Ik denk dat sommigen de huidige prijzen toch onderschatten hoor. Dit is geen klein huis, geen kleine grond, volledig onderkelderd met dubbele garagepoort, geothermische warmtepomp, grote maatkeuken, veel slaapkamers met soms maatkast, 36 zonnepanelen, aangelegde tuin, terras en oprit

Als je dit nu wil bouwen ben je meer dan 1 miljoen kwijt.

Wij hebben zelf net gebouwd afgelopen jaar en zijn al bijna €900000 kwijt (wel aan 21% btw) op een veel kleiner perceel, niet onderkelderd (wel zolder), minder bewoonbare oppervlakte en dit is nog zonder aangelegde oprit en tuin, zolder maar half afgewerkt en nog geen dressing in de masterbedroom. Als binnen enkele jaren alles af is, zullen we ook bijna aan het miljoen zitten. Wel hebben we ook een geothermische warmtepomp, veel zonnepanelen (28), een smart home systeem (Loxone) wat meer dan het dubbele is dan traditionele elektriciteit en in verschillende ruimtes maatkasten. Daarnaast is de ruwbouw in CLT opgetrokken en niet traditioneel gemetst wat ook een meerprijs is (CLT).
(ligging: Melsele, wat net buiten Antwerpen is, vlak aan de E34 en E17 en vlak aan de haven. Dus ook niet zo goedkoop qua grondprijs.)
Zou ik mogen vragen hoeveel je voor je grond hebt betaald (exclusief registratierechten en notariskosten)? En hoe groot die was?
 
Helemaal knettergek de prijzen die ik hier allemaal zie, 1 245 000€ voor een halfopen huisje op een paar are grond. "maar tis wel leuven" :crazy:
Nieuwbouw rijhuis van 7 meter 600K maar er ligt overal zelfs nog geen vloer in.. :oink:

Ik ben wat aan het lobbyen met een oude klant die verhuist richting de kust, (en geen kinderen of niets heeft)
En hier in de stille kempen zou ik voor 2,5 miljoen dan een reusachtige manoir (bouwjaar 1990) hebben met een aangelegd tuinpark van 6Ha.

(eenmaal boven de 2 miljoen zijn er weinig gegadigden want in schilde ofzo zou dit er ook 5 waard zijn.)
 
Zou ik mogen vragen hoeveel je voor je grond hebt betaald (exclusief registratierechten en notariskosten)? En hoe groot die was?
Staat hier al:
 
Incl keuken en aanleg tuin?
Alleen al aan grondwerken, grondafvoer en het plaatsen van keerwanden zijn wij aan ons perceel 30k kwijt.
Dat zijn zaken die vaak niet in de aanneming zitten.

Initiële offerte van de bouw (zonder keuken) zelf was inderdaad 470k maar daar zijn snel extra’s bijgekomen :).
Dat er wat extra's bijkomen is natuurlijk begrijpelijk, maar een paar 100k aan extra's is toch wel opvallend. Tenzij je natuurlijk 300k voor je bouwgrond hebt betaald, dan volg ik nog.

Niet verwijtend bedoeld trouwens, ons budget voor te bouwen is zo'n 500k en we zouden toch ook een 200 m² bewoonbaar willen hebben, dus als ik dan zo'n bedragen zie voorbij komen breekt het koud zweet een beetje uit. 😅
 
Dat er wat extra's bijkomen is natuurlijk begrijpelijk, maar een paar 100k aan extra's is toch wel opvallend. Tenzij je natuurlijk 300k voor je bouwgrond hebt betaald, dan volg ik nog.

Niet verwijtend bedoeld trouwens, ons budget voor te bouwen is zo'n 500k en we zouden toch ook een 200 m² bewoonbaar willen hebben, dus als ik dan zo'n bedragen zie voorbij komen breekt het koud zweet een beetje uit. 😅
Ja tuurlijk is de grond inbegrepen :p. Dat maakt net heel het punt rond die woning in Wemmel, de ligging en daardoor dus ook duurdere grondprijzen. Ik vind die woning schappelijk van vraagprijs wetende dat je voor dat bedrag die grootte en die technieken vandaag in die regio niet zelf kan realiseren.
 
Ja tuurlijk is de grond inbegrepen :p. Dat maakt net heel het punt rond die woning in Wemmel, de ligging en daardoor dus ook duurdere grondprijzen. Ik vind die woning schappelijk van vraagprijs wetende dat je voor dat bedrag die grootte en die technieken vandaag in die regio niet zelf kan realiseren.
Maar is dat wel een eerlijke vergelijking? Een nieuw te bouwen huis vs een gerenoveerd oud huis (waarvan de renovatie ook reeds enkele jaren oud is)? Het zou er nog aan mankeren dat een nieuwbouw (volledig naar je goesting) met zelfde specs goedkoper zou zijn...
Een discount van minstens 25 a 30% tov nieuwbouwwaarde is imo logisch.
 
Maar is dat wel een eerlijke vergelijking? Een nieuw te bouwen huis vs een gerenoveerd oud huis (waarvan de renovatie ook reeds enkele jaren oud is)? Het zou er nog aan mankeren dat een nieuwbouw (volledig naar je goesting) met zelfde specs goedkoper zou zijn...
Een discount van minstens 25 a 30% tov nieuwbouwwaarde is imo logisch.
Het is veel groter dan de nieuwbouw, volledig instapklaar en voorzien van de laatste nieuwe technieken, dus zeker vergelijkbaar. Ik vind het een correcte prijs.

Vandaag is 750-850k voor een kleinere nieuwbouwwoning zelf de vanafprijs :sarcastic: :

Er is een 2-3 tal weken terug een gelijkaardig aan het onze verkocht aan 875k (bouwjaar 2019).
 
Het is veel groter dan de nieuwbouw, volledig instapklaar en voorzien van de laatste nieuwe technieken, dus zeker vergelijkbaar. Ik vind het een correcte prijs.

Vandaag is 750-850k voor een kleinere nieuwbouwwoning zelf de vanafprijs :sarcastic: :

Er is een 2-3 tal weken terug een gelijkaardig aan het onze verkocht aan 875k (bouwjaar 2019).
Damn, zit in die 855k woning de BTW/registratie reeds in? Of moet je die er nog eens bij optellen? Staat niet duidelijk in het zoekertje.
 
Ik heb deze zelf niet gespot maar het is imo een gouden exemplaar.
Uit de beschrijving van het pand:
"Het hoogtepunt van deze woning is het geweldige terras waar je kunt ontspannen, barbecueën of gewoon genieten van een goed boek met een glas wijn. Stel je eens voor hoe geweldig het zou zijn om je zomeravonden door te brengen op dit idyllische terras!"

Link
 
Ik heb deze zelf niet gespot maar het is imo een gouden exemplaar.
Uit de beschrijving van het pand:
"Het hoogtepunt van deze woning is het geweldige terras waar je kunt ontspannen, barbecueën of gewoon genieten van een goed boek met een glas wijn. Stel je eens voor hoe geweldig het zou zijn om je zomeravonden door te brengen op dit idyllische terras!"

Link
Mits een rijke verbeelding moet dat wel lukken, ja.
 
Terug
Bovenaan