Zo'n huis is iets voor mensen die graag met een "entourage" leven hè. Zou mij daar nooit op mijn gemak voelen. Precies een soort van hotel met van alle faciliteiten maar geen "thuis".

Die met zijn muts is trouwens de ontwerper van het huis hè, dat is niet de eigenaar ;)
 
Zo'n huis is iets voor mensen die graag met een "entourage" leven hè. Zou mij daar nooit op mijn gemak voelen. Precies een soort van hotel met van alle faciliteiten maar geen "thuis".

Die met zijn muts is trouwens de ontwerper van het huis hè, dat is niet de eigenaar ;)
Neeje dat is de eigenaar van het huis, maar is ook de ontwerper. Hij zegt toch duidelijk dat hij heeft samengezeten met een architect bij het ontwerp van zijn woning. Maar dat hij natuurlijk niet kan zeggen dat het 100% alleen zijn idee is, hij heeft namelijk samengewerkt met 100'en mensen. Maar de basis is zijn idee.

Daarnaast zegt hij meermaals dat de masterbedroom zijn slaapkamer is. En degene die het interview heeft afgenomen (of soms degene die de videocamera bedient) heeft ook meermaals gezegd dat dit onderdeel hetzelfde is als in 1 van zijn andere woningen (vb was iets met de kleur in de nightclub).
 
Neeje dat is de eigenaar van het huis, maar is ook de ontwerper. Hij zegt toch duidelijk dat hij heeft samengezeten met een architect bij het ontwerp van zijn woning. Maar dat hij natuurlijk niet kan zeggen dat het 100% alleen zijn idee is, hij heeft namelijk samengewerkt met 100'en mensen. Maar de basis is zijn idee.

Daarnaast zegt hij meermaals dat de masterbedroom zijn slaapkamer is. En degene die het interview heeft afgenomen (of soms degene die de videocamera bedient) heeft ook meermaals gezegd dat dit onderdeel hetzelfde is als in 1 van zijn andere woningen (vb was iets met de kleur in de nightclub).
dat is Nile Niami de project ontwikkelaar, is 1 van de grootste in LA in het bouwen van zo mega mansions.
de andere woning met dezelfde koffie maker en met blauwe kasten in het office waar ze naar refereren is een ander project dat hij gezet heeft:
 
dat is Nile Niami de project ontwikkelaar, is 1 van de grootste in LA in het bouwen van zo mega mansions.
de andere woning met dezelfde koffie maker en met blauwe kasten in het office waar ze naar refereren is een ander project dat hij gezet heeft:
Klopt, maar de woning is op dit moment van hem (en de bank natuurlijk). Het is niet dat hij een klant heeft die heeft gezegd bouw mij dat en factureer maar gewoon door wat het kost om het te zetten. Zoals men het hier deed overkomen.

 
Prachtige villa in Scherpenheuvel, ligt langs de baan Diest - Scherpenheuvel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Prachtige villa in Scherpenheuvel, ligt langs de baan Diest - Scherpenheuvel.
Veel geld, maar zal wel snel verkocht geraken.

Bij zo'n berichten vraag ik me altijd af waarom mensen iets bouwen om dat dan 5 jaar later al terug te koop te zetten.
Zo'n bouw, dat levert toch veel stress. Ik vind dat zonde van alle energie die je erin hebt gestoken, als je dat dan meteen opnieuw verkoopt.
 
Veel geld, maar zal wel snel verkocht geraken.

Bij zo'n berichten vraag ik me altijd af waarom mensen iets bouwen om dat dan 5 jaar later al terug te koop te zetten.
Zo'n bouw, dat levert toch veel stress. Ik vind dat zonde van alle energie die je erin hebt gestoken, als je dat dan meteen opnieuw verkoopt.
Het is toch wel vrij duur hoor. Ik gok dat zo'n huis max aan 1.2M verkocht geraakt. Ons huis is qua indeling en stijl soortgelijk (iets kleiner, en minder "tierlantijntjes" die wel bakken geld kosten), maar heeft wel een héél stuk minder gekost.
 
Bij zo'n berichten vraag ik me altijd af waarom mensen iets bouwen om dat dan 5 jaar later al terug te koop te zetten.
Zo'n bouw, dat levert toch veel stress. Ik vind dat zonde van alle energie die je erin hebt gestoken, als je dat dan meteen opnieuw verkoopt.
In 5 jaar tijd kunnen niet geplande zaken gebeuren dat u leven veranderen of zaken waardoor je nu andere mogelijkheden hebt. Je hebt zo veel zaken waarom je die beslissing neemt.

Wij (de linkse en rechtse buur) hebben ook een 5 jaar geleden gebouwen en gaan alle 3 terug opnieuw bouwen. Dat zo'n bouw veel stress oplevert zal van persoon tot persoon afhangen, zelf kijk ik er wel terug naar uit om opnieuw te beginnen.

Zonde van energie vind ik het zeker niet, heb veel bijgeleerd en een leuke hobby gehad. Nu ik het ga verkopen, zet ik het om in geld.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige villa in Scherpenheuvel, ligt langs de baan Diest - Scherpenheuvel.
Wel chapeau voor die foto's trouwens. Je ziet al ergens een weerspiegeling van een statief wat gebruikt wordt, en ik zag daar ook een drone foto tussen zitten. Het ziet er naar uit dat dat door een professionele fotograaf gedaan is. 't Is eens wat anders dan een behaarde vent in zijn onderbroek in de spiegel zien :).

Wel wat jammer van de gebruikte lens waardoor de keuken 50m lang lijkt, maar dat hoort bij het professionele aspect zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Veel geld, maar zal wel snel verkocht geraken.

Bij zo'n berichten vraag ik me altijd af waarom mensen iets bouwen om dat dan 5 jaar later al terug te koop te zetten.
Zo'n bouw, dat levert toch veel stress. Ik vind dat zonde van alle energie die je erin hebt gestoken, als je dat dan meteen opnieuw verkoopt.
Als onze nieuwbouw staat, waar we vrij veel zelf in (gaan) doen. Ga ik deze ook laten schatten en verkopen bij een goed voorstel nog voor we erin wonen.
Indien verkocht, op naar een ander project.
 
Prachtige villa in Scherpenheuvel, ligt langs de baan Diest - Scherpenheuvel.
Dat is precies de mooier afgewerkte versie van dit: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/ninove/9400/9265568?searchId=6078148857bd7

Mij spreekt die blokkendoos-architectuur iets minder aan. Voor de grote dozen gaat dat vaak nog, dat in Scherpenheuvel is wel dik ok. De kleinere blokkendozen spreken me minder aan. Puur persoonlijke smaak.
 
Als onze nieuwbouw staat, waar we vrij veel zelf in (gaan) doen. Ga ik deze ook laten schatten en verkopen bij een goed voorstel nog voor we erin wonen.
Indien verkocht, op naar een ander project.
Bekijk in dat geval goed hoe je verkoopt: toepassing BTW zodat je de eigen betaalde BTW kan recupereren en misschien onder Wet-Breyne zodat de grond valt onder registratiestelsel en gebouw BTW (ipv BTW op het geheel). Interessante piste in de huidige markt om snel te verkopen maar wel goed te bekijken hoe je het aanpakt.
 
Als onze nieuwbouw staat, waar we vrij veel zelf in (gaan) doen. Ga ik deze ook laten schatten en verkopen bij een goed voorstel nog voor we erin wonen.
Indien verkocht, op naar een ander project.
Amai, chapeau.

Ik kan mij dat gewoon niet zo goed voorstellen omdat ik zelf echt een hekel heb aan klussen. Het gaat nooit zo vlot als je zou willen. We hebben tijdens onze renovatie ook slechte ervaringen gehad met aannemers etc. Dat maakt dat ik er zeker niet voor zou kiezen om het nog eens allemaal opnieuw te doen.

Maar anderen vinden dat dan weer wel leuk om mee bezig te zijn, gelukkig maar.
 
Die hierboven al eens zien passeren, blijf het een heel vreemde woning vinden. Zijn twee woon-eenheden, met elk maar één slaapkamer. Is toch wel een heel beperkt publiek dat zich dit dan zou aanschaffen lijkt me.
 
Als onze nieuwbouw staat, waar we vrij veel zelf in (gaan) doen. Ga ik deze ook laten schatten en verkopen bij een goed voorstel nog voor we erin wonen.
Indien verkocht, op naar een ander project.
En waar ga je in tussentijd dan wonen ?
Want jou koper zal toch niet willen wachten om in te trekken en zelf heb je (denk ik) toch ook de winst nodig om opnieuw te bouwen.
of je moet 2 leningen afbetalen
 
Terug
Bovenaan