Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Uit studies (geen idee hoe betrouwbaar en geen zin om bronnen te zoeken) zou blijken dat er in de hulpdiensten, medische sector en het onderwijs bovenmatig veel scheefgepoept wordt. De verklaring zou zijn dat er daar vaak nauw en in soms moeilijke omstandigheden moet samengewerkt worden.
Dan zou er in de IT sector (en vele andere sectoren) ook veel scheef gepoept moeten worden. Daar wordt ook veel, nauw samengewerkt, vaak met stress o.w.v. (te) strakke deadlines etc.. Enige nadeel in de IT is dat het (nog steeds) voornamelijk een mannenclub is. Dus het aanbod is veel kleiner om in verleiding te komen.

Nu zijn er denk ik ook nog altijd meer mannen dan vrouwen bij de politie (al ligt het % daar mogelijk hoger). Blijkbaar beroert het uniform dan toch nog steeds voldoende.

Dan zou er in de IT sector (en vele andere sectoren) ook veel scheef gepoept moeten worden. Daar wordt ook veel, nauw samengewerkt, vaak met stress o.w.v. (te) strakke deadlines etc.. Enige nadeel in de IT is dat het (nog steeds) voornamelijk een mannenclub is. Dus het aanbod is veel kleiner om in verleiding te komen.

Nu zijn er denk ik ook nog altijd meer mannen dan vrouwen bij de politie (al ligt het % daar mogelijk hoger). Blijkbaar beroert het uniform dan toch nog steeds voldoende.
Bang, weer een hoop clichés :

- IT = mannenbastion
- Agenten zijn mannen
- Uniform windt op

Dan zullen brandweermannen er ook wel wat van kunnen, de minnaar/minnares op de kazerne tijdens de wachtdiensten en gaan.

Ik denk dat het nogal kort door de bocht is... Soit, kan nog wel volgen dat de intensiteit van samenwerken én de gelegenheid affaires in de hand werken. Maar dan nog... Onderwijs, zorgsector, politie, defensie, ... enfin.

Punt is dat affaires, tenzij de vrijheid in de relatie het zou toelaten, altijd iemand kwetsen. Langs de andere kant zal ik de doorsnee verpleegkundige of politieagent er niet van verdenken om sneller een affaire te hebben als Jos de boekhouder.

Als uw partner aantrekkelijk en is er is een vonk en je moet 8 uur dicht samen werken is het natuurlijk makkelijker dat er iets gebeurt.

Zolang je speelruimte hebt en er is iemand geïnteresseerd dan is er altijd kans dat het mis kan lopen.

Dat hoor ik effectief ook wel constant :D

Helpt niet dat je een halflege camionette meezeult op het einde van je shift, zonder dat je ook maar enige verantwoording moet afleggen voor plaats en tijdstip.

De drempel om het te kunnen doen is dus echt megalaag. En vaak relatief fitte, jonge mensen. Zal ook wel meespelen
Op het einde van de shift? Dan hoort ge verhalen van de meer plichtsbewuste types. :unsure:

Nooit gedacht dat het zou gebeuren, maar na 13 jaar gaat mijn vriendin bij me weg, we gingen over 2 maand trouwen.
We hebben 1 zoontje van 6 jaar oud.

Mijn wereld is volledig ingestort natuurlijk.
Voor haar is het iets dat al lang speelde en zij zit al veel verder in het verwerkingsproces.

Het gevoel bij mij is vooral ongeloof en wanneer ga ik wakker worden en zien dat het allemaal niet echt was. Ik kan het niet vatten dat het ons overkomt.

Oorzaak is vooral eenzaamheid, ik heb te weinig tijd in ons gezin gestoken en teveel afwezig geweest door de zaak en een zaak uitbouwen, wat je op zich ook doet voor je gezin, maarja.

Te weinig gemeenschappelijke interesses toch ook uiteindelijk, dingen die zij graag deed, deed ik niet graag en omgekeerd.
Zij deed altijd alle leuke dingen met de zoon en dan bleef ik thuis en ging ik maar werken omdat zij dan naar Disneyland was of naar Plopsaland of whatever en ik dat helemaal niet graag deed. Ze zei wel steeds het is oké, ik heb die momentjes met de zoon, het is ok.

Maar op het einde van de rit is het toch allemaal niet oké en zijn we echt uit elkaar gegroeid, ik heb dat zelf nooit opgemerkt, maar zij was blijkbaar echt eenzaam.

Met het naderen van de trouwdatum is ze dan nog meer in paniek geslaan dat ze niet wil settlen voor dit leven, dat ze meer wil, dat ze echt een soulmate wil in het leven. Ze heeft alles wat ze moet hebben, maar het was niet genoeg, mijn karakter is te verschillend, ik ben introvert zij is extravert en ik kan haar niet voldoende bieden om haar gelukkig te maken.

Na haar uitleg te horen begrijp ik haar, ik vind het jammer dat ik haar niet gelukkig kan maken.
Wat ik ook jammer vind is dat we er het laatste jaar niet meer over gepraat hebben en ik dus geen kans meer heb gehad, ook al was die kans misschien uitstel, maar ik heb er niet meer voor kunnen vechten.

Het is godverdomme heel erg moeilijk, het is nu dag 3 dat het is uitgesproken en ja we wonen nog samen natuurlijk, we gaan rustig uitzoeken hoe we alles gaan aanpakken, wat het beste is voor de kleine.

Maar fucking hell, ik kan niet eten, ik kan niet slapen, ik kan niet leven gewoon, ik kan niet werken, kan niet gamen, kan geen TV kijken.
het enige dat ik kan doen is rondjes draaien, of dat nu in de living is of op mijn loods.

De laatste 2 dagen zet ik meer dan 10.000 stappen gewoon in mijn loods, gewoon door heen en weer te wandelen pffff

Het ergste van alles is eigenlijk ook dat ze het de laatste 7-8 maand mee werkte in de zaak.
Dus ik sta zowel privé als zakelijk er terug alleen voor en ik heb zowel privé als op mijn werk de hele dag lang herinneringen aan haar... Ik ga momenteel echt door de hel.

Edit: ik heb de korte termijn hoop kunnen loslaten al, dat heeft ze duidelijk genoeg aangegeven. Het gevoel is weg voor haar.

Maar kan me toch niet onthouden van te denken aan sommige verhalen waar mensen toch na weken of maanden terug samen komen en gelukkiger zijn dan ooit 🥲

Ook zei ze toen ik dat zo eens halvelings liet vallen “ik kom nooit terug op beslissingen, dat weet je”

edit 2:
Ik weet niet als we er nu goed mee om gaan, maar ik heb gevraagd om rustig afscheid te kunnen nemen.

ze ging in de logeerkamer slapen, maar gisteren lag ik in bed gewoon met hartkloppingen en dan ben ik in de logeerkamer gegaan (ze was nog niet thuis) en daar gaan liggen met haar knuffel in mijn armen en heb daar gewoon de rust gevonden. Dan toen ze thuis kwam is ze met die knuffel naar het andere bed gegaan en lag ik weer onrustig en ben ik maar bij gaan liggen en ging het beter om te slapen.

Vandaag ook een momentje gehad waarbij we even gepraat hebben en dan heb ik haar dat verteld van die knuffelbeer en dat ik veel beter kan slapen als ze toch nog een beetje bij me is.

Fuck korte pijn zeker, let's go lange pijn??? Geen idee, er is geen handleiding voor, we zien wel zeker.

Ze werkte bij mij, dus het belangrijkste is nu dat ze eerst werk gaat zoeken en dan pas kan ze een woonplaats gaan zoeken.
We hebben geen ruzie, er is niemand die hier opeens weg moet, dus we doen het op het gemak.

En als het niet meer gaat dan kan ik even bij mijn ouders intrekken en kan ze hier nog even blijven met het zoontje, wat voor hem het beste is.

Daarna ga ik waarschijnlijk haar uitkopen en het huis behouden, maar ook dat weet ik niet als dat een goede zet is, financieel misschien wel, maar al die herinneringen om hier dan alleen te wonen in zo'n groot huis die je samen hebt gekocht en samen hebt ingericht en 10 jaar in gewoond hebt ik weet het niet.

Laatst bewerkt:
Hoe ga je verder met het leven wanneer niets nog zin heeft?

Ik was altijd redelijk geld minded, ik wou geld verdienen voor mijn gezin.

Maar waarom heb ik nu nog geld nodig?

Ben ook opeens volledig in paniek ivm de kleine.
Alles moet opeens dubbel, die jongen gaat geen vaste thuis meer hebben. Alle speelgoed, op termijn computer, moet allemaal op beide locaties voorzien worden …

Verjaardag, Sinterklaas, wat met kerst en nieuw? Is da toevallig dan de week bij wie hij is?

Fuck ik lig hier weer slapeloos volledig in paniek. Alles deed ik voor mijn gezin en nu opeens heeft niets in het leven nog zin.

