(ligging: Melsele, wat net buiten Antwerpen is, vlak aan de E34 en E17 en vlak aan de haven. Dus ook niet zo goedkoop qua grondprijs.)
K woon ook in melsele en de huizen en grond (veel keus is er niet) zijn langs de hoge kant.
Wordt volgebouwd met appartementen. Zelfs in overstroombare gebieden (pareinpark, maar daar zijn t huizen)
Langs de dure kant omdat het goed gelegen is, zoals je zelf zei vlakbij de e34/17 en antwerpen
Heb vorig jaar huis gekocht op 13are en was kostelijk
 
Ik denk dat sommigen de huidige prijzen toch onderschatten hoor. Dit is geen klein huis, geen kleine grond, volledig onderkelderd met dubbele garagepoort, geothermische warmtepomp, grote maatkeuken, veel slaapkamers met soms maatkast, 36 zonnepanelen, aangelegde tuin, terras en oprit

Als je dit nu wil bouwen ben je meer dan 1 miljoen kwijt.

Wij hebben zelf net gebouwd afgelopen jaar en zijn al bijna €900000 kwijt (wel aan 21% btw) op een veel kleiner perceel, niet onderkelderd (wel zolder), minder bewoonbare oppervlakte en dit is nog zonder aangelegde oprit en tuin, zolder maar half afgewerkt en nog geen dressing in de masterbedroom. Als binnen enkele jaren alles af is, zullen we ook bijna aan het miljoen zitten. Wel hebben we ook een geothermische warmtepomp, veel zonnepanelen (28), een smart home systeem (Loxone) wat meer dan het dubbele is dan traditionele elektriciteit en in verschillende ruimtes maatkasten. Daarnaast is de ruwbouw in CLT opgetrokken en niet traditioneel gemetst wat ook een meerprijs is (CLT).
(ligging: Melsele, wat net buiten Antwerpen is, vlak aan de E34 en E17 en vlak aan de haven. Dus ook niet zo goedkoop qua grondprijs.)
Uit interesse: wat was het aandeel van de grondprijs in die 900 000 EUR? En voor hoeveel m²?
 
900k voor een huis zonder kelder, nog geen aangelegde tuin etc. Iedereen doet wat hij wil maar voor mij heeft mijn woonplaats toch ook echt maar een max waarde, ongeacht of ik dat kan betalen of niet. Mensen steken precies echt letterlijk al hun centen in hun huis tegenwoordig. (Niet specifiek op jou trouwens)
Akkoord dat het veel geld is, zelf hadden we ook nooit gedacht van zoveel uit te geven aan een huis dat dan uiteindelijk "maar" dit is (in de zin van grootte). (Wat nog altijd groter is dan gemiddeld met inclusief de zolder toch rond de 270m².)

Maar Covid en de oorlog in Oekraïne hebben de prijzen gigantisch doen stijgen van materialen. Waardoor onze initiële prijsinschattingen (en die van de architect) van €650000-€700000 ruimschoots overtroffen zijn. Dat heeft er helaas ook voor gezorgd dat we het appartement van mijn partner ook hebben moeten verkopen i.p.v. te kunnen gaan verhuren.

Nu, een bouwgrond vandaag de dag in Melsele, Beveren, Zwijndrecht vind je eigenlijk niet meer onder de €400/m², kleinere gronden gaan vaak naar €500-€700/m². Dusja, een grond van 990m² daar mag je toch zeker minimaal €350000 ofzo voor neerleggen en dan heb je nog geen steen gelegd.

Mijn zus en haar partner hebben eveneens in 2022-2023 gebouwd maar met een SOD, hun gesloten bebouwing van 7m breed is kleiner dan de onze, zij verwarmen nog gewoon op gas, dus geen geothermische warmtepomp van €30000, hebben standaard elektriciteit, geen inbouwkasten, de goedkoopste projecttegelvloer overal, in de garage zelfs nog geen tegel, ook geen afgewerkte zolder... en zij zitten uiteindelijk toch ook boven de €600000 voor iets wat initieel €450000 ging zijn.
 
Laatst bewerkt:
K woon ook in melsele en de huizen en grond (veel keus is er niet) zijn langs de hoge kant.
Wordt volgebouwd met appartementen. Zelfs in overstroombare gebieden (pareinpark, maar daar zijn t huizen)
Langs de dure kant omdat het goed gelegen is, zoals je zelf zei vlakbij de e34/17 en antwerpen
Heb vorig jaar huis gekocht op 13are en was kostelijk
Na de huizen willen ze daar ook nog 3 appartementsblokken zetten hè op die gronden aan het pareinpark wat idd overstromingsgevoelig gebied is en die momenteel meer weghebben van een vijver.
 
