Voor de liefhebbers die zwemmen in het geld. Het prachtig 'huis' van het programma Blijven Slapen staat te koop. Ideaal om met 3 of 4 gezinnen in te wonen als je zwemt in het geld :p


Dat komt best wel dicht tegen mijn droomdomein, zeker kwa stijl en inrichting :drool:
 
Tijdens het leggen van dakisolatie ben ik op houtworm en boktor gestoten. Beesten die binnen mum van tijd je hele dakconstructie kunnen wegvreten. Ik wil er niet aan denken wat die kunnen aanrichten in houtskeletbouw.

En dat buitenschrijnwerk, moet je dat niet iedere 5 jaar opnieuw verven?
~10 jaar.

En ach +/- alle huizen zijn hier in hout en ik ben er nog geen tegen gekomen die wegevreten zijn :p

Zo een huis, op een gelijkaardige locatie zal hier gemakkelijk 1M kosten.
 
Laatst bewerkt:

10 miljoen voor de audivisual :(.

4-5 miljoen voor de eigen cinema..., een eigen nachtclub, bowlingbaan, x keukens, x zwembaden, y hottubs, een buitenkeuken die ze dan een barbecuepit noemen en die groter is dan de meeste mensen hun eigen keuken, een eigen restaurant, een garage voor 50 auto's met 2 turntables dit is echt decadent. Je vraagt u echt af wat die mensen doen voor werk en waarom dat die zo eventjes 500miljoen in een huis steken... om nog te zwijgen over het feit dat die ook nog eens andere huizen had van ook 90+ miljoen of zo...

Al moet ik wel zeggen dat het uitzicht onnavolgbaar was. Maar meestal kijk ik wel niet naar buiten.
 
Die hsb begint nu serieus op te komen. Ik stel mij hier toch wat vragen bij. Bij brand schiet er toch werkelijk niks over en wat is de herverkoopwaarde van deze huizen? In traditionele woningen uit de jaren 80, kap je na 30 jaar de tegels af of de chape er uit en nieuwe leidingen. De structuur van de woning blijft in de meeste gevallen degelijk. Bij HSB lijkt het mij dat alles gewoon wegwerp is, wat is die structuur na 30 jaar nog waard?
 
Die hsb begint nu serieus op te komen. Ik stel mij hier toch wat vragen bij. Bij brand schiet er toch werkelijk niks over en wat is de herverkoopwaarde van deze huizen? In traditionele woningen uit de jaren 80, kap je na 30 jaar de tegels af of de chape er uit en nieuwe leidingen. De structuur van de woning blijft in de meeste gevallen degelijk. Bij HSB lijkt het mij dat alles gewoon wegwerp is, wat is die structuur na 30 jaar nog waard?
70 jaar oud huis met houtskelet, dat staat nog goed hoor :p
 
zeggen ze niet “voor elk klimaat een bouwmethode”.?
Nu is massiefbouw (of hoe noemt de bouwmethode met bakstenen en snelbouw) eigenlijk niet ideaal voor ons klimaat he?
Ik zie eigenlijk quasi geen voordelen voor een gematigd land zonder extreme weersomstandigheden. De reden dat wij het hebben, was omdat het goedkoper was dan hsb en beton, en ook de nadelen van die 2 niet heeft.
 

Toch één van de weinige keren dat ik luidop moet lachen met hoe lelijk een woning is.
'Deze nieuwbouw is een hedendaagse interpretatie van de prototypische vormgeving van een langgevelhoeve.' 🤦‍♂️

Nogal hoogdraverige woorden voor 'leven in een OSB fabriek'.

Dit is de grootste renovatie failure die ik tot nu toe in deze topic gezien heb. Als je geen geld hebt om een oude hoeve te renoveren, koop dan iets anders he.
 
Gisteren deel 1 gezien. What The Fuck. Das wel vrij groot en heeft meer weg van een hotel dan een huis.
Dat is een indrukwekkend huis he, maar zou je daar nu echt willen wonen? Dan koop ik met mijn half miljard precies liever villa's in alle steden waar ik graag op vakantie zou gaan...
 
Dat is een indrukwekkend huis he, maar zou je daar nu echt willen wonen? Dan koop ik met mijn half miljard precies liever villa's in alle steden waar ik graag op vakantie zou gaan...
Ik zou een kleiner huis gezet hebben en die 400 miljoen in mijn zakken gestoken hebben... Allez ik zou nog een paar miljoen gespendeerd hebben aan een wat wagens voor de fun hé. En de rest dan aan de kant zetten om x jaar lang het onderhoud te betalen.

Maar zoals die gast het uitlegde was het grotendeels gestart met de gedachte van ik voorzie de nachtclub en de garage met daarboven een stuk terras om een onnavolgbaar uitzicht te hebben waardoor om dat deftig te doen er veel te veel oppervlakte was die hij dan maar verder omzette naar bewoonbare ruimte.

Maar ik ga er vanuit dat die gast meer geld heeft dan dat hij ooit weet om dat uit te geven. En dat hij zeker nog niet over zijn breuk met zijn vrouw was toen die viewing er was. En dat die vrouw waarschijnlijk ook nog wel een leuke scheidingsdotatie krijgt. Met zijn idiote uitlating dat hij een artiest die aanbood om een kunststuk van vleugels in geblazen glas te maken voor hem. Ja tuurlijk, als ik daar een paar miljoen voor krijg, dan wil ik dat ook wel doen zunne - ook al trekken mijn glasblaaskunsten op noegabollen :p.
 
Ik zou een kleiner huis gezet hebben en die 400 miljoen in mijn zakken gestoken hebben... Allez ik zou nog een paar miljoen gespendeerd hebben aan een wat wagens voor de fun hé. En de rest dan aan de kant zetten om x jaar lang het onderhoud te betalen.

Maar zoals die gast het uitlegde was het grotendeels gestart met de gedachte van ik voorzie de nachtclub en de garage met daarboven een stuk terras om een onnavolgbaar uitzicht te hebben waardoor om dat deftig te doen er veel te veel oppervlakte was die hij dan maar verder omzette naar bewoonbare ruimte.

Maar ik ga er vanuit dat die gast meer geld heeft dan dat hij ooit weet om dat uit te geven. En dat hij zeker nog niet over zijn breuk met zijn vrouw was toen die viewing er was. En dat die vrouw waarschijnlijk ook nog wel een leuke scheidingsdotatie krijgt. Met zijn idiote uitlating dat hij een artiest die aanbood om een kunststuk van vleugels in geblazen glas te maken voor hem. Ja tuurlijk, als ik daar een paar miljoen voor krijg, dan wil ik dat ook wel doen zunne - ook al trekken mijn glasblaaskunsten op noegabollen :p.
Klopt, hij zal niet arm worden door dat huis. Maar die superhoge plafonds overal, enorme gangen, ... geven toch echt niet het gevoel dat je in een huis rondloopt. Dat is zo'n typisch huis dat voorzien is voor uzelf en dan om constant 20-30 gasten te ontvangen (formaat cinema, gastenhuis, nachtclub, wellness, ...) Alles in dat huis is voorzien om daar altijd met een hele hoop volk te zitten, terwijl ik dat zelf helemaal niet zou willen.
 
Terug
Bovenaan