultaten dan uitblijven, gaat dit ook tot frustraties gaan leiden bij ploegmaten. Ik denk eerlijk gezegd dat dit nu in het Belgische kamp al zo was.
Had weinig veranderd aan het eindresultaat volgens mij. Remco was aanval of niet sowieso niet bij die 10 besten boven gekomen op de Mukini. En dit alles heeft wel 1 gigantisch voordeel: er zal voor Leuven geen twijfel meer bestaan, Van Aert is kopman en al de rest rijdt in dienst... wie zich daar niet naar kan/wil schikken mag beschikken.
 
Even opsommen:
- sinds het Belgisch Kampioenschap tijdrijden geen wedstrijd meer gereden
- volledige focus op OS
- medekopmanschap opeisen in de wegrit
- egoïstisch op 55km van de aankomst een aanvalletje doen van 2km omdat je slechte benen hebt en weigert te werken voor Van Aert
- je jezelf uitroepen als medaillekandidaat voor zowel de wegrit als de tijdrit
- en je vervolgens op ca. 1min 20 eindigt van een podiumplaats/medaille in de tijdrit

Dan is mijn mening dat hij allesbehalve tevreden mag zijn en dat hij vanaf nu best terug een toontje lager gaat zingen en eerst terug wat resultaten gaat boeken. Het is ook gewoon totaal geen teamplayer (ondanks dat hij lang gevoetbald heeft) en als de resultaten dan uitblijven, gaat dit ook tot frustraties gaan leiden bij ploegmaten. Ik denk eerlijk gezegd dat dit nu in het Belgische kamp al zo was.
Aangezien wegrit BK na TT kwam ben ik daar gestopt met lezen!
 
Volgens mijn mening is het nogal logisch dat Remco niet presteert zoals verwacht.. Zijn basis is gewoonweg veel en veel te smal na zijn val en een veel te korte winter. Met alleen maar talent kom je er niet dat is wel duidelijk en dat geldt voor iedere renner. Dit seizoen hoef je niet veel meer te verwachten. Laat hem nu een goede winter maken en de rest komt vanzelf terug..

Wout gedaan wat hij kon maar net over zijn top... niet meer dan normaal na wat die al gepresteerd heeft dit jaar.

Verdiende winnaar Roglic die duidelijk erg fris zat en wat dan te zeggen van Dumoulin die volledig herrijst.. top gereden.
 
Klopt, mijn fout inderdaad.
Conclusie van de afgelopen wielerweken wat betreft het Belgisch wielrennen is toch gewoon:
- Van Aert: Resultaat
- Evenepoel: veel gepraat

Hopelijk wordt dit ook meegenomen richting het WK inderdaad.
Bij mij zou het hier een een haatdragende en/of mismakelijke reactie geweest zijn en dat is het ook.. triest.
 
We mogen toch tevreden zijn van onze Belgen hoor...
2x Top10.
De verwachtingen voor Van Aert lagen wel wat hoger. Maar ach ... Hoe mooi zat Dumoulin wel niet op de fiets. En Roglic wist nog niet van ophouden eenmaal over de meet...
De medailles zijn in mijn ogen correct verdeeld.

En op 55min, hoeveel watt moest Wout meer duwen om wel podium te halen? 10... 15? Het verschil zit hem echt in "minder fris dan de rest", en niet echt minder goed...
We moeten hem een welverdiende rust toejuichen en hopen op terug een strijd op het WK en Roubaix! Tis een toppertje
 
Even opsommen:
- sinds het Belgisch Kampioenschap tijdrijden geen wedstrijd meer gereden
- volledige focus op OS
- medekopmanschap opeisen in de wegrit
- egoïstisch op 55km van de aankomst een aanvalletje doen van 2km omdat je slechte benen hebt en weigert te werken voor Van Aert
- je jezelf uitroepen als medaillekandidaat voor zowel de wegrit als de tijdrit
- en je vervolgens op ca. 1min 20 eindigt van een podiumplaats/medaille in de tijdrit

Dan is mijn mening dat hij allesbehalve tevreden mag zijn en dat hij vanaf nu best terug een toontje lager gaat zingen en eerst terug wat resultaten gaat boeken. Het is ook gewoon totaal geen teamplayer (ondanks dat hij lang gevoetbald heeft) en als de resultaten dan uitblijven, gaat dit ook tot frustraties gaan leiden bij ploegmaten. Ik denk eerlijk gezegd dat dit nu in het Belgische kamp al zo was.
Mismakelijke posting weeral eens. Dan moeten er veel een toontje lager zingen die ietwat ambitie uitspreken. Hij is niet goed genoeg punt uit.. altijd erbij halen dat hij een toontje lager moet zingen.. begint fameus afgezaagd te worden. Zal zelf wel weten dat hij niet goed genoeg is.. een sportman geeft dat in eerste instantie niet graag toe.
 
Op zich is 9de geen slechte resultaat voor Remco, ma tijdsverschil is toch wel gi-gan-tisch ! 2:17 :crazy:
Vooral gezien Roglic ook de wegrit gereden heeft, misschien "tikkeltje" minder intensiteit dan Remco, maar toch.

1Wegrit + 1/2 TourPrimož RoglicSLO55:04.19
2WegritTom DumoulinNED+1:01.39
3Rohan DennisAUS+1:03.90
4Wegrit + TourStefan KüngZWI+1:04.30
5Filippo GannaITA+1:05.74
6Wegrit + TourWout van AertBEL+1:40.53
7Wegrit + TourKasper AsgreenDEN+1:48.02
8Wegrit + TourRigoberto UránCOL+2:14.50
9WegritRemco EvenepoelBEL+2:17.08

(Dennis, Ganna denk ik even weg, aangezien niet deelgenomen aan de wegrit)

Soit kunnen wel stellen dat Remco nog veel werk heeft, voetjes op de grond en blijven gaan! Kijk al uit naar volgend jaar, als ie met een volledige winterbasis het seizoen kan beginnen. In tussentijd best ook stoppen met de vrgl met Pogi.

Pogi had Roglic hier trouwens ook niet van goud gehouden lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan