Inderdaad, de combinatie en afwisseling is voor jezelf maar ook voor kinderen natuurlijk wel leuk.
Op een Gîtes de France of airbnb kan je dan nog wel wat vinden neem ik aan, afhankelijk van hoe dicht je bij het centrum van Annecy wil zitten.
Niet in het centrum, eerder in een van die kleine dorpjes rondom in een châlet met een tuintje eraan. Echt pal in het centrum in een appartement lijkt me niet zo interessant. Annecy bezoeken we dan wel eens als daguitstap, maar niet als uitvalbasis. Idealiter in een châlet waar je een mooi zicht hebt op een vallei of het meer waar je de zon elke avond kan zien ondergaan terwijl je nipt van een glas wijn.
 
Ik noteer alvast Annecy. Al denk ik dat dit net iets te ver rijden is.

Iemand anders nog tips voor een vakantie in Frankrijk met een < 1 jarige? Zou voor in augustus of september zijn (dan is ze 10 maanden). Liefst niet te ver met de wagen (rond de 6u rijden?).

Een rustig gelegen vakantiehuisje met zwembad zou perfect zijn. ‘s morgen rustig naar de bakker, wat rondkuieren en terrasje doen in een klein dorpje, wat aan het zwembad liggen 😎
 
Ik noteer alvast Annecy. Al denk ik dat dit net iets te ver rijden is.

Iemand anders nog tips voor een vakantie in Frankrijk met een < 1 jarige? Zou voor in augustus of september zijn (dan is ze 10 maanden). Liefst niet te ver met de wagen (rond de 6u rijden?).

Een rustig gelegen vakantiehuisje met zwembad zou perfect zijn. ‘s morgen rustig naar de bakker, wat rondkuieren en terrasje doen in een klein dorpje, wat aan het zwembad liggen 😎
De Opaalkust in Frankrijk is mooi, maar geen idee of je daar in de zomer zeker mooi weer gaat hebben...
 
Wij zijn naar het begin van Bretagne gegaan toen onze zoon een maand of 9 was. Geen fantastisch weer gehad helaas, maar wel mooie streek en niet te ver!
 
Is het rond Strassbourg goed weer in juli/augustus? Willen dit jaar ook niet te ver gaan maar toch zien dat we goed weer hebben.
 
Niet in het centrum, eerder in een van die kleine dorpjes rondom in een châlet met een tuintje eraan. Echt pal in het centrum in een appartement lijkt me niet zo interessant. Annecy bezoeken we dan wel eens als daguitstap, maar niet als uitvalbasis. Idealiter in een châlet waar je een mooi zicht hebt op een vallei of het meer waar je de zon elke avond kan zien ondergaan terwijl je nipt van een glas wijn.
Wij hebben 2 jaar geleden via airbnb een chalet gehuurd in de Alpen, ergens op een heuvel net boven Onnion. Eigenlijk meer een skigebied maar heel leuk ook in de zomer. Viel heel goed mee van prijs als je dat enkele maanden op voorhand boekt. In jouw geval misschien niet van toepassing.
Niet zo zalig als 's avonds met een blokje kaas en een glas rode wijn zitten kijken naar een onweer dat rond de Mont Blanc trekt.

Annecy en Geneve liggen best dicht bij dus die zijn ook vlot te bezoeken.
Ik reed via Luxemburg zo door naar beneden. Dat was nog eens goedkoop tanken onderweg en minder geld uitgeven aan de peage dan mocht ik vanuit Kortrijk richting Rijsel en dan dwars door Frankrijk gegaan zijn.
 
Waar zoek ik dan best voor verblijf? Booking, airbnb, anderen?
Booking.com en airbnb zijn voor mezelf altijd goede punten om van te starten. Aan de Opaalkust heb ik toen eens gekeken wat er zo nogal is qua chalets/huisjes en uiteindelijk bij een soort vakantiepark met privéverhuur terecht gekomen.
 
Iemand tips voor kindvriendelijke campings. We hebben een caravan sinds vorig jaar.

Geen voorkeur voor bestemming.
 
Iemand tips voor kindvriendelijke campings. We hebben een caravan sinds vorig jaar.

Geen voorkeur voor bestemming.

Camping met faciliteiten van een vakantiepark. Erachter loopt een riviertje waar mijn kinderen zich uren hebben beziggehouden met dammen bouwen.
In het seizoen voorzien ze ook animatie die Nederlandstalig is.

Op de camping staat/kan zowat alles van logement; pop-up tentjes, cocoon bouwsels, mobilhomes, lodge tenten en sta-caravans die in feite meer op bungalows lijken dus een stukje gras reserveren voor een caravan zal ook wel gaan.