Hoe kom je dat ooit allemaal te boven man pfffff
Hoe komt dat kind dat ooit allemaal te boven…

Dat de ouders wisselen van woning ipv het kind, dat is ook niet haalbaar zeker ?

Waarom kunnen we het gewoon niet weer goedmaken, waarom kon ik niet gewoon goed genoeg zijn voor haar pffff, waarom heb ik niet meer gedaan voor ons gezin en waarom ontzag ik mij zoveel van eens wa meer dingen te doen.

Zoveel vragen zonder antwoorden pffff,
Zoveel slapeloze nachten en ze is nog niet eens weg weg.

@Chickenlal:
Al ben ik waarschijnlijk niet goed geplaatst om advies te geven, toch bij deze.
Het gaat beter met de tijd, wees daar zeker van. Probeer alles correct af te handelen met je partner en begin zeker al te denken over een systeem hoe je het gaat aanpakken met je kind als er een week om week regeling komt. Persoonlijk zou ik de eigen gevoelens even opzij schuiven (makkelijker gezegd dan gedaan) en nu volledig focussen op het belang van je kind zodat deze periode voor hem niet moeilijker wordt dan het al is.

Mijn ervaring: heb twee echte relaties gehad. De eerste met een oudere vrouw die een zoontje van vijf had toen ik ze leerde kennen, duurde uiteindelijk zeven jaar voor ik zelf de relatie stopzette en was er toen redelijk kapot van. Het klassieke riedeltje: werk verloren, stevig beginnen drinken, veel denken aan wat we hadden en geloven dat ik nooit nog iemand als zij zou tegen komen; mijn geluk was toen dat we altijd apart zijn blijven wonen, anders was ik waarschijnlijk op straat geëindigd. Acht jaar vrijgezel geweest tot ik acht jaar geleden mijn partner ontmoete. Weer een alleenstaande moeder met een zoontje van vier deze keer. We zijn ondertussen zeven jaar getrouwd en sinds een half jaar feitelijk gescheiden (zij is met stiefzoon vertrokken om "tijdelijk" apart te gaan wonen). Al is de situatie dus wat anders dan de jouwe (geen eigen kinderen) één ding dat ik wel geleerd heb is dat het leven altijd verder gaat en dat je weer nieuwe mensen op je weg tegen komt. Op dit moment zit je waarschijnlijk je partner te idealiseren en zie je in je hoofd al je gelukkige momenten maar wees gerust er zal een dag komen dat een andere vrouw die geluksmomenten zal maken.

Hoe ga je verder met het leven wanneer niets nog zin heeft?

Ik was altijd redelijk geld minded, ik wou geld verdienen voor mijn gezin.

Maar waarom heb ik nu nog geld nodig?

Alles moet opeens dubbel, die jongen gaat geen vaste thuis meer hebben. Alle speelgoed, op termijn computer, moet allemaal op beide locaties voorzien worden …

Verjaardag, Sinterklaas, wat met kerst en nieuw? Is da toevallig dan de week bij wie hij is?

Fuck ik lig hier weer slapeloos volledig in paniek. Alles deed ik voor mijn gezin en nu opeens heeft niets in het leven nog zin.

Hoe kom je dat ooit allemaal te boven man pfffff
Hoe komt dat kind dat ooit allemaal te boven…

Dat de ouders wisselen van woning ipv het kind, dat is ook niet haalbaar zeker ?

Waarom kunnen we het gewoon niet weer goedmaken, waarom kon ik niet gewoon goed genoeg zijn voor haar pffff, waarom heb ik niet meer gedaan voor ons gezin en waarom ontzag ik mij zoveel van eens wa meer dingen te doen.

Zoveel vragen zonder antwoorden pffff,
Zoveel slapeloze nachten en ze is nog niet eens weg weg.
Uw kind is niet verdwenen he. Uw leven heeft nog zeker zin. Dat baasje heeft zijn papa nodig.
Shift uw focus van geld naar aandacht.
Zorg dat het geen vechtscheiding wordt en verzeker uw kind van uw liefde door er tijd en aandacht aan te schenken.

Uw kind is niet verdwenen he. Uw leven heeft nog zeker zin. Dat baasje heeft zijn papa nodig.
Shift uw focus van geld naar aandacht.
Zorg dat het geen vechtscheiding wordt en verzeker uw kind van uw liefde door er tijd en aandacht aan te schenken.
Aansluitend en dit kan heel cru klinken: jouw leven heeft misschien geen zin meer, maar je hebt een kind op de wereld gezet waarvoor je verantwoordelijk bent. Zet tijdelijk die gedachten over je eigen leven in de wachtkamer en focus je volledig op het belang van je zoon.

Ik weet het mannen ik weet het wel maarja, het is zo fucking moeilijk.
Ik wil niets anders in de wereld dan haar gelukkig maken.

En ook voor onze zoon, 't is zo'n gevoelig ventje, tis echt ongelofelijk, vannacht ben ik weer helemaal in paniek geschoten wat er voor hem allemaal gaat veranderen ook.

Ik wou dat er een sprankeltje hoop was, zoals sommige vrienden meegemaakt hebben dat het over x-aantal tijd nog terug goed komt, maar ik denk het niet.

Het is normaal dat je nu één brok stress en paniek bent maar weet dat dat gevoel ook over gaat. Stress over de toekomst, financiën, uw kind, uw relatie idealiseren, ... Het is een fase waar je door moet en dat gevoel zal nog wel een paar keer terug komen. Er komt een moment dat je zal inzien dat uit elkaar gaan waarschijnlijk de beste keuze was en ook voor uzelf mogelijkheden schept.

@Chickenlal: Uw bericht slaat recht in mijn maag 😢 ik voel in alles wat ge schrijft dat ge kapot zijt, maar tegelijk zie ik ook iemand die probeert eerlijk te zijn, die verantwoordelijkheid opneemt en die de dingen wil snappen. Zoals al gezegd, ge zult hier door moeten, stap voor stap, maar dit gaat ooit lichter worden.

Het is kut makker, zo simpel is het, het is fucking kut. Dat overweldigende gevoel nu is vreselijk en all-consuming en ik hoop dat het wat dragelijker wordt de komende periode.

Probeer je te omringen met familie en vrienden, praat erover, blijf erover praten, zoek professionele hulp.

De pijn, schuldgevoel en paniek en opzichte van je zoon zal er nog een tijdje zijn, dat is normaal. Misschien heb je hier nu nog geen boodschap aan, maar weet dat dit allemaal in de plooi zal vallen uiteindelijk. Kinderen zijn flexibel en weerbaar.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, en waarschijnlijk heb ik niet genoeg context, maar het voelt wel wat vreemd dat ze jou dat 2 maand voor het huwelijk laat weten zonder daar ooit eens iets over gezegd te hebben. Dat voelt heel onfair, ook al is dat in haar hoofd -zoals je al zei- al veel langer aan de hand.

:support:

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, en waarschijnlijk heb ik niet genoeg context, maar het voelt wel wat vreemd dat ze jou dat 2 maand voor het huwelijk laat weten zonder daar ooit eens iets over gezegd te hebben. Dat voelt heel onfair, ook al is dat in haar hoofd -zoals je al zei- al veel langer aan de hand.

:support:
Doorheen onze relatie is dat occasioneel wel eens naar boven gekomen allemaal, maar ik had nooit door dat het op leven of dood was.
En de laatste maanden is daar idd nooit van gesproken en dat zegt ze zelf ook dat dat niet eerlijk is voor mij dat ze dat alleen beslist heeft.

Maar dat komt vooral omdat ze ook weet dat als we er over gingen praten de oplossing waarschijnlijk weer maar tijdelijk ging zijn.

Het schuldgevoel is echt fucking hard, dat ik gewoon tekort gekomen ben om haar gelukkig te maken. Het ergste vanal is dat ik niet weet als ik het ooit zou kunnen omdat onze karakters zo verschillend zijn.

En het is zo vervelend dat ik op mijn werk ook geen rust kan vinden, ik zit hier in mijn loods nu dit te typen aan de bureau waar we ook seks aan hadden, ben al weer uren aan het bleiten.

Moet vanavond naar de dokter voor draadjes te laten uithalen, ga er toch eens van spreken, misschien heb ik wel even professionele hulp nodig.

Heel veel sterkte man @Chickenlal. Zwaar kut, maar je hebt het zelfs al wel zien gebeuren rond jou en aan het einde van de tunnel is er licht.

Focus je op de dingen die je wel nog in de hand hebt, niet op het verleden. Focus je op je zoon en het hem zo makkelijk mogelijk maken.

Ondernemen is echt als de dood voor een relatie. Kom er nu met redelijk veel in contact het laatste jaar nu ik er zelf aan begonnen ben (dat beloofd) en er zijn er weinig die nog samen zijn met hun partner van toen ze er aan begonnen.

@Chickenlal dat is klote om te horen man. Je situatie is zeer herkenbaar en dat suckt. Waar het bij jou werken was, was het bij mij door mijn tinnitus en hoofdpijn dat ik thuis bleef terwijl. Ik dacht ook eerst dat het geen kwaad kon want dan heeft zij ook haar tijd alleen! Dat gaat een tijdje maar uiteindelijk als onze trouwdatum dichter kwam is ze ook beginnen panikeren en was er opeens iemand anders.

Soit, we zijn nu meer dan anderhalf jaar later en dat gevoel van paniek en ongeloof is wel grotendeels verdwenen. Ik ga eerlijk zijn dat er nog veel momenten zijn waarop de tranen mij gewoon overvallen, want ik mis haar nog steeds enorm als persoon. Onze goeie jaren waren echt wel verdomd goeie jaren. Maar het betert wel altijd. Gaat het zo snel als je zou willen, neen. Maar het gaat wel.

Ik heb toen ook de beslissing genomen om haar uit te kopen en de eerste weken/maanden was alles in het huis een herinnering die goed genoeg was om me slecht te doen voelen. Maar ook dat gaat weg, en uiteindelijk ben ik héél tevreden dat ik het huis heb.

Het suckt maat, maar je bent niet alleen.
Uiteindelijk gaat het wel, hoe moeilijk dat ook te geloven is op dit moment.

Doorheen onze relatie is dat occasioneel wel eens naar boven gekomen allemaal, maar ik had nooit door dat het op leven of dood was.
En de laatste maanden is daar idd nooit van gesproken en dat zegt ze zelf ook dat dat niet eerlijk is voor mij dat ze dat alleen beslist heeft.

Maar dat komt vooral omdat ze ook weet dat als we er over gingen praten de oplossing waarschijnlijk weer maar tijdelijk ging zijn.

Het schuldgevoel is echt fucking hard, dat ik gewoon tekort gekomen ben om haar gelukkig te maken. Het ergste vanal is dat ik niet weet als ik het ooit zou kunnen omdat onze karakters zo verschillend zijn.

En het is zo vervelend dat ik op mijn werk ook geen rust kan vinden, ik zit hier in mijn loods nu dit te typen aan de bureau waar we ook seks aan hadden, ben al weer uren aan het bleiten.

Moet vanavond naar de dokter voor draadjes te laten uithalen, ga er toch eens van spreken, misschien heb ik wel even professionele hulp nodig.
Klinkt zeer herkenbaar en het voelde bij mij ook unfair van “geen eerlijke kans meer te krijgen” of “had ik maar geweten/ingezien dat het zo hoog zat”. Maar ondertussen besef ik inderdaad dat een andere aanpak of extra kans hooguit een tijdelijk uitstel zou geweest zijn van de conclusie dat m’n ex en ik geen goeie match waren voor een langere termijn.

Maar dat heeft tijd nodig en het is normaal dat je toch nog blijft vastklampen aan strohalmen die het vertrouwde beeld in stand houden (en/of de angst voor het onbekende/de toekomst even doen vergeten).

Wat mij in die periode geholpen heeft, is mij focussen op de praktische kant van de zaak; het financiële aspect, wie gaat waar wonen, uitwerken EOT en regeling over kind(eren). Dat gaf ergens afleiding en energie om dat zo goed mogelijk (en constructief met ex) uit te werken. Het nam het verdriet, het schuldgevoel en de angst voor de toekomst niet weg, maar duwde dat toch even opzij/voor mij uit terwijl de tijd verderging en dit op een of andere manier toch “draaglijker” werd. Ik heb in die periode ook hulp gezocht bij een psychologe.

Hier toch even op inpikken als kind van gescheiden ouders. Bij mij was er toch ook altijd het gevoel van niet meer een echte thuis hebben, week na week moeten verhuizen. Heeft er toen echt op mij ingehakt. Maar zal wellicht ook van kind tot kind afhangen of dat een gevoeligheid is.

Ik zou zeggen, wees er zeker attent voor hoe het kind dit ervaart. Het is zowiezo een pluspunt dat jullie nog een goede verstandhoudig hebben, hopelijk blijft dit zo.

Veel sterkte

Is dat eigenlijk een ding die goed zou kunnen werken dat de kleine in het huis blijft en wij gewoon verhuizen.

Dat is toch op de lange termijn ok niet haalbaar als er dan mensen zouden een andere partner hebben opeens?

Terug
Bovenaan