Die ligging is inderdaad niet ideaal, vlak aan de sporen, zeer langgerekt perceel en het huis zelf is nogal ongelukkig ingepast vind ik.
Toch voor 750 K€...
Inderdaad. Wat een prijs voor naast een spoor.


Hier is er eentje in de buurt te koop. HOB uit 1961. Omschrijving is wel een mooie typische Immo inkadering.
Ik stel mij ook vragen bij de EPC score.

Aangename op te frissen halfopen bebouwing, op een toplocatie in het groen, nabij het centrum, met vier slaapkamers, tuin en garage.
In de gegeerde residentiële en prachtige Berkenlaan in Hasselt/Kiewit, ligt deze charmante halfopen bebouwing op een knap perceel van 12a 24ca.
Op deze ligging is het rustig wonen in het groen, op slechts 5 minuten van zowel het Hasseltse, als het Zonhovense centrum. Tevens geeft de Kempische Steenweg een vlotte verbinding naar de snelweg en andere omliggende steden.
Op te frissen... toplocatie... wonen in het groen... rustig...
Degene die het weten liggen weten dat je letterlijk 100meter van een zeer drukke baan woont (24/7) waar je in de zomer het geluk hebt dat heel uw perceel trilt door Pukkelpop (is gewoon de weg over). De Berkenlaan zelf is een sluipweg geworden voor iedereen die de ring van Hasselt wenst te vermijden dus het is een snelweg tijdens de spits waar auto's tussendoor de paaltjes aan hoge snelheid slalommen.
 
Inderdaad. Wat een prijs voor naast een spoor.


Hier is er eentje in de buurt te koop. HOB uit 1961. Omschrijving is wel een mooie typische Immo inkadering.
Ik stel mij ook vragen bij de EPC score.


Op te frissen... toplocatie... wonen in het groen... rustig...
Degene die het weten liggen weten dat je letterlijk 100meter van een zeer drukke baan woont (24/7) waar je in de zomer het geluk hebt dat heel uw perceel trilt door Pukkelpop (is gewoon de weg over). De Berkenlaan zelf is een sluipweg geworden voor iedereen die de ring van Hasselt wenst te vermijden dus het is een snelweg tijdens de spits waar auto's tussendoor de paaltjes aan hoge snelheid slalommen.
Masr wel een gewilde villastraat en ver genoeg van de drukke baan, deze ga je niet horen in je tuin
 
Masr wel een gewilde villastraat en ver genoeg van de drukke baan, deze ga je niet horen in je tuin
De Kempische Steenweg hoor je en ruik je daar in de tuin, zeker aan het begin van de straat (tenzij je gehoorproblemen hebt). Dat is net geen snelweg en zeker tijdens spitsuren. We wonen in de wijk zelf, alleen een stuk verder. 200 tot 500 meter vanaf een drukke baan/snelweg wordt volgens studies sterk beïnvloed door schadelijke verkeersemissies. Een villawijk en wonen in het groen is toch net iets anders voor mij :)
Een premium betalen om gezondheidsproblemen op te lopen, blijft toch een speciale hersenkronkel binnen de Immosector. Mocht het nu een het einde van de straat zijn dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, maar dit koppel heeft kennelijk een hele website gemaakt (in drie talen) om hun huis te verkopen:


Persoonlijk vind ik hun nadruk op toplocatie een beetje overroepen voor een deelgemeente waar niet veel te beleven valt.
 
Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, maar dit koppel heeft kennelijk een hele website gemaakt (in drie talen) om hun huis te verkopen:


Persoonlijk vind ik hun nadruk op toplocatie een beetje overroepen voor een deelgemeente waar niet veel te beleven valt.
Dat je daar 600k / 650k voor vraagt ok maar 990? Daar zie ik toch totaal geen waarde in.
 
Dat je daar 600k / 650k voor vraagt ok maar 990? Daar zie ik toch totaal geen waarde in.

Voor die prijs, 650k, laat je dat nu wel niet zetten.
Probleem is zoals met alles waar men een bom geld voor vraagt, je moet een zot vinden die dat eraan wil geven. En 990k is gewoon een bom geld. Maar mogelijks wel noodzakelijk als men naar het stadsleven wil overgaan en voldoende geld hebben om daar iets vergelijkbaars te kunnen kopen en rekening houdende met het geld dat ze er zelf hebben ingepompt. Na 5j al verkassen lijkt mij snel.

Toch als het niet om een scheiding gaat.
 
Voor die prijs, 650k, laat je dat nu wel niet zetten.
Probleem is zoals met alles waar men een bom geld voor vraagt, je moet een zot vinden die dat eraan wil geven. En 990k is gewoon een bom geld. Maar mogelijks wel noodzakelijk als men naar het stadsleven wil overgaan en voldoende geld hebben om daar iets vergelijkbaars te kunnen kopen en rekening houdende met het geld dat ze er zelf hebben ingepompt. Na 5j al verkassen lijkt mij snel.

Toch als het niet om een scheiding gaat.
Goh zo groot is het toch niet? Alles hangt ook van gemeentes af e. Zet je morgen een doos in Schilde, dan is 1 000 000€. Zet letterlijk hetzelfde neer in Geel, dan is het 500k.
 
Dat je daar 600k / 650k voor vraagt ok maar 990? Daar zie ik toch totaal geen waarde in.
Ik heb geen idee meer wat de normale prijs is voor een vrijstaand huis met vrij grote tuin dat energetisch top is, maar mijn eerste idee was toch ook dat ze wel heel optimistisch zijn.