Potentieel nadeel: veel Nederlanders.
 
Voor de mensen die een vliegvakantie doe met peuters naar bv Griekenland, Portugal, sicilie. Huren jullie dan altijd een auto en een vakantiehuisje? Of ook met openbaar vervoer, taxi etc..
 
Voor de mensen die een vliegvakantie doe met peuters naar bv Griekenland, Portugal, sicilie. Huren jullie dan altijd een auto en een vakantiehuisje? Of ook met openbaar vervoer, taxi etc..
Wij Huren altijd wagen en airbnb. Is voor ons het gemakkelijkste. Stel je zit savonds op restaurant en je moet snel weg voor welke reden dan ook hoeven we niet te wachten op taxi of openbaar vervoer.
 
Voor de mensen die een vliegvakantie doe met peuters naar bv Griekenland, Portugal, sicilie. Huren jullie dan altijd een auto en een vakantiehuisje? Of ook met openbaar vervoer, taxi etc..
Spanje vorige zomer zonder huurauto. Met taxi van en naar luchthaven maar wel een huisje gezocht dichtbij een tramspoor die de kust afdoet. De kinderen vonden de tram op zich elke rit al een evenement. Meer afgelegen regio’s zou ik me met kleine kinderen wel geruster voelen met een huurauto.
 
Vorig jaar Griekenland gedaan met een 6 en 4 jarige en baby van 6 maanden. Toen hebben we een auto gehuurd omdat we op enige afstand van de stad verbleven in een appartement.

Bij een volgende vliegvakantie zou ik proberen vermijden een auto te moeten huren.
 
Wij gaan deze zomer naar Tenerife met ons peuter van dan bijna 4.
1ste deel van de vakantie in een Airbnb huisje rondom een gezamenlijk zwembad in het zuiden.
2de deel van de vakantie zijn we naar iets aan het kijken de andere kant van het eiland.
Auto huren we daar ter plaatse.
 
Onze dochter wordt 1 in augustus, maar wij hebben geen idee waar en hoe we op reis gaan. Auto of vlieger en waar op te letten. Moeilijkste keuze qua reis ooit :unsure:
 
Onze dochter wordt 1 in augustus, maar wij hebben geen idee waar en hoe we op reis gaan. Auto of vlieger en waar op te letten. Moeilijkste keuze qua reis ooit :unsure:
Idem. We zijn met onze eerste niet verder geraakt dan een weekendje De Haan. Achteraf kon dat wat verder/langer gezien het geregel om al die spullen bij elkaar te zoeken en in de auto te puzzelen. Echter is er nu een tweede dus de stress en onzekerheid is er nog wat meer. Terwijl ik dat vroeger totaal niet had en gewoon ter plaatse nog hotels regelde voor de volgende dagen :headshake:
 
Onze dochter wordt 1 in augustus, maar wij hebben geen idee waar en hoe we op reis gaan. Auto of vlieger en waar op te letten. Moeilijkste keuze qua reis ooit :unsure:
Met de auto verwacht ik dat het gewoon wat vaker stoppen is dan, of in meerdere etappes afleggen ipv in 1 trek. Onze zoon was 4.5 maand toen we er een weekje mee naar een huisje in de ardennen zijn geweest en dat was toch ook bijna 3 uur rijden dus zijn we ergens tussendoor eerst wat gaan doen ipv in 1x doorgaan.

Vliegreis staat ook gepland voor rond zijn verjaardag. Heel benieuwd hoe dat gaat gaan :D
 
Wij zijn toen onze oudste een maand of 3 was een weekendje naar Amsterdam gegaan, met de auto. Dat viel goed mee, alleen was Amsterdam zelf niet zo toegankelijk met een kinderwagen. Toch niet om op restaurant te gaan.

Toen hij een maand of 8 was zijn we anderhalve week naar Bretagne gegaan, dan was hij de ochtend van vertrek beginnen overgeven :unsure:. Uiteindelijk toch vertrokken, met ORS-zakjes en lange pauzes tijdens het rijden. Uiteindelijk ging dat toch ook vrij vlot. Alleen jammer dat ik na drie dagen dan ook buikgriep had :unsure:
 
Onze dochter wordt 1 in augustus, maar wij hebben geen idee waar en hoe we op reis gaan. Auto of vlieger en waar op te letten. Moeilijkste keuze qua reis ooit :unsure:
Dat is geen probleem hoor. Je kan zowel een autoreis doen als een vliegreis. Het enige wat je moet doen is een kindvriendelijk verblijf zoeken.
 
Terug
Bovenaan