Ik vind 650k voor die woning nu ook wel wat van de pot gerukt hoor. Wij hebben een soortgelijk huis gebouwd en waren dat (10 jaar geleden) al kwijt aan de bouw (en dan hebben we héél veel zelf gedaan, doe daar maar vlot 200k bij als we alles hadden laten doen).
Om een idee te geven wat een huis van 600k is:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/hallaar/2220/11305500
Gaan ze er 990k voor krijgen? Waarschijnlijk niet, maar ik gok toch 800-900k.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Voor een grond van 325m² (11,3m breed, we hebben dus geen diepe tuin)

Aankoopwaarde
145.000,00​
Registratierechten + notariskosten
18.491,29​
Grondsondering
490,05​
Totaal
163.981,34​
Huis van +900k (-163k grond) op stukse grond van 325m2 😳
Lijkt mij dat dat toch wel wat overpriced is.
Hier hebben wel wat aannemers, leveranciers, architect goed geld verdient vermoed ik.
Heb je voor alles wel minstens 3 offertes gevraagd? 😉
 
Erg lelijk en cheap/low-end.

Inderdaad wel gebruiksvriendelijk - vandaar dat het in keuken/badkamer nog aanvaardbaar kan zijn.
Idd dit en is erg inspiratieloos maar uiteraard wel handig als je meteen een grote hoeveelheid kan kopen.
 
Dat is toch heel smaakafhankelijk hoor. Genoeg huizen met een verschrikkelijk lelijke parket ook en genoeg huizen met mooie tegels door heel het huis.

Uiteraard altijd een kwestie van smaak, maar in het voorbeeld hierboven zijn de tegels toch wel foeilelijk en oogt het allemaal erg goedkoop (voor een woning van bijna een miljoen euro).

Leg daar beneden een beton/gietvloer en boven een parket, en dat zou al heel anders ogen. Nu lijkt heel dat huis op een refter vanbinnen.
 
Uiteraard altijd een kwestie van smaak, maar in het voorbeeld hierboven zijn de tegels toch wel foeilelijk en oogt het allemaal erg goedkoop (voor een woning van bijna een miljoen euro).

Leg daar beneden een beton/gietvloer en boven een parket, en dat zou al heel anders ogen. Nu lijkt heel dat huis op een refter vanbinnen.

Een tegel op zich ben ik niet tegen, maar dit is echt wel waaaaay too much. Heel erg monotoon allemaal. Keuken, living, badkamer, slaapkamers, ... Zelfs de plinten zijn doorgetrokken in diezelfde tegels, iets wat niet courant is in moderne woningen. Hell, zelfs het toilet is uitbekleed in diezelfde tegel.

Dat huis is echt totaal geen 900K waard. Neen, het is niet omdat je een dedicated website maakt, dat uw huis plots specialer wordt. En neen, het is niet omdat je in 3 talen adverteert, dat uw huis meer waard wordt. Als heel de ruime rand rond Brussel "mikt op de rijke expat", dan zal die "rijke expat" plots héél veel keuze hebben. :unsure:
Dat mensen in Brussel-centrum, Elsene, Etterbeek, Sint-Joost-ten-Node, ... mikken op "de rijke expat", ok. Maar in Merchtem?! Give me a break. :')

Lekker opportunistisch allemaal. Weer ene die denkt dat hij geen makelaar nodig heeft en het allemaal zelf veel beter kan. Veel kans dat hij zijn woning verbrandt.
 
Ik vind 650k voor die woning nu ook wel wat van de pot gerukt hoor. Wij hebben een soortgelijk huis gebouwd en waren dat (10 jaar geleden) al kwijt aan de bouw (en dan hebben we héél veel zelf gedaan, doe daar maar vlot 200k bij als we alles hadden laten doen).
Om een idee te geven wat een huis van 600k is:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/hallaar/2220/11305500
Gaan ze er 990k voor krijgen? Waarschijnlijk niet, maar ik gok toch 800-900k.
Hangt af van welke zot het geld heeft om er 800 - 900k aan te geven en dit dan ook nog eens wil.

Hetgeen je ervoor betaalt hebt heeft 0 impact. Behalve dat het een drempel is voor de verkoper om het voor minder dan dat bedrag, of het bedrag dat hij/zij zelf nodig heeft te laten gaan.
 
Hangt af van welke zot het geld heeft om er 800 - 900k aan te geven en dit dan ook nog eens wil.

Hetgeen je ervoor betaalt hebt heeft 0 impact. Behalve dat het een drempel is voor de verkoper om het voor minder dan dat bedrag, of het bedrag dat hij/zij zelf nodig heeft te laten gaan.
Klopt maar deels. Mensen die in dat segment kopen, gaan altijd vergelijken met "wat kan ik voor die prijs zelf zetten", en zo'n huis nu aan minder dan 900k€ zetten, dat wordt moeilijk.
 
Terug
Bovenaan