Nu, ondanks dat die ligging volgens mij niet top is, je zit wel redelijk snel op de R0.
 
Ik heb geen idee meer wat de normale prijs is voor een vrijstaand huis met vrij grote tuin dat energetisch top is, maar mijn eerste idee was toch ook dat ze wel heel optimistisch zijn.

Nu, ondanks dat die ligging volgens mij niet top is, je zit wel redelijk snel op de R0.
Ze kunnen alleen maar proberen he.
 
Ze lijken me te mikken op EU medewerkers / diplomaten die nog vlot naar Brussel moeten rijden, maar anderzijds wel uit de stad weg willen.
 
Goh zo groot is het toch niet? Alles hangt ook van gemeentes af e. Zet je morgen een doos in Schilde, dan is 1 000 000€. Zet letterlijk hetzelfde neer in Geel, dan is het 500k.
During the renovation of this house (370 m2), not only the aesthetic aspect of the house was addressed. A complete energetic renovation also made the house ready for a sustainable future.

370m2 lijkt mij toch wel groot hoor.
Aankoopprijs 350 - 550k€ in die regio? Het lijkt, maar geen EPC dus kan het niet direct terugvinden, Voorzetisolatie rondomrond + afwerking. Het interne gedeelte allemaal strippen, en dat is relatief goedkoop. Alles volledig inrichten, nieuwe ramen, deuren, poorten, etc... etc... daar ga je toch wel eens van verschieten hoe snel dat omhoog kan schieten in kostprijs. 250 - 350k gaat daar echt geen uitzondering in zijn als je dat allemaal gaat laten doen.

En hetgeen ze voorzien is nu ook niet het goedkoopste van wat er is.
 
During the renovation of this house (370 m2), not only the aesthetic aspect of the house was addressed. A complete energetic renovation also made the house ready for a sustainable future.

370m2 lijkt mij toch wel groot hoor.
Aankoopprijs 350 - 550k€ in die regio? Het lijkt, maar geen EPC dus kan het niet direct terugvinden, Voorzetisolatie rondomrond + afwerking. Het interne gedeelte allemaal strippen, en dat is relatief goedkoop. Alles volledig inrichten, nieuwe ramen, deuren, poorten, etc... etc... daar ga je toch wel eens van verschieten hoe snel dat omhoog kan schieten in kostprijs. 250 - 350k gaat daar echt geen uitzondering in zijn als je dat allemaal gaat laten doen.

En hetgeen ze voorzien is nu ook niet het goedkoopste van wat er is.
Goh, ik verwacht minstens 6 badkamers, 7 slaapkamers enz.
*neus in de lucht*
 
Goh, ik verwacht minstens 6 badkamers, 7 slaapkamers enz.
*neus in de lucht*
Moet mij corrigeren, het staat wat verder, ze hebben geen voorzetisolatie gebruikt maar wel gewoon de facade afgebroken. Om die dan terug op te metsen alsook fundamenten te verbreden. Dat is een kostelijk grapje hoor. Dat is vlot 50 - 100k dat daarin zit.
 
Vraag dan direct 1000000 ipv rond de pot te draaien.
De meeste EU medewerkers zitten aan de zuidelijke kant van Brussel of richting Leuven.
 
Geld hebben voor zo'n kast maar dan wel overal dezelfde mottige tegels leggen. Zelfs in de slaapkamers :p
Een slaapkamer vloeren met tegels :laugh:
Ik heb ook overal dezelfde tegel. En mijn slaapkamers zijn ook voorzien van tegels. Ik vind kurk of parket maar niets. En zeker beter als hetgeen Urbanus moest gebruiken in plaats van de parkiet.
 
Goh zo groot is het toch niet? Alles hangt ook van gemeentes af e. Zet je morgen een doos in Schilde, dan is 1 000 000€. Zet letterlijk hetzelfde neer in Geel, dan is het 500k.

370m2 is groot, maar dat is incl kelder/garage. Ken de prijzen van Geel nu niet, maar deze doos in Koersel (niet zo ver van Geel) brengt ook vlot meer op dan 500k. Bij mij in de straat is een huis van 2014 (een blokje) en 201m2 verkocht voor 575k op 1 dag. Een heel stuk kleiner.
Aan de andere kant (200m van thuis) heeft mijn schoonzus en haar vriend begin dit jaar een huis van 225m2 gekocht (uit 2010) aan 535k, kleinere tuin, maar wel een tuinkot van 40m2 met verwarming/douche etc erin.

Wat mij aan dit huis zou tegensteken is dat de inkom rechtstreeks in de leefruimte is, net zoals de trap en uw wasmachine/droogkast staat daar ook (in de zonnehoek weliswaar). Dat had ik bvb in de kelder gezet, zeker niet in de leefruimte.
Hal/trap/wasmachine wil ik niet in mijn leefruimte.


Geld hebben voor zo'n kast maar dan wel overal dezelfde mottige tegels leggen. Zelfs in de slaapkamers :p
Een slaapkamer vloeren met tegels :laugh:

Ik zie het probleem niet, wij hebben door heel het huis dezelfde tegel, behalve de trap en badkamer, die hebben andere tegels.
Dat is vooral heel makkelijk om te poetsen en we hebben een tegel waar je stof eigenlijk niet op ziet liggen. Behalve die van de trap, dat is een nachtmerrie (zwart, blinkend, glad).
Zou niet weten waarom je niet voor een tegel gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan