Een pooltafel als eettafel en overal verwijzingen naar Bob Marley en Jamaica. Knalgele en oranje wagens op de straat voor het huis zullen ook wel van de eigenaars zijn.
3746001657000021948.jpg


Incl. wake and bake bed met dampkap?
 
Ik vraag mij altijd af wie voor zo'n huizen gaat. 600k en dan nog quasi een totaalrenovatie moeten doen? ofwel overschat ik wat het kost om een renovatie volledig uit te voeren, ofwel zie ik gewoon zelf het potentieel nooit.

Ruimte, grotere tuin en meer privacy.
En leven in een woning met energienorm C of B lukt ook.
A(+) is geen must.

600k is bijna de prijs voor een kleine nieuwbouw-HOB, met beperkte ruimtes, kleine tuin etc.

Liever die te renoveren woning dan.
 
1500m2 grond dus +- 450K enkel aan grond? Dan vind ik het niet zo van de pot gerukt tbh. Gent is gewoon enorm aan het uitdeinen qua woonprijzen, merken we hier ook bij ons.
Ze vragen 681.475 euro voor de grond, wat met waanzinnig lijkt.
Het overgebleven budget voor de bouw lijkt me bijgevolg in deze tijd eerder beperkt.
1.099.000 euro is ook zonder registratierechten en BTW.

 
  • Leuk
Waarderingen: aXl_
Ik vraag mij altijd af wie voor zo'n huizen gaat. 600k en dan nog quasi een totaalrenovatie moeten doen? ofwel overschat ik wat het kost om een renovatie volledig uit te voeren, ofwel zie ik gewoon zelf het potentieel nooit.
Doodlopend straat dus rustig wonen. Dicht tegen Antwerpen & Brussel.
Nieuwe keuken en badkamer erin & boven tapijt eruit en vloertje erin en het ziet er anders uit.

Voor mij zou het te groot zijn. Maar mocht je groot gezin hebben of een praktijk thuis willen, ideaal.
 
Ruimte, grotere tuin en meer privacy.
En leven in een woning met energienorm C of B lukt ook.
A(+) is geen must.

600k is bijna de prijs voor een kleine nieuwbouw-HOB, met beperkte ruimtes, kleine tuin etc.

Liever die te renoveren woning dan.
Doodlopend straat dus rustig wonen. Dicht tegen Antwerpen & Brussel.
Nieuwe keuken en badkamer erin & boven tapijt eruit en vloertje erin en het ziet er anders uit.

Voor mij zou het te groot zijn. Maar mocht je groot gezin hebben of een praktijk thuis willen, ideaal.
Sure, allemaal goeie punten. Ik loop zelf dan gewoon vast op het renoveren & de e19 quasi in de achtertuin daar.
 
Sure, allemaal goeie punten. Ik loop zelf dan gewoon vast op het renoveren & de e19 quasi in de achtertuin daar.
Is die E19 niet vooral het grote probleem? Je hebt dan zo'n grote tuin maar er zal toch ook vrij veel geluidsoverlast zijn omdat je er praktisch naast woont?
 

Wie heimwee heeft naar de interieurs van de jaren 70 en 80, het is de moment.

595k is eigenlijk nog een koopje. Het vroegere type “statige” villa.

Goh ja, koopje... EPC 'F', een huis uit de jaren '60 en staat "te renoveren". Het totale prijskaartje om dat te renoveren zal ook niet mis zijn.

Die jaren '60-'70 villa's langs die baan worden de laatste jaren wel duur te koop gezet om maar in Eeklo te zijn, maar de grondprijs is daar blijkbaar ook belachelijk duur geworden.
 
Cadzand is de laatste jaren erg druk geworden. De redenen om naar Cadzand te gaan, zijn weg, want ze zijn daar ook verkeerd bezig. De rust was hun sterkte, maar de bouwwoede heeft er toegeslagen.

Ik ben er al een tijdje niet meer geweest.
Nu, ik vertoef ook frequent in Cadzand. de twee recente blokken waar Coucke zijn penthouse heeft, daar zijn er al heel wat appartementen ondertussen van eigenaar veranderd.

Waarom?
 
Goh ja, koopje... EPC 'F', een huis uit de jaren '60 en staat "te renoveren". Het totale prijskaartje om dat te renoveren zal ook niet mis zijn.

Die jaren '60-'70 villa's langs die baan worden de laatste jaren wel duur te koop gezet om maar in Eeklo te zijn, maar de grondprijs is daar blijkbaar ook belachelijk duur geworden.

Eeklo is toch één van de goedkoopste regio's van de streek?

Op zich staan daar wel mooie huizen, maar het blijft langs een drukke baan. Net zoals het huis zelf, is dat ook een mentaliteit van de jaren '60.
 
Eeklo is toch één van de goedkoopste regio's van de streek?

Op zich staan daar wel mooie huizen, maar het blijft langs een drukke baan. Net zoals het huis zelf, is dat ook een mentaliteit van de jaren '60.

Goedkoop qua gemiddelde huizenprijs, o.a. ook omdat de gemiddelde huizen er klein zijn of verouderd.

Maar als ik het hoor van mensen in die streek die op zoek zijn naar bouwgrond, is beschikbare bouwgrond zeldzaam en absoluut niet goedkoop voor die regio. Cijfers op statistiek Vlaanderen gaan blijkbaar maar tot 2014 maar toen was de gemiddelde prijs per m² voor bouwgrond in Eeklo maar 5% goedkoper dan Brugge :crazy:
 

Wie heimwee heeft naar de interieurs van de jaren 70 en 80, het is de moment.

595k is eigenlijk nog een koopje. Het vroegere type “statige” villa.
Wel, ik vind dit dus fantastisch eigenlijk. Waar ik vroeger fan was van strakke, moderne blokkendozen, kan ik dit steeds meer smaken. Die Louis XIV meubels mogen ze zo laten staan. Het energetisch renoveren zonder in te boeten aan stijl is wel een uitdaging uiteraard.

En dan die vrijstaande dubbele garage. 8 x 12 meter, dat is qua bebouwde oppervlakte groter dan menig nieuwbouw HOB van tegenwoordig. Zet enkel die garage nieuw, en je bent ook al een pak kwijt.

Ah ja, uiteraard gelegen in agrarisch gebied, zo hoort het. :rofl:
 
Wel jammere ligging. Treinspoor in de tuin, een café en discotheek er naast en aan de overkant staat het lelijkste huis uit de geschiedenis van het land: https://www.google.com/maps/@51.197...00nAqdIugHHVbGKA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Dat treinspoor wordt niet meer gebruikt door de NMBS. Enkel een lokale stoomtreinclub rijdt daar occasioneel nog eens over. Ik zou rap een perron aanleggen in de tuin naar analogie met het Koninklijk Station in Laken, zodat ik als een echte vorst door het leven kan gaan.
 
Terug
Bovenaan