Opslagmogelijkheden

pardal

Well-known member
De vrouw is erin geslaagd het geheugen van haar laptop, smartphone en cloud vol te steken met foto's en filmpjes van de kinderen.

Een aantal verwijderen is niet bespreekbaar, zelfs de 100 wazige foto's die de kinderen zelf gemaakt hebben, moeten behouden blijven.

De gemakkelijkste oplossing zou zijn van vrouw wisselen in een exemplaar die hier beter mee om kan, echter lokt dit blijkbaar protest uit binnen het gezin.

Zijn er nog andere oplossingen voor een gigantische verzameling materiaal op te slaan? Ik ben een leek hierin, liefst ook iets eenvoudig om te installeren.

Mijn dank is groot.
 

stack - 250 gb voor +/-3€ per maand.

Anders toch echt overwegen om haar buiten te sjotten zoals regi met elke vanelderen heeft gedaan.
Ge zou voor minder als heel de familie bij u woont :unsure:

2 externe backups he. Of 1 fysieke en 1 cloud.
 
De vrouw is erin geslaagd het geheugen van haar laptop, smartphone en cloud vol te steken met foto's en filmpjes van de kinderen.

Een aantal verwijderen is niet bespreekbaar, zelfs de 100 wazige foto's die de kinderen zelf gemaakt hebben, moeten behouden blijven.

De gemakkelijkste oplossing zou zijn van vrouw wisselen in een exemplaar die hier beter mee om kan, echter lokt dit blijkbaar protest uit binnen het gezin.

Zijn er nog andere oplossingen voor een gigantische verzameling materiaal op te slaan? Ik ben een leek hierin, liefst ook iets eenvoudig om te installeren.

Mijn dank is groot.
Geef eens wat concrete cijfers? Hoeveel heb je nodig en moet dit lokaal/extern/beide zijn?
 
Denk dat we nu rond een 1TB hebben. En ik heb geen voorkeur of het intern of extern moet zijn, wel dat we zeker zijn dat dat we bestanden niet kwijt kunnen zijn.
Geef eens wat concrete cijfers? Hoeveel heb je nodig en moet dit lokaal/extern/beide zijn?